Bekroonde zomerkoninkjes van Bakkerij Kees Gutter

Bakkers in bedrijf_Bakkerij Kees Gutter_aardbeiensloffen

Met aardbeien, zomerkoninkjes, kun je alle kanten op. Je kunt ze gebruiken als broodbeleg, in sauzen, bij desserts of los uit het vuistje. Bakkers maken ook graag gebruik van deze lekkernij. Zo ook in Bakkerij Kees Gutter. Bakkers Greetje en Els Gutter gebruiken ze voor hun aardbeiensloffen. Het Nederlands Bakkerij Centrum bekroonde deze sloffen onlangs opnieuw met goud.

Aardbeiensloffen

De aardbeienslof is een van de specialiteiten van Bakkerij Kees Gutter. De bodem bestaat uit een stevige koek met meegebakken room. Op de koek komt een dikke laag verse banketbakkersroom gevolgd door de aardbeien. Het geheel wordt afgewerkt met slagroom. De aardbeien haalt de bakker bij groentespecialist Leek uit Volendam.

Bakkerij Kees Gutter

Bakkerij Kees Gutter is actief in de regio groot Waterland en heeft zeven winkels in Monnickendam, Volendam, Purmerend, Amsterdam-Noord en -Zeeburg. De grootvader Andries Gutter startte het familiebedrijf samen met zijn vrouw Greet vlak na de oorlog in Holysloot, vlakbij Amsterdam. Hij verhuisde het bedrijf in 1960 naar Monnickendam. Zoon Kees en later kleindochters Greetje en Els, namen het bedrijf over en breidden het verder uit.

Naast de verschillende specialiteiten van de bakkerij, zoals het Waterlands Meergranenbrood, staat de bakkerij ook bekend om de betrokkenheid bij Waterland. Zo was Kees Gutter betrokken bij de oprichting van Stichting Promotie Waterland en draagt bij aan allerlei activiteiten op het gebied van sport, goede doelen, kunst en cultuur.

Lees ook
Nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood 1 juli van kracht

Nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood 1 juli van kracht

Het nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood gaat vanaf vrijdag 1 juli van kracht. Daarmee kan de consument voortaan aan de naam van het brood direct zien om welk soort brood het gaat: wit, bruin of volkoren.

NBC start imagocampagne “Brood, goed verhaal”

NBC start imagocampagne “Brood, goed verhaal”

Vanaf september gaat het Nederlands Bakkerij Centrum van start met de nieuwe imagocampagne “Brood, goed verhaal”. De campagne wil op een prikkelende, verhalende manier vertellen over alle voedzame kanten van brood.

Rosanne Buitenhuis van Bakkerij Oonk maakt De Beste Aardbeienslof van Nederland 2022

Rosanne Buitenhuis van Bakkerij Oonk maakt De Beste Aardbeienslof van Nederland 2022

Rosanne Buitenhuis van Bakkerij Oonk uit Enschede wint de wedstrijd De Beste Aardbeienslof van Nederland 2022. Haar aardbeienslof was de beste van de 40 creaties die op 31 mei tijdens de finale werden beoordeeld.