Acht tips voor een goede foto voor social media

uit pauline's keuken

Social media is populair en voor een ondernemer een goede manier om zijn of haar doelgroep te bereiken. Hoe kun je met de juiste beelden de aandacht grijpen van de vluchtige consument? Pauline Weuring van Uit Pauline’s Keuken en culinair fotograaf Remko Kraaijeveld geven acht tips.

1. Eenheid
Zorg voor eenheid in je kanaal. Door bijvoorbeeld steeds hetzelfde filter te gebruiken, creëer je samenhang. Dat straalt rust uit en nodigt uit om te volgen. 

2. Duidelijk verhaal
Zorg voor een duidelijk verhaal. Zo geef je socialemediakanalen zeggingskracht.

3. Fotografiecursus
Volg een fotografiecursus, zodat je de basis onder de knie krijgt. Met een filter kan je een slechte foto niet maskeren.

4. Aantrekkelijke foto's
Zorg ervoor dat je foto’s altijd scherp zijn en uitnodigen om het product te eten.

5. Houd het simpel
Less is more. Door het beeld simpel te houden zorg je voor focus.

6. Goede belichting
Maak gebruik van goede belichting, bij voorkeur daglicht. Gebruik geen tl-licht! 

7. Neem de tijd
Neem er de tijd voor. Dit kan ook efficiënt door op één dag twintig foto’s te maken en deze gedurende de maand te delen. 

8. Geef een kijkje achter de schermen
Mensen vinden het leuk om de persoon achter het bedrijf te leren kennen. Laat niet alleen producten zien, maar geef ook een kijkje achter de schermen. 

Meer weten over de kracht van beeld? Lees dan het complete artikel van Christiaan van Beemen in Bakkers in bedrijf 8-2019, Vismagazine 8-2019 of Vlees 7-2019 (verschijnt 29 november). Nog geen abonnee? Sluit dan een abonnement af en lees het artikel online.

Lees ook
Laat van je horen, juist in december!

Laat van je horen, juist in december!

December: de drukste maand van het jaar. Zowel in de bakkerij als in de winkels is het deze weken flink aanpoten geblazen. Daardoor schiet het gebruik van social media er wellicht bij in. Zonde! Want juist in deze maand kun je met al die heerlijke decemberlekkernijen de klant verleiden, informeren én naar je winkel(s) lokken! Laat je daarom ondersteunen...

December: een maand om te delen

December: een maand om te delen

Een ambachtelijke bakker heeft in de decembermaand geen bijzondere feestdagen of opvallende data nodig. Deze maand ligt je winkel boordevol heerlijke decemberproducten; de een nog mooier dan de ander. Vertel je klanten over de achtergrond en herkomst van al deze lekkernijen. December staat immers in het teken van delen.

Zintuiglijke marketing creëert extra omzet

Zintuiglijke marketing creëert extra omzet

Ondanks de toenemende vraag naar online verkoop, zijn fysieke winkels nog geen verleden tijd. Eerder onderzoek toonde al aan dat 78 procent van de consumenten naar een fysieke winkel komt vanwege de prettige sfeer.

Flexmedewerker inpak

Flexmedewerker inpak

Wat ga je doen?Wij zijn per direct opzoek naar een flexmedewerker inpak voor deze centrale bakkerij. De volgende twee diensten wissel je om de week af: Vrijdagavond...

Broodbakker in de 3 ploegen

Broodbakker in de 3 ploegen

Wat ga je doen?In deze functie ben je verantwoordelijk voor een goed verloop van de productie van brood. Je zal in een team van 3 a 4 bakkers per ploeg, kleinbrood,...

rose & vanilla is op zoek naar een assistent banketbakker

rose & vanilla is op zoek naar een assistent banketbakker

rose& vanilla is dé bakker van unieke cakes en taarten die écht lekker zijn, er prachtig uitzien, gemaakt zijn van de beste biologische ingrediënten en gegarandeerd...