‘Breng de nacht door met je bakker’ op herhaling

GOUDA - De Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) roept opnieuw ambachtelijke brood- en banketbakkers op de deuren van hun bedrijf te openen voor publiek in de (avond en) nacht van 7 op 8 oktober. Iedere deelnemer kan de tijden en de invulling geheel naar eigen inzicht bepalen. “Vorig jaar waren heel veel consumenten laaiend enthousiast”, aldus Sandra Pluim, coördinator van de SAB. “Nu de bakkers nog!”

Landelijke aandacht

De landelijke campagne ‘Breng de nacht door met je bakker’ wordt gepromoot op de radiostations 100%NL en Radio10. “Door de reclamespot profiteren de deelnemende bakkers van landelijke publiciteit om het bakkersvak bij hun klanten onder de aandacht te brengen. Het is de laatste spot die gedraaid wordt voor het nieuws waardoor we een enorm bereik creëren”, zegt Pluim. De spot informeert over het initiatief en verwijst luisteraars naar de consumentenwebsite www.uwambachtelijkebakker.nl.

Eigen invulling

Consumenten en media zijn veel bezig met de achtergrond en bereiding van voedsel. “Tijdens ‘Breng de nacht door met je bakker’ kunnen bakkers hun vakkennis over grondstoffen en hun liefde voor het vak laten zien aan bestaande en potentiële klanten”, aldus Pluim. Aan de avond en nacht van 7 op 8 oktober kan door iedere bakker op zijn eigen manier invulling geven. Te denken valt aan workshops, proeverijen, rondleidingen door de bakkerij of demonstraties van vaktechnieken en bakprocessen. Pluim benadrukt: “De actie is een prachtige kans om de consument kennis te laten maken met de ambachtelijke bakker als smaakheld en kennisspecialist”. Bakkers kunnen zich nog steeds aanmelden via www.ambachtelijkebakkerij.nu.

Uwambachtelijkebakker

Op deze site kunnen consumenten meer informatie vinden over het initiatief en kunnen zij de deelnemende bakkers in hun regio vinden. Deelname aan ‘Breng de nacht door met je bakker’ is gratis en vrijblijvend. “Aangesloten bakkers die zich via de site hebben aangemeld, profiteren van de landelijke promotie via site en de radiostations. En zij kunnen gebruik maken van gratis promotiemateriaal om hun eigen klantenkring uit te nodigen,” aldus Pluim.

Lees ook
Bijna een derde van Nederlanders denkt: “hoe donkerder het brood, hoe gezonder”

Bijna een derde van Nederlanders denkt: “hoe donkerder het brood, hoe gezonder”

29% van de Nederlanders is het eens met de stelling “hoe donkerder het brood, hoe gezonder.” Dit blijkt uit het jaarlijkse GfK-onderzoek van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) waarin de kennis, houding en consumptie van brood in Nederland in kaart zijn gebracht. Daarnaast geeft 64% aan brood op kleur uit te kiezen. Dit terwijl kleur niet bepalend...

UWV: Veel werkgevers verwachten problemen in 2023

UWV: Veel werkgevers verwachten problemen in 2023

Veel werkgevers verwachten dat zij in 2023 in de problemen gaan komen vanwege de hoge kosten voor onder andere energie en grondstoffen. Dat blijkt uit een rondgang van UWV langs werkgevers uit onder andere de horeca, detailhandel, landbouw en groothandel.

Bakkers en de hoge energieprijzen - Week 47

Bakkers en de hoge energieprijzen - Week 47

Bakkers hebben het moeilijk door de torenhoge energierekeningen, toegenomen kosten voor grondstoffen en inflatie. Wat gebeurde er de afgelopen week? Een greep uit de media.

Altijd op de hoogte blijven?

 

Abonneer
 

of

Meld je aan voor de nieuwsbrief