Bakkerij-innovatie: Zócijs van Smilde Bakery

18 juni 2010

Tijdens het Nationaal Bakkerij Gala op 1 juni is de winnaar van de Bakkerij-innovatie 2009/2010 officieel bekend gemaakt. Het is Zócijs van Smilde Bakery geworden.

Zócijs is een saucijzenbroodje bereid met 25% minder vet, zout en calorieën.

Lex Burki en Marjolein Schouten ontvingen uit handen van jurylid Dees De Smet de unieke ‘Haantje de Voorste’-award. Een kunstwerk dat voor deze gelegenheid speciaal werd beschilderd door kunstenaar Boxie. De haan staat symbool voor ‘de wakkermakers van actief Nederland’ en staat bekend voor het fier beschermen van zijn domein. Voor de winnaar geldt volgens de jury dezelfde symboliek in relatie tot het bakkersvak.

De Bakkerij-innovatie 2009/2010 wordt georganiseerd door het Nederlands Bakkerij Centrum. De innovatieprijs is bedoeld om bedrijven in de bakkerijbranche te stimuleren tot het ontwikkelen van innovaties. Het is de bedoeling dat deze prestigieuze verkiezing jaarlijks terugkeert.

Uit achttien inzendingen werden zes bedrijven genomineerd die zich in de week voorafgaand aan het Nationaal Bakkerij Gala presenteerden voor de vakjury. De jury, onder voorzitterschap van Rob de Graaf, docent Innovatie & Marketing aan Nijenrode en directeur van het Innovation Leadership netwerk, selecteerde hieruit drie finalisten. Naast Zócijs waren dit VollerKoren (Gb Plange) en Capwave (Capway Systems).

Altijd op de hoogte blijven?