Britse bakkerijketen vervangt Jezus door een worstenbroodje

De nieuwe kerstcampagne van de Britse bakkerijketen Greggs kreeg veel kritiek op social media. Ter promotie van de nieuwe adventkalender verspreidde de bakker een foto van een kerststal waar ze het kindje Jezus hadden vervangen door een worstenbroodje.

Veel mensen vonden het beeld beledigend. “Jezus gelijkstellen met een worstenbroodje is beneden alle peil” vonden velen. Jezus is joods en joodse gelovigen mogen geen varkensvlees, en dus geen worstenbroodjes, eten. Sommigen riepen zelfs op tot een boycot:

  • https://twitter.com/simplysimontfa/status/930726919028518912
  • Greggs heeft inmiddels excuses gemaakt: "“Het spijt ons echt dat dit beeld kwetsend was. Dat was nooit onze bedoeling.”
  • Bron: Time
Lees ook
Uw eigen kracht (nog) veel beter benutten

Uw eigen kracht (nog) veel beter benutten

Gerard Joling zingt in een commercial het Maywood-nummer ‘Rio’ verbasterd tot ‘Bio’ voor biologische broodjes van Lidl. En Albert Heijn wil ons laten geloven dat ze de hele dag door vers brood bakken. Kortom, brood is ‘hot’ in supermarktland. Niet voor niets natuurlijk. Wij weten natuurlijk allemaal dat brood synoniem is aan gezondheid, goede voedingsstoffen...

Inschrijving Brabantse Worstenbroodje bijna gesloten

Inschrijving Brabantse Worstenbroodje bijna gesloten

Bakkers en slagers hebben nog een paar dagen om zich in te schrijven voor de zoektocht naar het Lekkerste Brabantse worstenbroodje. De inschrijving sluit op 5 september. Leerlingen en thuisbakkers kunnen zich nog tot 18 januari aanmelden. Omroep Brabant organiseert deze wedstrijd dit jaar voor de 23e keer. Het Lekkerste Brabantse Worstenbroodje Omroep...

Worstenbroodjes van Beekman verkrijgbaar bij Picnic

De worstenbroodjes van Remco Beekman zijn verkrijgbaar bij Picnic. Hij is de eerste bakker die worstenbroodjes verkoopt via deze online supermarkt. Dat meldt Omroep Brabant. Wekelijks levert hij ongeveer 8.000 worstenbroodjes aan. Deze gaan niet alleen naar Brabant, ongeveer de helft gaat naar consumenten van 'boven de rivieren'. "Ik wil de Brabantse trots ook bij de 'Noorderlingen' aan de man brengen", vertelt hij aan Omroep Brabant. Hij wil daarnaast het imago van het Brabantse worstenbroodje verbeteren. "Zij kennen vaak alleen maar de kleffe, diepvriesvariant. Dat moet veranderen." Brabantsche...