‘Breng de nacht door met je bakker’ op herhaling
GOUDA - De Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) roept opnieuw ambachtelijke brood- en banketbakkers op de deuren van hun bedrijf te openen voor publiek in de (avond en) nacht van 7 op 8 oktober. Iedere deelnemer kan de tijden en de invulling geheel naar eigen inzicht bepalen. “Vorig jaar waren heel veel consumenten laaiend enthousiast”, aldus Sandra Pluim, coördinator van de SAB. “Nu de bakkers nog!”
Landelijke aandacht
De landelijke campagne ‘Breng de nacht door met je bakker’ wordt gepromoot op de radiostations 100%NL en Radio10. “Door de reclamespot profiteren de deelnemende bakkers van landelijke publiciteit om het bakkersvak bij hun klanten onder de aandacht te brengen. Het is de laatste spot die gedraaid wordt voor het nieuws waardoor we een enorm bereik creëren”, zegt Pluim. De spot informeert over het initiatief en verwijst luisteraars naar de consumentenwebsite www.uwambachtelijkebakker.nl.
Eigen invulling
Consumenten en media zijn veel bezig met de achtergrond en bereiding van voedsel. “Tijdens ‘Breng de nacht door met je bakker’ kunnen bakkers hun vakkennis over grondstoffen en hun liefde voor het vak laten zien aan bestaande en potentiële klanten”, aldus Pluim. Aan de avond en nacht van 7 op 8 oktober kan door iedere bakker op zijn eigen manier invulling geven. Te denken valt aan workshops, proeverijen, rondleidingen door de bakkerij of demonstraties van vaktechnieken en bakprocessen. Pluim benadrukt: “De actie is een prachtige kans om de consument kennis te laten maken met de ambachtelijke bakker als smaakheld en kennisspecialist”. Bakkers kunnen zich nog steeds aanmelden via www.ambachtelijkebakkerij.nu.
Uwambachtelijkebakker
Op deze site kunnen consumenten meer informatie vinden over het initiatief en kunnen zij de deelnemende bakkers in hun regio vinden. Deelname aan ‘Breng de nacht door met je bakker’ is gratis en vrijblijvend. “Aangesloten bakkers die zich via de site hebben aangemeld, profiteren van de landelijke promotie via site en de radiostations. En zij kunnen gebruik maken van gratis promotiemateriaal om hun eigen klantenkring uit te nodigen,” aldus Pluim.
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Bakkers in de media | Week 13-2023
Varkensvet of smout als broodverbeteraar, Theo Heere van de branchevereniging VBZ over het gehalte van suiker, zout en vet in zoetwaren en de winnaar van het beste paasbrood. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.
NVWA: Allergeneninformatie moet beter
Veel bedrijven hebben de allergeeninformatie niet goed op orde. Dat meldt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit na inspecties van bijna 13.000 bedrijven in de retail, ambacht en horeca. 60 procent van deze bedrijven informeert de klant onvoldoende over allergenen.
Jouw Instagram leidt consumenten van eerste contact naar winkelbezoek
Waar heb ik trek in? Waar kan ik dat zo dichtbij, zo makkelijk mogelijk, halen? Met die vragen in het achterhoofd opent de jonge consument zijn telefoon en gaat naar Instagram. “Als jouw adres dan niet zichtbaar is op je profiel, heb je je kans al gemist.”