3D Food Printing op de Beko Najaarsdagen 2017

The Focus

ByFlow, Nederlandse producent en expert op het gebied van 3D Food Printing, is op de Beko Najaarsdagen (25 en 26 september) aanwezig. Hun 3D Food Printer 'The Focus’, het proces van 3D Food Printing en de mogelijkheden voor de bakkersbranche worden uitgelegd en gedemonstreerd bij Beko Techniek - Bakkerijgereedschappen. Op het podium Chocolade Compleet laat chocolatier Coco & Sebas uitgebreid zien hoe ze 3D-foodprinting dagelijks gebruiken.

chocolate-decorations1-300x225 In diverse food gerelateerde branches wordt 3D-foodprinting al gebruikt, bijvoorbeeld door chefs, chocolatiers en patisserieën. Beko Techniek en byFlow geloven dat 3D Food Printing meerwaarde biedt aan de bakkersbranche. Een innovatieve 3D Food Printer kan driedimensionale vormen en texturen te creëren die voorheen niet mogelijk waren. Bakkers kunnen hier bijvoorbeeld chocolade, marsepein, fondant, koekdeeg of fruitpuree gebruiken.

Beko Techniek en byFlow willen een samenwerkingsovereenkomst aangaan, waarbij Beko Techniek “The Focus” introduceert bij gemengde bakkersbedrijven en banketbakkerijen. Deze samenwerking wordt op de tweede Beko Najaarsdag - 26 september 2017 - bekrachtigd .

Lees ook
Video oliebollensysteem Beko Techniek

Video oliebollensysteem Beko Techniek

Onlangs breidde Beko Techniek de traditionele lijn oliebollenbakapparaten uit met een geautomatiseerd doorschuif- en manden-uitneem-systeem. Samen met Royal Smilde (Natura Olie) en AB Mauri (oliebollenmix) maakte de organisatie een video over het oliebollenbakproces, techniek, grondstoffen en tips.

Koen Mac Kenzie nieuwe verkoopadviseur Beko Techniek

Koen Mac Kenzie nieuwe verkoopadviseur Beko Techniek

Beko Techniek heeft een nieuwe verkoopadviseur. Vanaf 1 september kunnen klanten terecht bij Koen Mac Kenzie. Hij is op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag verantwoordelijk voor advisering in en verkoop van bakkerijmachines en (winkel)ovens in regio Noord – Oost Nederland.

Barry Callebaut opent 3D Printing Studio

Barry Callebaut opent 3D Printing Studio

De Barry Callebaut Group lanceert via het decoratiemerk Mona Lisa gepersonaliseerde 3D-geprinte chocolade op schaal. Hiermee kunnen chefs hun eigen unieke creaties ontwerpen em deze snel en betaal reproduceren.