Bakkerij Support lanceert bakkersquiz.nl

Bakkers in bedrijf_Bakkersquiz

Bakkerij Support, het bedrijf van Joep Gommans, lanceerde onlangs het quizplatform bakkersquiz.nl. Met de bakkersquiz kunnen bakkers kennis delen met consumenten of medewerkers. Bakkersquiz is op maat voor de individuele ondernemer.

Joep Gommans: “In de afgelopen jaren heb ik diverse keren een quiztool ingezet voor klanten. Ik merkte daarbij dat we vaak tegen beperkingen aanliepen voor wat betreft de technische mogelijkheden of vormgeving van de quiz. Als bakker wil je graag je eigen merk uitdragen, een quiz moet dus in de eigen huisstijl gegoten kunnen worden. We liepen daarnaast tegen privacy gevoeligheden aan. Wanneer je klanten of medewerkers een quiz laat invullen dan wil je natuurlijk wel dat de hostingpartij betrouwbaar met de data omgaat. Dat is lang niet altijd aan de orde bij standaardoplossingen. Enkele maanden geleden besloot ik daarom te investeren in een quizoplossing op maat op mijn eigen webservers”.

Bakkersquiz voor klanten

Volgens Gommans kunnen bakkers met de bakkersquiz op een speelse manier kennis delen. Denk bijvoorbeeld aan een ‘volkorenquiz’ of ‘desemquiz’ voor klanten. Naast het tonen van tekst, foto of video heeft de bakker ook mogelijkheden om na het invullen de deelnemer via het eindscherm en de e-mail te voorzien van extra informatie. Waarom is een bepaald antwoord goed of fout? Welke soorten volkorenbroden biedt de bakker aan? Of de mogelijkheid om de klant te voorzien van een waardebon.

Bakkersquiz voor medewerkers

Voor twee klanten bouwt Gommans momenteel aan een eigen online leeromgeving. Bij indiensttreding doorloopt de nieuwe medewerker de op maat gemaakte leeromgeving bestaande uit meerdere modules zoals productkennis, bedrijfskennis en wet- en regelgeving. Wanneer de medewerker een score van 80 procent of hoger haalt krijgt deze een certificaat. Medewerkers die 90 procent of hoger scoren krijgen een leuk extraatje.  Ook bestaande medewerkers doorlopen jaarlijks een ‘opfrisquiz’ om de (vak)kennis en bedrijfs-DNA op het gewenste peil te houden.

Bakkerij Support

Joep Gommans is de oprichter van Bakkerij Support. Hij ondersteunt op een praktische en doelgerichte manier bakkerijen door het hele land op het gebied van marketing in brede zin. Hierbij valt te denken aan ondersteuning op het gebied van storytelling, assortimentsmanagement, (online) promotie, winkelcoaching en marktonderzoek.

Lees ook
Marketing voor ondernemers met lef

Marketing voor ondernemers met lef

Veel ondernemers proberen klanten te lokken door hun kennis te delen. Helemaal verkeerd schrijft Aartjan van Erkel in zijn nieuwe boek Nummer 1. Hij gelooft dat je niet je kennis gratis moet delen, maar moet entertainen. “Stop met teachen, begin met teasen.”

Gedrag van de consument in kaart

Gedrag van de consument in kaart

Hoe ziet de toekomst van foodwinkels zoals de bakkerswinkel eruit? Susanne Danes, projectmanager marketing bij FoodBase, gaat in een reeks van drie artikelen in op ‘De klant van morgen’. In deze eerste aflevering: drie recente ontwikkelingen ten aanzien van consumentengedrag.

Sinterklaascampagne Bakeplus goed ontvangen

Sinterklaascampagne Bakeplus goed ontvangen

“Je geeft een klein beetje, je krijgt heel veel terug.” Zo vond een van de deelnemende bakkers. “Een aantrekkelijke, ludieke en vooral toegankelijke actie voor iedere bakker”, noemde Bakeplus de Sinterklaas­campagne van 2021, die de leverancier met vijf partners uit de branche organiseerde.