‘Breng de nacht door met je bakker’ op herhaling

GOUDA - De Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) roept opnieuw ambachtelijke brood- en banketbakkers op de deuren van hun bedrijf te openen voor publiek in de (avond en) nacht van 7 op 8 oktober. Iedere deelnemer kan de tijden en de invulling geheel naar eigen inzicht bepalen. “Vorig jaar waren heel veel consumenten laaiend enthousiast”, aldus Sandra Pluim, coördinator van de SAB. “Nu de bakkers nog!”

Landelijke aandacht

De landelijke campagne ‘Breng de nacht door met je bakker’ wordt gepromoot op de radiostations 100%NL en Radio10. “Door de reclamespot profiteren de deelnemende bakkers van landelijke publiciteit om het bakkersvak bij hun klanten onder de aandacht te brengen. Het is de laatste spot die gedraaid wordt voor het nieuws waardoor we een enorm bereik creëren”, zegt Pluim. De spot informeert over het initiatief en verwijst luisteraars naar de consumentenwebsite www.uwambachtelijkebakker.nl.

Eigen invulling

Consumenten en media zijn veel bezig met de achtergrond en bereiding van voedsel. “Tijdens ‘Breng de nacht door met je bakker’ kunnen bakkers hun vakkennis over grondstoffen en hun liefde voor het vak laten zien aan bestaande en potentiële klanten”, aldus Pluim. Aan de avond en nacht van 7 op 8 oktober kan door iedere bakker op zijn eigen manier invulling geven. Te denken valt aan workshops, proeverijen, rondleidingen door de bakkerij of demonstraties van vaktechnieken en bakprocessen. Pluim benadrukt: “De actie is een prachtige kans om de consument kennis te laten maken met de ambachtelijke bakker als smaakheld en kennisspecialist”. Bakkers kunnen zich nog steeds aanmelden via www.ambachtelijkebakkerij.nu.

Uwambachtelijkebakker

Op deze site kunnen consumenten meer informatie vinden over het initiatief en kunnen zij de deelnemende bakkers in hun regio vinden. Deelname aan ‘Breng de nacht door met je bakker’ is gratis en vrijblijvend. “Aangesloten bakkers die zich via de site hebben aangemeld, profiteren van de landelijke promotie via site en de radiostations. En zij kunnen gebruik maken van gratis promotiemateriaal om hun eigen klantenkring uit te nodigen,” aldus Pluim.

Lees ook
Alea Publishers lanceert vacaturesite Foodbanen.nu

Alea Publishers lanceert vacaturesite Foodbanen.nu

Alea Publishers, uitgever van vakbladen zoals EVMI en Bakkers in Bedrijf, lanceert op 19 oktober Foodbanen.nu. Door de samenwerking met een aantal andere uitgevers groeit deze nieuwe vacaturewebsite voor de Agro, Food & Drinks-branches binnen een paar weken naar een bereik van meer dan 300.000 professionals.

NBA biedt nieuwe serie online trainingen

NBA biedt nieuwe serie online trainingen

De coronamaatregelen maken trainen op locatie lastiger. Wat volgens de regels nog wel mag, voelt voor veel bedrijven of medewerkers niet fijn. Daarom biedt Nationale Bakkerij Academie (NBA) nieuwe korte online trainingen aan zodat bedrijven en medewerkers toch de mogelijkheid hebben om te leren.

Recordaantal speculaasproducten voor Beko Speculaaskeuringen 2020

Recordaantal speculaasproducten voor Beko Speculaaskeuringen 2020

De Beko Speculaaskeuringen verliepen dit jaar anders dan anders. Vanwege het coronavirus gingen de fysieke Beko Najaarsdagen niet door en moest de organisatie kiezen voor een alternatieve opzet. En met succes. De organisatie kreeg een recordaantal speculaasproducten binnen voor de jaarlijkse keuring.

Broodbakker in Den Haag

Broodbakker in Den Haag

Wat ga je doen? Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In...

Broodbakker omgeving Utrecht

Broodbakker omgeving Utrecht

Wat ga je doen? In deze fulltime functie (38 werkuren) zal je werken in wisselende diensten. De werktijden zijn overdag van 10:00 – 18:00 uur en in de nachtdienst...

Broodbakker omgeving Zwolle

Broodbakker omgeving Zwolle

Wat ga je doen? In verband met een vrijgekomen positie zoeken wij een broodbakker voor deze bakkerij. Omdat er ruimte is voor verdere opleiding is jarenlange ervaring...