Kerstmis ging de mist in voor bakkerij Seyns. Telenet sloot de woensdag voor Kerst de telefoon af, waardoor er geen bestellingen geplaatst konden worden.
Kerstmis ging de mist in voor bakkerij Seyns. Telenet sloot de woensdag voor Kerst de telefoon af, waardoor er geen bestellingen geplaatst konden worden.
"We wilden om 08.00 uur 's ochtends nog een bestelling plaatsen bij een leverancier, maar de lijn was dood", vertellen Eddy Seyns en echtgenote Anja Deruyter. "Ik belde Telenet vier keer met mijn gsm", zegt Anja. "Eerst beloofden ze dat het snel in orde zou zijn. Ze gaven toe dat het een fout was. De tweede keer zou het opgelost zijn binnen de twee uren. Bij ons derde telefoontje snauwde een stem dat we geduld moesten hebben. De vierde keer legde een medewerker ons uit dat het vijf werkdagen kon duren."
"Net met Kerstmis, een topdag", zegt Eddy. "Veel mensen hebben ons gebeld voor bestellingen. Ze hebben zich waarschijnlijk tot een andere bakker gewend. Wie gaat dat verlies vergoeden? Wij hebben zeker tien tot vijftien procent minder klanten gehad."
"Onze diensten hebben het verkeerde nummer afgesloten", zegt Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts. "Als we de aansluiting via onze software kunnen activeren, zal de afsluiting snel ongedaan zijn. Zo niet, dan sturen we een technicus langs. We begrijpen dat dit erg is voor de bakker. We zullen later zien hoe we zijn verlies kunnen compenseren.'
Aan het einde van de woensdagmiddag kon de telefoonlijn van bakkerij Seyns dan toch worden hersteld. Maar toen was de bakkerij al gesloten...
> Bron: Het Nieuwsblad