Beko Najaarsdagen zet ambacht op de kaart

NIEUWEGEIN - Maandag 19 en dinsdag 20 september staan voor bakkend Nederland  in het teken van de Beko Najaarsdagen. Beide dagen is deze vakbeurs, die ook dit jaar gehouden wordt bij NBC Congrescentrum in Nieuwegein, voor bezoekers geopend van 11.00 tot 18.00 uur. Er zijn meer dan 90 stands met bakkerijleveranciers, de Beko bedrijven en een aantal dienstverleners.

Voorbereiden

Helma Elemans (manager Ledenzaken & Communicatie Beko Coöperatie): "We hebben de acties, de activiteiten en innovaties van leveranciers in kaart gebracht. Bakkers die de beurs bezoeken kunnen forse (inkoop)voordelen behalen en worden  geïnspireerd door demonstraties, met nieuwe producten en verkoopconcepten. Op 9 september versturen we per post een mailing met alle relevante informatie, zodat bezoekers zich kunnen voorbereiden en vooraf kunnen bepalen welke stands zij zeker willen bezoeken en van welke acties zij gebruik willen maken tijdens de Najaarsdagen. En we gaan tot de Najaarsdagen digitale nieuwsbrieven versturen met allerlei weetjes."

Speculaaskeuring

Elemans vertelt over de speculaaskeuringen, een belangrijk onderdeel van de Najaarsdagen: "Het doel van Beko met de speculaaskeuringen is bakkers bewust te maken van de kwaliteit van hun speculaas. De vak- en consumentenjury zien jaarlijks het niveau van de ingezonden speculaasproducten beter worden. Elke deelnemer ontvangt bij een voldoende of meer een certificaat, een puntenlijst en een posterpakket, en daarmee kan hij zich profileren in zijn eigen marktgebied. Er worden per categorie (speculaas, amandelspeculaas en gevulde speculaas) provinciewinnaars gekozen en één landelijke winnaar. Onze keuringen en de wedstrijd hebben tot gevolg dat de speculaasverkoop bij ambachtelijke bakkers elk jaar opnieuw een boost krijgt, en daar is het Beko om te doen: het ambacht meer op de kaart zetten!"

FB-aankondiging-NJD-300x300
Lees ook
Nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood 1 juli van kracht

Nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood 1 juli van kracht

Het nieuwe Warenwetbesluit Meel en Brood gaat vanaf vrijdag 1 juli van kracht. Daarmee kan de consument voortaan aan de naam van het brood direct zien om welk soort brood het gaat: wit, bruin of volkoren.

NBC start imagocampagne “Brood, goed verhaal”

NBC start imagocampagne “Brood, goed verhaal”

Vanaf september gaat het Nederlands Bakkerij Centrum van start met de nieuwe imagocampagne “Brood, goed verhaal”. De campagne wil op een prikkelende, verhalende manier vertellen over alle voedzame kanten van brood.

Hoe heter je bakt, hoe beter?

Hoe heter je bakt, hoe beter?

Productveiligheid hangt nauw samen met de temperatuur waarop je producten bereidt en bewaart. Hoe meer hitte je een product geeft, des te minder bacteriën overleven, maar hitte geeft ook bruinkleuring waarbij acrylamide gevormd wordt en dat is een schadelijke stof.