Bakkersbrein: app voor verkoopmedewerkers

WAGENINGEN - De Nationale Bakkerij Academie (NBA) en de Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) hebben samen een app ontwikkeld, genaamd Bakkersbrein. De tool is specifiek voor de medewerkers op de winkelvloer. Bakkersbrein is een quiz die gratis en op iedere (smart)telefoon gespeeld kan worden, waarmee het kennisniveau van verkoopmedewerkers wordt getest en vergroot en waarmee leuke prijzen gewonnen kunnen worden.

Kennisniveau

Hoe is het gesteld met het kennisniveau onder de winkelmedewerkers? Zo begon de brainstormsessie bij de NBA en SAB, die leidde tot de app. Kennis kort, leuk en leerzaam aanbieden is de kern. Bakkersbrein is een app waarmee het kennisniveau van verkoopmedewerkers wordt gemeten. Door het vaak te spelen wordt de kennis ook vergroot. Bakkersbrein is een quiz waarbij in 10 categorieën elk 10 vragen, in zo’n kort mogelijke tijd dienen te worden beantwoord. Het gaat om vragen over brood, banket, chocolade, maar ook onderwerpen als hygiëne, allergenen en hoe om te gaan met klanten komen aan bod.

Voordelen

Het spelen van een quiz, vooral in de vorm van een app, is onder winkeldames erg populair. Daarnaast is het leuk en leerzaam om je eigen kennis te testen en in dat kader zijn spelen en leren een effectieve combinatie, weten de initiatiefnemers. “De app is leuk en leerzaam, maar voor ons ook bedoeld om het kennisniveau inzichtelijk te krijgen”, aldus Sandra Pluim, projectmanager bij de SAB. “Iedere ondernemer krijgt een eigen unieke campagnecode waardoor wij ook de ondernemer kunnen informeren over de onderwerpen die in het winkelteam goed gaan en die nog aandacht verdienen.”

Doelgericht

Carla Zwierstra, directeur van de NBA, vult aan: “Op een speelse manier meten en leren is voor zowel een verkoopmedewerkster als voor de ondernemer van belang. Groei en verbetering kunnen zo doelgericht worden aangepakt.”

Waar verkrijgbaar?

Bakkersbrein is te downloaden in zowel IOS als Androidversie. Geen campagnecode ontvangen? Campagnecode kwijt? Vraag het op bij SAB of de NBA: info@ambachtelijkebakkerij.nu of info@nationalebakkerijacademie.nl. Het ontwikkelen van Bakkersbrein is mede mogelijk gemaakt door Sociaal Fonds Bakkersbedrijf.

Onelink_Bakkersbrein_QR
Lees ook
Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Het afgelopen jaar is het aantal winkels voor het eerst sinds 2010 toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Er zijn vooral winkels die voedingsmiddelen verkopen bijgekomen, zoals supermarkten, (banket)bakers, slijterijen en viswinkels.

Bakker blijft populair na coronacrisis, omzetgroei supermarkten neemt af

Bakker blijft populair na coronacrisis, omzetgroei supermarkten neemt af

Twee jaar na het begin van de coronacrisis, neemt de omzet van bakkers nog steeds toe, schrijft Nu.nl naar aanleiding van cijfers van marktonderzoeker GfK. Bij supermarkten, boeren en andere speciaalzaken is de groei eruit.

Online en offline sterk staan in 2022

Online en offline sterk staan in 2022

In 2025 wil de Stichting Ambachtelijke Bakkerij hét platform zijn voor alle online- en offlinecommunicatie van de ambachtelijke bakkerij. Een ambitieus streven. Vorig jaar is de basis gelegd voor de plannen: dit jaar wordt het fundament verder verstevigd en uitgebreid.