Nieuwe categorieën en vragen in Bakkersbrein

Bakkersbrein

De Nationale Bakkerij Academie en Stichting Ambachtelijke Bakkerij hebben in 2016 samen de app Bakkersbrein ontwikkeld. De app test het kennisniveau van medewerkers uit de bakkerijbranche. Aan de app zijn nu nieuwe categorieën toegevoegd en het is nu ook mogelijk om bedrijfsspecifieke vragen toe te voegen.

Bakkersbrein

Bakkersbrein is een app waarmee het kennisniveau van medewerkers wordt gemeten. Door het vaak te spelen vergroot de speler zijn/haar kennis. Het is een quiz waar in tien categorieën tien vragen worden gesteld. De speler moet deze in zo’n kort mogelijke tijd beantwoorden. Denk hierbij aan vragen over brood, banket, chocolade, maar ook aan onderwerpen als productafwijkingen, verpakken, bewaren en hoe om te gaan met klanten.

Er is een vervolg op Bakkersbrein voor verkoopmedewerkers. Na het spelen van level 1 is het nu mogelijk om de kennis nog verder uit te breiden door het spelen van level 2. Eerdere categorieën met moeilijkere vragen maar ook met nieuwe categorieën. Voor productiemedewerkers is er nu een eigen versie. Door het spelen van level 1 kan ook deze doelgroep de kennis vergroten. Met beide levels zijn prijzen te winnen. Wie op 1 december in de categorieën de hoogste score heeft met de snelste tijd, ontvangt een prijs! Daarnaast wordt ook een overall winnaar beloond.

Bedrijfsspecifieke vragen

Nieuw is de mogelijkheid om zelf vragen toe te voegen. Naast de tien vaste categorieën kunnen ondernemers nu een eigen bedrijfscategorie aanmaken met vragen over en van het eigen bedrijf. Denk aan vragen als: Hoe gaat het met ziekmeldingen, in welke verpakking moet de specialiteit, wie moet er gebeld worden als de NVWA op bezoek komt. Deze zijn voor elk bedrijf anders.

Bakkersbrein is te downloaden in zowel IOS als Androidversie. Eventuele vragen kunnen worden gesteld aan Stichting Ambachtelijke Bakkerij of de Nationale Bakkerij Academie. Ook zijn deze organisaties aanwezig op 25 en 26 september op de Beko Najaarsdagen bij het NBC in Nieuwegein. Het ontwikkelen van Bakkersbrein is mede mogelijk gemaakt door Sociaal Fonds Bakkersbedrijf.

Lees ook
Online en offline sterk staan in 2022

Online en offline sterk staan in 2022

In 2025 wil de Stichting Ambachtelijke Bakkerij hét platform zijn voor alle online- en offlinecommunicatie van de ambachtelijke bakkerij. Een ambitieus streven. Vorig jaar is de basis gelegd voor de plannen: dit jaar wordt het fundament verder verstevigd en uitgebreid.

Stichting Ambachtelijke Bakkerij sluit zich aan bij tweejarige broodcampagne

Stichting Ambachtelijke Bakkerij sluit zich aan bij tweejarige broodcampagne

Komend jaar wordt in de derde week van januari de nationale Week van het Brood georganiseerd. Die vormt de aftrap van een tweejarige imagocampagne en heeft als thema ‘Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig’. De Stichting Ambachtelijke Bakkerij helpt ambachtelijke bakkers om volop gebruik te maken van deze week om zichzelf én hun (volkoren) producten...

SAB promoot oliebol ambachtelijke bakker

SAB promoot oliebol ambachtelijke bakker

Ook dit jaar zet Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) weer een campagne op om de oliebollen van de ambachtelijke bakker te promoten. “Hierin vertellen we iedereen dat zij de oliebollen bij de ambachtelijke bakker moeten halen omdat dit natuurlijk de lekkerste zijn!”