Bakkersvak: Lokaal Marktonderzoek NBC

ROSMALEN - NBC profileert zich op Bakkersvak met Lokaal Marktonderzoek. Volgens David de Bruijn gaat dit om onderzoek dat toegespitst is op versondernemers, waarbij het NBC de tools aanreikt.

“In plaats van informatie over doelgroepen hebben we nu met hulp van Wageningen UR concreet in kaart gebracht wat de koopmotieven van (potentiële) klanten zijn”, stelt De Bruijn.

Er wordt gefocust op Gezond, Gemak, Goed Leven, Genieten, Goedkoop en Gewoonte. Aan de hand van een specifieke gebiedsanalyse (het verzorgingsgebied) van het individuele bedrijf dat meedoet, wordt in kaart gebracht waar zijn klanten zitten en welke koopmotieven van belang zijn.

“Op basis daarvan kom je er als ondernemer bijvoorbeeld achter dat het minder zin heeft om te adverteren op prijs maar juist meer op gezond; of op gemaksproducten”, legt De Bruijn uit.

Logische vervolgstap

“Of dat het zinvoller is om te proberen bij de bestaande klanten het gemiddeld besteed bedrag omhoog te brengen in plaats van te focussen op meer nieuwe klanten. In dat geval kan een verkooptraining een logische vervolgstap zijn. Of je start gerichte marketingacties voor specifieke postcodes.”

Doel is dat de individuele ondernemer op basis van de aangedragen specifieke informatie een gericht plan kan opstellen. “Wij kunnen daarbij adviseren.”

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Meer over
Lees ook
Ambachtelijk IJscentrum maakt genomineerden voor Gouden IJsspatel bekend

Ambachtelijk IJscentrum maakt genomineerden voor Gouden IJsspatel bekend

De genomineerden voor de Gouden IJsspatel zijn bekend. Op 30 en 31 januari vond de voorronde plaats waar keurmeesters 24 genomineerden selecteerden. Zij draaien op zondag 5 maart tijdens Bakkersvak en IJsVak hun stracciatella ijs op het podium.

Ivo van Dijkhuizen in gesprek over ondernemersvragen op Bakkersvak

Ivo van Dijkhuizen in gesprek over ondernemersvragen op Bakkersvak

Voor welke uitdagingen sta je als ondernemer en hoe ga je hiermee om? Tijdens Bakkersvak kun je hierover in gesprek met Ivo van Dijkhuizen van PAKHUIS foodmarketing. In het kennistheater bespreekt hij actuele ondernemersvragen en stellingen uit de bakkerijsector.

Vakbeurs voor startende én ervaren bakkers

Vakbeurs voor startende én ervaren bakkers

Op 5, 6 en 7 maart 2023 vindt de tiende editie van Bakkersvak en IJs-Vak plaats. Deze editie wordt een heel speciale, waarin zowel de organisatie als de exposanten flink uitpakken.