Beko introduceert Beko Koffie en Beko IJs

Beko Koffie

Beko introduceert op Bakkersvak twee nieuwe producten: Beko Koffie en Beko IJs. Beide producten zijn een compleet concept waarmee ondernemers makkelijk koffie en ijs aan hun klanten kunnen aanbieden. Beide concepten kunnen goed met elkaar en met het concept Chocolade Compleet gecombineerd worden. 

Beko Koffie

Voor het concept Beko Koffie werkt Beko samen met Jacobs Douwe Egberts Professional. Hierdoor biedt Beko haar klanten een compleet compleet pakket aan op het gebied van koffie en thee: van koffiebonen en blends tot de machines, maar ook kopjes, schotels, verpakkingsmaterialen, reclame-uitingen en bekers voor koffie to-go. Ook verzorgt Beko trainingen en geeft advies.

Koffie en thee kennen goede marges en maakt het een aantrekkelijk product om in een winkel, zoals een bakkerij, op te nemen. “Of je het nou aan een tafeltje serveert of in een beker om mee te nemen: je komt ermee tegemoet aan de wensen en behoeftes van de hedendaagse consument”, zegt Marquerithe Verheul, directeur bij Beko Coöperatie. En ze vervolgt: “In Nederland drinken we jaarlijks maar liefst zeventien miljard kopjes koffie met elkaar. Een groot deel daarvan wordt buitenshuis geconsumeerd. Daarvan kan de ambachtelijke bakker met Beko Koffie zeker profiteren!”

Beko IJs

Met het concept Beko IJs kunnen ondernemers relatief eenvoudig ambachtelijk schepijs of softijs in hun bedrijf integreren. Beko biedt in samenwerking met Nappi, ForIce, Carpigiani en Orion een compleet pakket aan: van grondstoffen, apparatuur en gereedschappen tot advies en verpakkingen.

“Beko IJs is een totaalconcept”, vertelt Verheul. “Bakkers die met ijs willen beginnen, leveren wij de beste machines en vitrines, de juiste grondstoffen, de mooiste verpakkingen en alles wat er verder bij komt kijken. Maar het begint al veel eerder. Via het 10-stappenplan begeleiden onze ijsspecialisten u bij de keuzes voor uw eigen ijsconcept. We verrichten lokaal marktonderzoek, leveren exploitatiemodellen op maat en denken mee wat bij u, uw bedrijf, uw locatie en uw pand past. Wordt het een softijsmachine? Of misschien wel een complete ijssalon? De verkoop van ijstaarten? Of een vitrine met meer dan twintig smaken in uw winkel? Beko IJs levert een ijsconcept op maat."

Bakkersvak 2019

Beide concepten worden geïntroduceerd tijdens Bakkersvak 2019. Op de speciale Beko conceptenstand D162 zijn, naast een barista, een chocolatier en technische specialisten ook Italiaanse ijsbereiders van Nappi aanwezig om meer informatie te geven. 

Dossiers
Lees ook
Glacerie.

Glacerie.

‘Alles wat je altijd al wilde weten over ijs (maar niet durfde te vragen)’ vind je in het derde boek van Hidde de Brabander. Net als voor zijn boeken Patisserie. en Chocolaterie., stortte hij zich met groot enthousiasme op het onderwerp. Niets laat hij liggen. Zo begint het boek met de geschiedenis van ijs, die verrassend lang blijkt en...

Verleid je klanten met luxe koeken

Verleid je klanten met luxe koeken

Koeken zo groot als je hand, gemaakt met chocoladestukjes of havermout. Consumenten zijn er dol op! En betalen er in supermarkten of koffiebarretjes met gemak één à twee euro voor. Hoog tijd dus om de consument te verleiden met echte, ambachtelijke koeken op formaat. En die koop je natuurlijk bij de bakker.

Nieuw magazine: Vakblad IJs digitaal

Nieuw magazine: Vakblad IJs digitaal

De ijsbranche zit in de lift. Zelfs in deze moeilijke tijden openen nieuwe ijssalons, zitten opleidingen vol en zetten mooie initiatieven zoals de Stichting Nederlandse IJsbereidingssector (NL IJs) door. De Vereniging Ambachtelijk IJscentrum timmert weer nadrukkelijker aan de weg en commerciële partners staan klaar om de branche verder te helpen....