Bakkers tonen hun veerkracht

De coronacrisis trekt ieder van ons uit zijn comfortzone en doet een beroep op onze creativiteit en flexibiliteit. Waar veel mensen nu vanuit huis werken, voorzien bakkers in een primaire levensbehoefte. De meesten bakken en verkopen dan ook gewoon door. Sommigen hebben het zelfs drukker dan ooit. Waar het brood in de supermarkt snel opgaat, krijgen zij meer klanten en is extra brood nodig.

Tegelijkertijd worden alle zeilen bijgezet om de veiligheid van werknemers en klanten te garanderen. Overal ontstaan initiatieven om de risico’s minimaal te houden: van contactloos betalen tot online bestellen, van perspex schermen tussen werknemer en klant tot aan huis bezorgd verwenontbijt. Wonderbaarlijk om te zien hoe snel iedereen zich aan de nieuwe regels aanpast en elkaar inspireert met nieuwe ideeën.

Op social media zien we van alles voorbij komen. Bakkers promoten hun acties, steken anderen een hart onder de riem en laten weten dat zij doorbakken. Hieronder een greep uit de social media die we de afgelopen week voorbij zagen komen.

Bakkerij 't Stoepje wil ondernemers een steuntje in de rug geven

Het stoepje_Insta

Bakkerij Hermans heeft de bezorgdienst aangepast.

bakkerij_insta

Bakkerij Aelbers roept klanten op om 1,5 meter afstand te houden.

Bakkerij Alebers_Insta

Bakker Jaap biedt klanten contactloos bezorgen aan.

Bakker Delft

Bakkerscafe laat weten welke maatregelen ze hebben genomen.

Bakkers Delft_Insta

Bakker Boer blijft bakken.

Bakker jaap_Insta

Echte Bakker Eddy de Jong bezorgt brood bij ouderen.

Tout patisserie bezorgt.

Tout patisserie_insta

 

Dossiers
Lees ook
Medewerkers in de frontlinie - Afstand houden van collega’s blijkt lastig

Medewerkers in de frontlinie - Afstand houden van collega’s blijkt lastig

Voor ondernemers waren de afgelopen maanden spannend. Welke impact zou de crisis hebben op hun bedrijf? Ook voor medewerkers waren het onzekere tijden. Is het veilig om te gaan werken, voldoen de hygiënemaatregelen en heb ik straks nog een baan? Vier medewerkers vertellen hoe zij de coronatijd ervaren.

Afstand houden blijkt lastig in de dagelijkse praktijk

Afstand houden blijkt lastig in de dagelijkse praktijk

Voor ondernemers waren de afgelopen maanden spannend. Welke impact zou de crisis hebben op hun bedrijf? Ook voor medewerkers waren het onzekere tijden. Is het veilig om te gaan werken, voldoen de hygiënemaatregelen en heb ik straks nog een baan? Vier medewerkers vertellen in Bakkers in bedrijf nummer 6 hoe zij de coronatijd ervaren. Hier alvast één...

Vereniging Ambachtelijk IJscentrum ziet meer ruimte voor impulsaankopen

Vereniging Ambachtelijk IJscentrum ziet meer ruimte voor impulsaankopen

Met het vervallen van de reserveringsplicht in de horeca ziet de Vereniging Ambachtelijk IJscentrum de komende zomermaanden lichtelijk positief in. “We zijn er nog lang niet, en omzet inhalen zal niet meer lukken. Maar we zijn blij elke verruiming van de maatregelen”, aldus voorzitter Teun Loonen.

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Rijswijk

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Rijswijk

Wat ga je doen?Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In deze...

Vakantiemedewerker voor in het banket gezocht, omgeving Haaksbergen

Vakantiemedewerker voor in het banket gezocht, omgeving Haaksbergen

Wat ga je doen?Wij zijn op zoek naar een banketbakker voor de weken 26 tot ongeveer week 36. Je zal gaan werken op de afdeling nat gebak. Je komt in een moderne...

Medewerker Inpak/ Verdeel/ Vriezer in de Bollenstreek

Medewerker Inpak/ Verdeel/ Vriezer in de Bollenstreek

Wat ga je doen?Voor onze klant in de Bollenstreek (Zuid-Holland) zijn we per direct op zoek naar een medewerker die actief kan zijn op de afdeling inpak, verdeel...