Bakery Nexus eindelijk weer op inspiratiereis

Bakery Nexus_inspiratiereis okt 2021

Alle trossen los want eindelijk mocht Bakery Nexus weer op inspiratiereis. Deze keer hadden de leden geen vliegtuig als vervoer, maar verbleven ze aan boord van de driemaster Leafde fan Fryslân. Het weekend stond in het teken van inspiratie, netwerken, gezelligheid en natuurlijk zeilen.

Het is een traditie om de bestemming tot op het laatste moment geheim te houden. Dus bepakt met zonnebrand én regenkleding trapte Bakery Nexus af in Amsterdam. Het eerste inspiratie-adres: Rederij Kees.  Snel, milieuvriendelijk en altijd met een glimlach, is waar deze logistieke dienstverlener voor staat. De commerciële doelstelling van Rederij Kees gaat gepaard met een maatschappelijke opdracht. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een duwtje in de rug geven en ze laten groeien door steeds wat meer verantwoordelijkheid. Menigeen start er met dagbesteding en groeit naar een volledige baan in loondienst. Nu vrachtverkeer steeds moeilijker de binnenstad kan en mag bereiken, wordt de meerwaarde van het jonge bedrijf steeds duidelijker. Rederij Kees vertrekt vanuit hun hub aan de rand van de stad dagelijks met elektrische wagentjes naar onder meer brouwerij de Prael en de eetwinkels van Stach food in Amsterdam. Misschien ken je de winkels wel. Ze zitten in de steden altijd op een hoek en hebben grote etalages waar producten zoals koeken en meringues in hoge torens opgestapeld liggen, onder het mom: ‘stack it high, make it fly’.

Na de Amsterdamse inspiratie was het tijd om de haven van Enkhuizen op te zoeken. De Leafde fan Fryslân lag al klaar. Met een eigen bemanning, van matroos tot kok, werd er zelfs gekookt en hoefde niemand meer van boord. Ook met een eigen bar aan boord werd er goed ingespeeld op de doelgroep. Tot in de vroege uurtjes genoten we van de gezelligheid. Maar: ’s avonds een vent, ’s ochtends een vent. Alle leden stonden bijtijds te zwoegen op het dek om de zeilen te hijsen met daarbij de nodige interessante maar soms irrelevante vaktermen. Na een paar uur bereikte de driemaster de haven van Lemmer, tot grote opluchting van de zeebenen van sommige leden.

Na een kop koffie met oranjekoek stapten de leden op e-choppers voor een regenachtige puzzeltocht door Lemmer en omstreken. Aan competitie geen gebrek. Evenals tijdens de Bakery Nexus quiz met vragen over het bakkersvak, actualiteit, Bakery Nexus én zeilen werden gesteld.

De inspiratiereis zorgde voor intensief en sociaal contact tussen de leden van Bakery Nexus. In het weekend werd duidelijk dat de gesprekken over de branche, persoonlijke ontwikkeling en andere vraagstukken een groot gemis waren de afgelopen tijd.

Dossiers
Lees ook
Bakkers in de media - week 32

Bakkers in de media - week 32

Bakken voor de buurt, de oudste bakkerij van Nederland en niet meer 's nachts bakken. Wat lazen we deze week over de branche? Een greep uit de media.

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart is in de categorie Eten en Drinken genomineerd voor Retailer of the Year. In deze categorie neemt de bakkersformule het op tegen Keurslager, Gall & Gall, Mitra Drankenspeciaalzaken en Xenos.

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.