A-status BRC7 en RiskPlaza-certificaat voor Zeelandia

LEEUWARDEN - Zeelandia heeft opnieuw voor BRC7 de A-status ontvangen, en ook het RiskPlaza-certificaat is opnieuw verlengd. “Een uitgebreide audit werd met glans doorstaan”, stellen de auditoren. Zeelandia kreeg een compliment voor de gedegen en professionele aanpak voor het borgen van de voedselveiligheid van ingrediënten. “Zeelandia neemt haar verantwoordelijkheid in het groeiende belang van voedselveiligheid. De lat wordt steeds hoger gelegd voor alle spelers in de keten.”

Certificatie

BRC (British Retail Consortium) is de grootste certificeerbare norm die de hygiëne- en voedselveiligheidseisen voor de voedselverwerkende bedrijven beschrijft. Sinds 2015 is BRC7 de nieuwe standaard. Deze is op een aantal gebieden verzwaard. De RiskPlaza is gericht op de beheersing van voedselveiligheid van ingrediënten. Het RiskPlaza-certificaat wordt uitgereikt aan bedrijven die dit proces goed voor elkaar hebben.

Lees ook
Nieuwe inrichting hét moment voor grondige aanpak

Nieuwe inrichting hét moment voor grondige aanpak

Bij een nieuwe winkel- of bakkerij-inrichting let je ongetwijfeld op de uitstraling, de functionaliteit en de kosten, maar hoe zit het bijvoorbeeld met voedselveiligheid en plaagdierwering?

Inflatie stijgt met bijna 10 procent in maart

Inflatie stijgt met bijna 10 procent in maart

Alles wordt duurder. Voedsel, energie, benzine. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek steeg inflatie maart 2022 naar 9,7 procent. In februari was dit nog 6,2 procent. Alleen in april 1976 lag de inflatie hoger.

Gedrag van de consument in kaart

Gedrag van de consument in kaart

Hoe ziet de toekomst van foodwinkels zoals de bakkerswinkel eruit? Susanne Danes, projectmanager marketing bij FoodBase, gaat in een reeks van drie artikelen in op ‘De klant van morgen’. In deze eerste aflevering: drie recente ontwikkelingen ten aanzien van consumentengedrag.