Acht tips voor een goede foto voor social media

uit pauline's keuken

Social media is populair en voor een ondernemer een goede manier om zijn of haar doelgroep te bereiken. Hoe kun je met de juiste beelden de aandacht grijpen van de vluchtige consument? Pauline Weuring van Uit Pauline’s Keuken en culinair fotograaf Remko Kraaijeveld geven acht tips.

1. Eenheid
Zorg voor eenheid in je kanaal. Door bijvoorbeeld steeds hetzelfde filter te gebruiken, creëer je samenhang. Dat straalt rust uit en nodigt uit om te volgen. 

2. Duidelijk verhaal
Zorg voor een duidelijk verhaal. Zo geef je socialemediakanalen zeggingskracht.

3. Fotografiecursus
Volg een fotografiecursus, zodat je de basis onder de knie krijgt. Met een filter kan je een slechte foto niet maskeren.

4. Aantrekkelijke foto's
Zorg ervoor dat je foto’s altijd scherp zijn en uitnodigen om het product te eten.

5. Houd het simpel
Less is more. Door het beeld simpel te houden zorg je voor focus.

6. Goede belichting
Maak gebruik van goede belichting, bij voorkeur daglicht. Gebruik geen tl-licht! 

7. Neem de tijd
Neem er de tijd voor. Dit kan ook efficiënt door op één dag twintig foto’s te maken en deze gedurende de maand te delen. 

8. Geef een kijkje achter de schermen
Mensen vinden het leuk om de persoon achter het bedrijf te leren kennen. Laat niet alleen producten zien, maar geef ook een kijkje achter de schermen. 

Meer weten over de kracht van beeld? Lees dan het complete artikel van Christiaan van Beemen in Bakkers in bedrijf 8-2019, Vismagazine 8-2019 of Vlees 7-2019 (verschijnt 29 november). Nog geen abonnee? Sluit dan een abonnement af en lees het artikel online.

Lees ook
Haak in op de bijzondere dagen in september

Haak in op de bijzondere dagen in september

De vakanties zitten er weer op en het gewone leven begint weer. Hoewel het gewone leven er dit jaar anders dan normaal uitziet door de corona. September heeft volgens Stichting Ambachtelijke Bakkerij een aantal leuke dagen waar de bakker op social media kan inhaken.

Hoe maak je een goede nieuwsbrief?

Hoe maak je een goede nieuwsbrief?

Een nieuwsbrief is een goed marketingmiddel. Je treedt direct in contact met je klant en bereikt er meer mensen mee dan met je social media-berichten. Maar hoe maak je een nieuwsbrief die gelezen wordt?

Stichting Ambachtelijke Bakkerij helpt bij informatieverstrekking

Stichting Ambachtelijke Bakkerij helpt bij informatieverstrekking

De afgelopen maanden zijn we overspoeld met informatie over corona. Via journaals en persconferenties op tv, berichten in de krant en sociale media, en natuurlijk via de vele verhalen van klanten in de winkel. Hoe filter je al deze informatie? En: welk nieuws bied je in deze coronatijd zelf aan als bakkerij?

Bakker/ operator productie omgeving Bunschoten

Bakker/ operator productie omgeving Bunschoten

Wat ga je doen?Als bakker/ operator productie, 3 ploegen, weet jij in de bakkerij als geen ander de juiste ingrediënten te mengen voor het perfecte deeg. Je...

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving van Den Haag

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving van Den Haag

Wat ga je doen?Voor onze klant in Den Haag zijn we per direct op zoek naar een zelfstandig werkend banketbakker. Je komt te werken op de banketafdeling. De werkzaamheden...

Banketbakker industrie omgeving Arnhem

Banketbakker industrie omgeving Arnhem

Wat ga je doen?Na een gedegen inwerkperiode op de diverse lijnen productsoorten weet je precies hoe de verschillende processen lopen binnen de banketbakkerij. Het...