BackWerk springt in op actuele foodthema's

Backwerk

Gemak en genieten horen volgens het FSIN (FoodService Instituut Nederland) bij de meest actuele thema’s binnen de foodsector. BackWERK wil hier op inspringen en vers en gemak bieden aan mensen die onderweg zijn. Daarnaast is ook duurzaamheid belangrijk voor het bedrijf.

Nederlanders eten steeds vaker buiten de deur volgens FSIN, maar besteden een aanzienlijk lager bedrag aan een maaltijd dan jaren geleden. Deze trends vragen om een passend concept voor foodbedrijven, waarbij gemak, kwaliteit en voordeel worden gecombineerd. BackWERK biedt dit al volgens directeur Dick de Vilder. "We willen Nederland beter laten lunchen. Eten moet je toch, dan gunnen we iedereen ook een lekker, vers én huisgemaakt broodje voor een zachte prijs."

BackWerk is een van oorsprong Duits bedrijf met 26 vestigingen in Nederland op plekken waar mensen onderweg zijn, zoals in winkelcentra en metrostations. Voor 2020 komen er daar nog minimaal twee bij. En het bedrijf wil nog verder groeien. Volgens De Vilder is er in theorie plaats voor 120 backWERK-vestigingen in Nederland. Droomlocaties zijn Schiphol en de Efteling.

Het bedrijf is volgens het FSIN het derde snelst groeiende foodbedrijf was van 2018. De groei is volgens De Vilder goed te verklaren: "We hebben een duidelijke identiteit en innovatieve positie in de markt. We bieden verse producten van hoge kwaliteit en dat voor een scherpe prijs." Daarnaast is backWERK weinig kapitaalintensief: de vestigingen zijn - op twee winkels na-  franchisebedrijven en backWERK is hiermee vooral een faciliterende organisatie.

Gemak en genieten zijn niet de enige foodtrends waar backWERK zich mee bezig houdt. Ook met trends als digitalisering, robotisering en service is het bedrijf bezig. Daarnaast is ook duurzaamheid een belangrijk thema voor backWERK. Hierbij richt het bedrijf zich vooral op het verminderen van voedselverspilling. Zo neemt backWERK deel aan de app Too Good To Go. Via deze app koopt de klant – voor een derde van de oorspronkelijke prijs - een ‘Magic Box’: een tas gevuld met producten die aan het einde van de dag niet verkocht zijn.

 

Dossiers
Lees ook
Bakker Sjon Koelman maakt gebak voor zorgpersoneel

Bakker Sjon Koelman maakt gebak voor zorgpersoneel

De coronacrisis zorgt voor de nodige uitdagingen voor bakker Sjon Koelman van Wim Koelman Brood-Banket-Bonbons in Heemskerk. Gelukkig denkt de bakker in oplossingen en probeert er toch "iets moois van te maken met zijn allen". Niet alleen heeft hij aandacht voor zijn onderneming, maar ook voor het hardwerkende ziekenhuispersoneel.

Compad biedt bakkers hulp met webshop

Compad biedt bakkers hulp met webshop

Veel bedrijven zijn getroffen coor de coronacrisis. De horeca is gesloten en evenementen zijn voorlopig niet toegestaan. Ook de bakkerijen. Veel ondernemers zoeken een creatieve oplossing, waarbij ze vaak een online oplossing nodig hebben. Compad helpt hierbij.

Bakkersmaat biedt bakkers gratis webshop

Bakkersmaat biedt bakkers gratis webshop

Door alle coronamaatregelen neemt de populariteit van online winkelen toe. Dat geldt ook voor de klanten van de lokale bakker. Ook zij hebben in deze tijd een webshop nodig. Bakkersmaat helpt hierbij en biedt bakkers tijdens de coronacrisis een gratis webshop.

Zelfstandig werkend (desem) broodbakker omgeving Noordwijk

Zelfstandig werkend (desem) broodbakker omgeving Noordwijk

Wat ga je doen?Voor deze kleine ambachtelijke bakkerij zijn we per direct op zoek naar een zelfstandig werkend broodbakker. Je zal je bezighouden met het totale...

Broodbakker te Groningen

Broodbakker te Groningen

Wat ga je doen?Voor deze bakkerij zijn wij per direct op zoek naar een zelfstandig werkende broodbakker. Het betreft een fulltime functie voor langere tijd. Ook...

Operator Productie omgeving Kerkrade

Operator Productie omgeving Kerkrade

Wat ga je doen?Als operator productie ben je verantwoordelijk voor een goed verloop van de productie van het brood. Je bereidt deegsoorten, je bedient de machines...