Bakkerij Kees Gutter haalt drie keer goud

Bakkerij Kees Gutter_Bekroond met Goud_nov2018

Drie producten van Bakkerij Kees Gutter zijn met goud bekroond door het Nederlands Bakkerij Centrum. Zowel de appeltaart, de speculaasbrokken en de karamelslof vielen in de prijzen.

Bekroonde producten

De karamelstof is een van de nieuwste producten in het assortiment. Volgens de bakker zit het geheim in de meermalen met goud bekroonde slofbodem die de basis vormt. Daarbovenop komt een dikke laag karamelbavaroise, met een streepje ‘chewy’ karamel, knapperige echte chocolade en slagroom.

Het geheim van de 'gouden' speculaasbrokken van Kees Gutter is de kruidenmelange. Gutter: "De dikke koek zorgt voor een superlekkere bite en doordat `ie zo lekker krokant gebakken is, kraakt het lekker in de mond. Echte amandeltjes toppen de speculaasbrokken af. Je kunt ze er lekker afknabbelen, maar ook in combinatie met de koek zijn ze voortreffelijk."

De appels voor de bekroonde appeltaart haalt de bakker uit de Beemster. Deze worden geschild in het Weeshuis in Monnickendam en vervolgens snel verwerkt in een appeltaartje. Het deeg van dit taartje is het geheim van de bakker. In winkel wordt de taart afgebakken, waardoor deze altijd vers is.

Gouden bekroning NBC

Om in aanmerking te komen voor een gouden bekroning moet het product aan strenge kwaliteitseisen voldoen en zich onderscheiden van andere producten. De keurmeesters van het Nederlands Bakkerij Centrum beoordelen bijvoorbeeld op vorm, structuur, kleur, geur en smaak/aroma. De score wordt uitgedrukt in maximaal 5 gouden medailles per onderdeel. Wanneer een product op 3 onderdelen de maximale score behaalt en op alle andere onderdelen niet lager scoort dan een 4, verdient het de titel 'Bekroond met Goud'.

Kees Gutter

Kees Gutter is al 58 jaar de Waterlandse bakker met 7 vestigingen in Monnickendam, Purmerend, Volendam en Amsterdam en meerdere verkooppunten in groot Waterland. Brood en banket kan ook besteld worden in de webwinkel.

Lees ook
Van offline naar online

Van offline naar online

In dit artikel staat Frank Janssen (NBC) stil bij de tweede trend in brood: van offline naar online. Deze trend kan op twee manieren worden geïnterpreteerd, namelijk wie het koopt (oude vs. jongere generatie) en waar ze het kopen (in de winkel of via internet).

Genootschap organiseert congres 'Personeelstekort in de MKB-bakkerij'

Genootschap organiseert congres 'Personeelstekort in de MKB-bakkerij'

Veel bakkers kampen met een tekort aan kwalitatief goed personeel. Daarnaast kampt de branche ook met een gebrek aan kandidaten voor de opvolging. Daarom organiseert het Genootschap voor de Bakkerij op 12 september voor leden en niet-leden het congres 'Personeelstekort in de MKB-bakkerij'.

Brood eten, mag het weer? Jazeker!

Brood eten, mag het weer? Jazeker!

Hoe kan ik mijn klanten helpen met de juiste keuze van brood – en inspelen op alle hypes en trends van deze tijd?

accountmanager zuid-west Nederland

accountmanager zuid-west Nederland

In deze functie ben je de schakel tussen de supermarktwinkels en het hoofdkantoor van een van de Retail klanten. Je richt je op het behouden en uitbouwen van omzet,...

Lijnoperator industriële banketbakkerij omgeving Utrecht

Lijnoperator industriële banketbakkerij omgeving Utrecht

Ben jij een echt koekenbakker en wil je aan de slag in een mooie en de modernste koekjesbakkerij van Nederland? Ben je daarnaast flexibel? Dan is de functie van...

Filiaalleider bakkerijwinkel (zero waste)

Filiaalleider bakkerijwinkel (zero waste)

Naast het vele klantcontact en het actief meewerken in de winkel vallen de volgende taken ook in jouw functiepakket: coachen en motiveren van jouw team op de werkvloer...