Campagne Bakkersverhalen gestart

GOUDA - De NBOV, de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de Nationale Bakkerij Academie zijn hun gezamenlijke campagne Bakkersverhalen gestart. Dit onder het motto ‘Sprookjes bestaan niet, een goed verhaal wel’. Ambachtelijke bakkers beschikken over prachtige verhalen, die nog veel beter mogen worden verteld, menen de initiatiefnemers. Doel van de campagne is de ambachtelijke (banket)bakker én hun medewerkers hierin mee te nemen: hoe kunnen verhalen worden verteld, hoe dragen verhalen bij aan klantenbinding en op welke manier kan hiermee omzet in de winkel worden behaald. De campagne bestaat daarom uit verschillende onderdelen, waaronder een bijzonder bakkersverhaal via Facebook (@bakkersverhalen), een speciale website en informatieboekje, een themamagazine, een theatertour en een training.

Campagne

De vooraankondiging van ‘Een Bakkersverhaal’ staat op Facebook (@bakkersverhalen). Tot aan de volgende editie van Bakkersvak (maart 2017) is elke week (met uitzondering van de maand december) een nieuwe aflevering te zien van hun belevenissen. Daarnaast zijn de afleveringen terug te zien op de website bakkersverhalen.nl. Wekelijks wordt de nieuwste aflevering hier geplaatst. Elke aflevering eindigt met een praktische tip over storytelling voor de bakker en zijn medewerkers.

Informatieboekje

Over het waarom van storytelling hebben de NBOV, SAB en NBA een compact boekje uitgegeven met als titel ‘Sprookjes bestaan niet, een goed verhaal wel’. In dit boekje wordt uiteengezet wat Storytelling is, wat het oplevert en waaraan een goed verhaal moet voldoen. Dit boekje is verkrijgbaar bij de drie betrokken organisaties.

Activiteiten

De NBOV, NBA en SAB besteden met verschillende activiteiten aandacht aan storytelling. Bakkers hebben het themamagazine NBOVisie ontvangen, dat geheel is gewijd aan het vertellen van verhalen. Normaal gesproken wordt dit magazine alleen verspreid onder NBOV-leden, maar gezien het belang van het onderwerp wordt het deze keer toegezonden aan álle bakkers. De NBA organiseert trainingen voor bedrijven die hun eigen verhaal graag breed naar hun klanten willen uitdragen. De SAB geeft tips en adviezen voor storytelling op de winkelvloer. Eind oktober start de NBOV een regionale theatertour voor bakkers en hun medewerkers over storytelling.

Lees ook
Snoeien doet bloeien

Snoeien doet bloeien

Ieder jaar beginnen er minder studenten in het mbo. Niet alleen in onze branche, maar in het gehele mbo; een trend die door de coronapandemie versneld lijkt te zijn. Iedereen trekt ook nog eens aan dezelfde student. Sommige branches, zoals techniek en defensie, doen dat met enorme budgetten, maar andere sectoren hebben die luxe niet. Gecombineerd met...

Nieuwe inrichting hét moment voor grondige aanpak

Nieuwe inrichting hét moment voor grondige aanpak

Bij een nieuwe winkel- of bakkerij-inrichting let je ongetwijfeld op de uitstraling, de functionaliteit en de kosten, maar hoe zit het bijvoorbeeld met voedselveiligheid en plaagdierwering?

NBOV biedt Prinses Beatrix Moederdagtaart aan

NBOV biedt Prinses Beatrix Moederdagtaart aan

De NBOV heeft zondag 8 mei een Moederdagtaart aangeboden aan Prinses Beatrix namens alle ambachtelijke brood- en banketbakkers. Drie jonge vakmensen Nick Banus, Milou Jansen en Puck Mennen hadden de eer om deze taart te maken en aan te bieden op Paleis Noordeinde.