Beko OmzetBarometer: gemiddelde besteding stijgt met 2,6 procent

Bakkers in bedrijf_Beko omzetbarometer

Beko Advies heeft de cijfers van de Beko OmzetBarometer over de eerste periode van het jaar bekend gemaakt. Dit jaar loopt de eerste periode tot en met week 16. Dit is iets ruimer dan vorig jaar, omdat Pasen in beide periodes is meegenomen.

Gemiddelde besteding stijgt

Evenals voorgaande jaren ligt de gemiddelde besteding per kassabon hoger. De gemiddelde besteding stijgt met 2,6 procent. Wel blijft het aantal kassabonnen sterk achter bij vorig jaar. In de grafiek is dit zichtbaar. Deze grafiek loopt voor een goede vergelijking tot en met week 11.

Uit de grafiek laat zien dat in 2017 nog sprake was van een opgaande lijn in het aantal kassabonnen (zwarte lijn in de grafiek). In 2018 loopt de lijn (lichtblauwe) praktisch gelijk. Verder valt op dat deze lijn veel grilliger verloopt dan in het jaar daarvoor. Het lagere aantal kassabonnen in combinatie met de hogere besteding is uiteindelijk niet voldoende om de omzet ten opzichte van 2017 op peil te houden.

Beko OmzetBarometer

De Beko OmzetBarometer is een initiatief van Beko Advies. Bakkers kunnen hier gratis aan meedoen. Ze kunnen de Beko OmzetBarometer gebruiken op elk gewenst moment en op elke locatie. Simpel invoeren leidt tot waardevolle getallen en grafieken. Bakkers die willen deelnemen aan de Beko OmzetBarometer kunnen hierover contact opnemen met Beko Advies.Dit kan telefonisch via 088-20 23 200 of per mail via info@beko-advies.nl.

Het team van Beko Advies geeft bedrijfseconomische, vaktechnische en commerciële adviezen aan de Nederlandse ambachtelijke bakkerij. Denk bijvoorbeeld aan doorlichting kengetallen, training winkelpersoneel, brutowinst analyse of een winkelscan.

Lees ook
Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

Creativiteit als wapen tegen coronacrisis

De coronacrisis hakt er flink in bij de Nederlandse voedingsspeciaalzaken. De brancheverenigingen van bakkers, slagers, viswinkels en slijters zien dramatische omzetverliezen én een enorme veerkracht en creativiteit. Hoe gaan de bakkers om met de coronacrisis?

Bakkerspanel: Omzet Nederlandse bakkers daalt met 16 procent

Bakkerspanel: Omzet Nederlandse bakkers daalt met 16 procent

Veel bedrijven hebben het moeilijk vanwege de coronacrisis. Dat geldt ook voor de Nederlandse bakkers. 16 procent ziet de omzet dalen vanaf het moment dat de coronamaatregelen van kracht zijn. Dat blijkt uit het meest onderzoek van Het Bakkerspanel.

NBOV: Bakkers voelen effecten coronamaatregelen

NBOV: Bakkers voelen effecten coronamaatregelen

Bakkers beginnen de effecten van de coronamaatregelen te voelen. Dat blijkt uit onderzoek van branchevereniging NBOV. Bijna 80 procent van de bakkers lopen omzet uit het derde kanaal, de afzet aan horeca en catering. Ook zien bakkers (41 procent) minder klanten in de winkel en bijna 62 procent geeft aan dit voorjaar 32 procent omzet mis te lopen.

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Arnhem gezocht

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Arnhem gezocht

Wat ga je doen?Voor een ambachtelijke bakkerij in de omgeving van Arnhem zijn op korte termijn op zoek naar een zelfstandig werkend broodbakker. De werkzaamheden...

Deegmaker productie omgeving Zoetermeer

Deegmaker productie omgeving Zoetermeer

Wat ga je doen?Voor een bakkerij in de omgeving van Zoetermeer zijn wij op zoek naar deegmakers in de productie. Werkzaamheden: > Afwegen, mengen en kneden van de(hulp)grondstoffen...

Broodbakker ambachtelijk omgeving Zwolle

Broodbakker ambachtelijk omgeving Zwolle

Wat ga je doen?In deze functie voor de lange termijn ga je als zelfstandig werkend broodbakker ga jij samen met je collega's het perfecte brood maken. Dit doe je...