Acht tips voor een goede foto voor social media

uit pauline's keuken

Social media is populair en voor een ondernemer een goede manier om zijn of haar doelgroep te bereiken. Hoe kun je met de juiste beelden de aandacht grijpen van de vluchtige consument? Pauline Weuring van Uit Pauline’s Keuken en culinair fotograaf Remko Kraaijeveld geven acht tips.

1. Eenheid
Zorg voor eenheid in je kanaal. Door bijvoorbeeld steeds hetzelfde filter te gebruiken, creëer je samenhang. Dat straalt rust uit en nodigt uit om te volgen. 

2. Duidelijk verhaal
Zorg voor een duidelijk verhaal. Zo geef je socialemediakanalen zeggingskracht.

3. Fotografiecursus
Volg een fotografiecursus, zodat je de basis onder de knie krijgt. Met een filter kan je een slechte foto niet maskeren.

4. Aantrekkelijke foto's
Zorg ervoor dat je foto’s altijd scherp zijn en uitnodigen om het product te eten.

5. Houd het simpel
Less is more. Door het beeld simpel te houden zorg je voor focus.

6. Goede belichting
Maak gebruik van goede belichting, bij voorkeur daglicht. Gebruik geen tl-licht! 

7. Neem de tijd
Neem er de tijd voor. Dit kan ook efficiënt door op één dag twintig foto’s te maken en deze gedurende de maand te delen. 

8. Geef een kijkje achter de schermen
Mensen vinden het leuk om de persoon achter het bedrijf te leren kennen. Laat niet alleen producten zien, maar geef ook een kijkje achter de schermen. 

Meer weten over de kracht van beeld? Lees dan het complete artikel van Christiaan van Beemen in Bakkers in bedrijf 8-2019, Vismagazine 8-2019 of Vlees 7-2019 (verschijnt 29 november). Nog geen abonnee? Sluit dan een abonnement af en lees het artikel online.

Lees ook
Marketingrapport Bakkerijbranche 2019

Marketingrapport Bakkerijbranche 2019

Het Marketingrapport Bakkerijbranche 2019 biedt een actueel en compleet overzicht van het inkoopgedrag, de leveranciers en hun marktposities, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de bakkerijbranche in Nederland.

Stichting Ambachtelijke Bakkerij: "Verdeel op social media je week in thema's"

Stichting Ambachtelijke Bakkerij: "Verdeel op social media je week in thema's"

Social media is een belangrijk middel voor de bakkerij. Het zorgt voor extra zichtbaarheid bij bestaande én potentiële klanten. Plaats daarom regelmatig foto’s, berichten en filmpjes op bijvoorbeeld Twitter, Facebook en Instagram en laat zien wat je doet. Een tip van Stichting Ambachtelijke Bakkerij. Verdeel je week in thema's.

Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft zeven tips voor social media

Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft zeven tips voor social media

Het gebruik van social media is belangrijk. Het zorgt voor extra zichtbaarheid bij bestaande én potentiële klanten. Door middel van foto’s, berichten en filmpjes toon je op social media zoals Twitter, Facebook en Instagram regelmatig wat je doet en waarom je dat doet. Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft zeven tips.

Patissier / verkoopmedewerker ft/pt omgeving Hilversum

Patissier / verkoopmedewerker ft/pt omgeving Hilversum

Wat ga je doen?In de winkel zal je als eerste taak hebben o klanten te voorzien van de mooiste producten. Dit doe je met een grote glimlach en doordat je zelf de...

Broodbakker Ambachtelijk te Amsterdam

Broodbakker Ambachtelijk te Amsterdam

Wat ga je doen?In de functie van bakker werk je in een klein team in wisselende diensten. Teambelang staat hier voorop, samen maken jullie de mooiste producten....

Banketbakker omgeving Den Haag gezocht

Banketbakker omgeving Den Haag gezocht

Wat ga je doen?Binnen een team van 10 banketbakkers zijn ze op zoek naar een enthousiaste, creatieve en gemotiveerde banketbakker. Binnen het team lopen de taken...