Bakkers in bedrijf meest gelezen vakblad van de sector

9 mei 2017

Vakblad Bakkers in bedrijf is door Van Es Marketing Services, het bureau voor onafhankelijk marktonderzoek, data-analyse en marketingadvies, opnieuw uitgeroepen tot meest gelezen vakblad van de sector. Marktdata.nl heeft een uitvoerig onderzoek uitgevoerd onder bakkerijen (zowel productie- als verkooplocaties) in Nederland. De onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd in Marketingrapport Bakkerijbranche 2017. Het Marketingrapport Bakkerijbranche 2017 biedt een actueel en compleet overzicht van het inkoopgedrag, de toeleveranciers en hun marktposities, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de bakkerijsector in Nederland.

Blauwdruk voor het marketingbeleid

Het oriëntatie- en inkoopgedrag van bakkerijen (van zowel productie- als verkooplocaties) is helder in beeld gebracht. Voor producent, groothandel en branche gerelateerde organisaties is het van essentieel belang om de doelgroep succesvol te kunnen benaderen. Via de juiste media, met een goede content en boodschap. Het rapport over de bakkersbranche is dan ook de ideale blauwdruk voor het marketingbeleid van toeleveranciers en branche gerelateerde organisaties. Het onderzoek is objectief en onafhankelijk uitgevoerd. Hierdoor bevat het marketingrapport geen gekleurde analyses maar enkel zuivere management- en marktinformatie over de bakkerijbranche.

Diverse analyses

Naast de onderzoeksresultaten bevat het marketingrapport tevens diverse analyses van de database van alle economisch actieve bakkerijen, informatie die middels deskresearch is verzameld, social media analyses van Coosto en zoekanalyses via Google. Bij diverse thema’s worden de onderzoeksresultaten vergeleken met de voorgaande edities van het onderzoek. Daarnaast is bij een aantal thema’s onderscheid gemaakt in type bakkerij: industrieel versus ambachtelijk en zelfstandig versus formule/keten. Hierdoor bent u in staat om in te spelen op de actuele trendmatige ontwikkelingen in de branche.

Jaarlijks verschijnen

Het onderzoeksrapport verschijnt iedere twee jaar. Ten opzichte van de voorgaande editie van het rapport is de analyse en rapportage fors uitgebreid. Zo is onder meer de database van alle economisch actieve bakkerijen grondig geanalyseerd, zijn er social media-analyses uitgevoerd op de productgroepen en zijn, naast de ranglijsten van leveranciers van bakkerijgrondstoffen en bakkerijmachines, specifieke ranglijsten van leveranciers van verpakkingen, winkelinrichting en kassasystemen toegevoegd.

Marketingrapport Bakkerijbranche 2017

Het onderzoeksrapport telt 82 pagina’s op A4-formaat in kleurendruk en is Nederlandstalig. Vormen bakkerijen uw doelgroep dan is het onderzoeksrapport een absolute aanrader. Meer informatie over het Marketingrapport Bakkerijbranche 2017 vindt u op www.marktdata.nl.

Altijd op de hoogte blijven?