Ambachtsbakker wordt Bakkersmaat

Bakkersmaat_persbericht

De Ambachtsbakker ondersteunt al jaren warme bakkers op het gebied van reclame, marketing, advies, online verkoop, kassasystemen en winkelinrichting. Het bedrijf helpt niet alleen bakkers onder de gelijknamige formulenaam, maar ook brood- en banketbakkers met hun eigen logo en naam. Om te verduidelijken dat het niet verplicht is om de naam Ambachtsbakker te voeren als ondersteuning gewenst is, wordt de bedrijfsnaam gewijzigd in Bakkersmaat.

Eigenaar Johan Hartog licht toe: "Allereerst wil ik benadrukken dat het Ambachtsbakker-concept blijft bestaan en dat bakkers die zich hierbij aansluiten het meest profiteren van al onze diensten en ook het goedkoopste uit zijn. We merken echter al jaren dat er een groep bakkers bestaat die van onze diensten gebruik wil maken, maar dat deze hun eigen logo en huisstijl willen behouden, of iets nieuws ontwikkeld willen hebben. Ook deze bakkers kunnen wij ondersteunen omdat wij alle dienstverlening in eigen huis hebben."

Hartog vervolgt: "Alle bakkers waar wij mee samenwerken bieden wij regiobescherming. Wij werken dus niet samen met meerdere bakkers die in hetzelfde verzorgingsgebied hun boterham moeten verdienen."

Eigen kassasysteem en webshop

Bakkersmaat bedenkt niet alleen concepten, maar ontwikkelt ook betaalbare systemen om bakkers verder te helpen. Jaren geleden werd al ingezet op online verkoop en werd een eigen webshop ontwikkeld waarmee iedere bakker op een simpele en doeltreffende manier online zijn producten kon verkopen. Inmiddels is dat systeem verder doorontwikkeld in een kassa-ordersysteem.

"Alle bestellingen, zowel online als ‘offline’ komen op deze manier binnen in 1 systeem. Van hieruit kunnen er gemakkelijk productielijsten en bestellijsten worden afgedrukt. Dit bespaart de bakker een hoop tijd en voorkomt fouten en frustraties. Ook het assortiment hoef je maar op 1 plek bij te houden. Systemen die wij zelf ontwikkelen hebben altijd als voorwaarde dat deze bereikbaar en betaalbaar zijn voor iedere bakker. De investeringen en onderhoudskosten voor ons kassasysteem zijn daarom ook erg laag", aldus Hartog.

Complete dienstverlening

Bakkersmaat biedt bakkers als marketing en reclamemakers een compleet pakket aan dienstverlening.
Bakkersmaat is aanwezig op Bakkersvak, wat dit weekend van start gaat. Ga voor meer informatie naar www.bakkersmaat.nl.

bakkersmaat logo

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Bakkers in de media | Week 13-2023

Bakkers in de media | Week 13-2023

Varkensvet of smout als broodverbeteraar, Theo Heere van de branchevereniging VBZ over het gehalte van suiker, zout en vet in zoetwaren en de winnaar van het beste paasbrood. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.

NVWA: Allergeneninformatie moet beter

NVWA: Allergeneninformatie moet beter

Veel bedrijven hebben de allergeeninformatie niet goed op orde. Dat meldt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit na inspecties van bijna 13.000 bedrijven in de retail, ambacht en horeca. 60 procent van deze bedrijven informeert de klant onvoldoende over allergenen.

Jouw Instagram leidt consumenten van eerste contact naar winkelbezoek

Jouw Instagram leidt consumenten van eerste contact naar winkelbezoek

Waar heb ik trek in? Waar kan ik dat zo dichtbij, zo makkelijk mogelijk, halen? Met die vragen in het achterhoofd opent de jonge consument zijn telefoon en gaat naar Instagram. “Als jouw adres dan niet zichtbaar is op je profiel, heb je je kans al gemist.”