Bakkersvak: Lokaal Marktonderzoek NBC

ROSMALEN - NBC profileert zich op Bakkersvak met Lokaal Marktonderzoek. Volgens David de Bruijn gaat dit om onderzoek dat toegespitst is op versondernemers, waarbij het NBC de tools aanreikt.

“In plaats van informatie over doelgroepen hebben we nu met hulp van Wageningen UR concreet in kaart gebracht wat de koopmotieven van (potentiële) klanten zijn”, stelt De Bruijn.

Er wordt gefocust op Gezond, Gemak, Goed Leven, Genieten, Goedkoop en Gewoonte. Aan de hand van een specifieke gebiedsanalyse (het verzorgingsgebied) van het individuele bedrijf dat meedoet, wordt in kaart gebracht waar zijn klanten zitten en welke koopmotieven van belang zijn.

“Op basis daarvan kom je er als ondernemer bijvoorbeeld achter dat het minder zin heeft om te adverteren op prijs maar juist meer op gezond; of op gemaksproducten”, legt De Bruijn uit.

Logische vervolgstap

“Of dat het zinvoller is om te proberen bij de bestaande klanten het gemiddeld besteed bedrag omhoog te brengen in plaats van te focussen op meer nieuwe klanten. In dat geval kan een verkooptraining een logische vervolgstap zijn. Of je start gerichte marketingacties voor specifieke postcodes.”

Doel is dat de individuele ondernemer op basis van de aangedragen specifieke informatie een gericht plan kan opstellen. “Wij kunnen daarbij adviseren.”

Meer over
Lees ook
Drie dagen ijs-spiratie

Drie dagen ijs-spiratie

De ijssector blijft groeien. Misschien iets minder dan voorheen, maar desondanks groei. Steeds meer bedrijven binnen het bakkersambacht richten zich ook op ijs. Een podium voor ijsspecialisten mocht daarom op Bakkersvak niet ontbreken. Met drie dagen vol wedstrijden inspireerde de ijsbranche alle bezoekers.

Dit was Bakkersvak én IJs-Vak 2020

Dit was Bakkersvak én IJs-Vak 2020

Op 1, 2 en 3 maart 2020 vond de negende editie van de meest toonaangevende vakbeurs voor de Nederlandse bakkerij- en ijssector plaats: vakbeurs Bakkersvak. Net als in 2019 hadden vakprofessionals drie dagen de tijd om met elkaar in gesprek te gaan. Deze editie was de eerste officiële samensmelting tussen Bakkersvak en IJs-Vak als eigen titels.

Drie dagen Bakkersvak vol demo’s, lezingen en wedstrijden

Drie dagen Bakkersvak vol demo’s, lezingen en wedstrijden

Stefano van Leeuwen was afgetekend de beste deze editie van de Dutch Pastry Award tijdens Bakkersvak 2020. Niet alleen beschouwde de vakjury hem als beste, hij ontving ook nog eens de publieksprijs. In zijn showstuk met het thema ‘Hollands Glorie’ koos hij niet voor een klassiek thema als tulpen of klompen.

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Wat ga je doen?Wil jij werken in een bakkerij waarbij jouw (nieuwe) ideeën welkom zijn en waarbij je kan meedenken over nieuwe producten? Wij zoeken voor een...

Broodbakker in Den Haag

Broodbakker in Den Haag

Wat ga je doen? Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In...

Broodbakker omgeving Utrecht

Broodbakker omgeving Utrecht

Wat ga je doen? In deze fulltime functie (38 werkuren) zal je werken in wisselende diensten. De werktijden zijn overdag van 10:00 – 18:00 uur en in de nachtdienst...