Bakkers in bedrijf - editie 7-2019

Bakkers in bedrijf  7-2019

In deze editie

Het thema van dit nummer van Bakkers in bedrijf is bakkerijmachines.

  • Nu al investeren in energiebesparing
    Wat moet de branche met het Klimaatakkoord?
  • ‘Minder stof, meer werkgenot’
    Bart Lamers leidt rond in nieuwe bakkerij
  • Klaar voor alle inspectiediensten
    Wie ziet waarop toe?
  • Succesvol door sociale media
    Jan Snippenberg ziet overal kansen
  • Trendsetter in de bakkerij-industrie
    Südback (Keulen) ook voor Nederlandse bakker
  • Hofleverancier van de Sint
    Met sfeerpakket klaar voor het Sinterklaasfeest
  • Ongeduldige (jonge) consumenten
    Veranderende koop- en eetpatronen

Rubrieken

  • De toekomst
  • Nieuws in beeld
  • Uit de branche
  • Vraagbaak
  • Column Beko
  • Beurzen en Anko reizen
  • Financieel
  • Column NBOV
  • Recept Boulangerieteam
  • Boeken
In deze editie
Eerste masterclass Frank Haasnoot in Nederland

Eerste masterclass Frank Haasnoot in Nederland

“Voor de Nederlandse branche is het goed dat hij weer in Nederland is.” Afgelopen weekend volgden twaalf bakkers de eerste masterclass van patissier Frank Haasnoot op Nederlandse bodem, bij het Bakery Institute in Zaandam.

Nu al investering in energiebesparing

Nu al investering in energiebesparing

Het Klimaatakkoord. Voorlopig is het alleen nog een voorstel, maar duidelijk is wel dat er de komende jaren heel wat staat te gebeuren. We moeten van het gas, en de CO2-uitstoot moet naar beneden. Wat betekent dit voor de branche? En hoe bereiden bakkers zich hierop voor? De verschillende brancheorganisaties zijn er al volop mee bezig.

‘Minder stof, meer werkgenot’ - Bart Lamers leidt rond in nieuwe bakkerij

‘Minder stof, meer werkgenot’ - Bart Lamers leidt rond in nieuwe bakkerij

Al jaren kampte Bakkerij Lamers met ruimtegebrek, groeien kon niet meer. Het familiebedrijf liet een nieuwe vestiging bouwen aan de Cereslaan in Heesch, waar nu alles voor hun twee winkels wordt gebakken. Trots geeft Bart Lamers een rondleiding langs de bakkerijmachines.

Klaar voor alle inspectiediensten - Wie ziet waarop toe?

Klaar voor alle inspectiediensten - Wie ziet waarop toe?

Vrijdagochtend. De winkelbel rinkelt regelmatig, de bakkerij draait volop productie, uw bezorger wacht op veertig stuks gebak voor een horecaklant. En dan meldt zich onverwacht een inspecteur van de NVWA voor een inspectie van uw bedrijf ...

Succesvol door sociale media - Jan Snippenberg ziet overal kansen

Succesvol door sociale media - Jan Snippenberg ziet overal kansen

Vijf jaar geleden startte Jan van Snippenberg Bakkerijwereld, een bedrijf dat zich specialiseert in de in- en verkoop van bakkerijmachines. Door creatieve marketing en handig gebruik van sociale media werd Bakkerijwereld een succes. Waar anderen bedreigingen zien, ziet Jan kansen, óók in de bakkerijbranche.

Trendsetter in de bakkerij-industrie - Südback (Keulen) ook voor Nederlandse bakker

Trendsetter in de bakkerij-industrie - Südback (Keulen) ook voor Nederlandse bakker

Van 21 t/m 24 september vindt in Stuttgart Südback plaats, een groot evenement voor ambachtelijke bakkers en banketbakkers. Vier dagen lang zullen meer dan 700 exposanten innovaties presenteren op alle gebieden uit de bakkerijsector. De organisatie wil zich meer richten op landen rondom Duitsland, en nodigt ook geïnteresseerden uit Nederland uit om...

Hofleverancier van de Sint - Met sfeerpakket klaar voor het Sinterklaasfeest

Hofleverancier van de Sint - Met sfeerpakket klaar voor het Sinterklaasfeest

Geen zegels of andere spaaracties meer, dit jaar gooien Bakeplus en partners het over een andere boeg. Voor het Sinterklaasfeest worden bakkers in 2019 ondersteund met een sfeerpakket voor de winkel. “Bakkers doen acties steeds vaker zelf, daarom pakken we het dit jaar anders aan”, aldus Paul van Pelt, verantwoordelijk voor de marketing van deze campagne...

Ongeduldige (jonge) consumenten - Veranderende koop- en eetpatronen

Ongeduldige (jonge) consumenten - Veranderende koop- en eetpatronen

We want it all and we want it now. Deze woorden van de legendarische band Queen uit 1989 zijn actueler dan ooit. Waar Queen destijds de thema’s ‘het hebben van ambities’ en ‘opkomen voor je doelen’ al centraal stelde, past de tekst nu ook bij het consumptiepatroon van de jongere generaties Y en Z, die na 1980 zijn geboren. Zij kunnen en willen diensten...

Mens of machine?

Mens of machine?

Zijn machines een kans of een bedreiging? Dat was de eerste vraag die in mij opkwam toen ik het thema ‘bakkerijmachines’ van deze editie van Bakkers in Bedrijf zag. De vraag stellen, was hem eigenlijk ook beantwoorden, want wie slaat de slagroom nog met de hand op?

KWID nut of noodzaak?

KWID nut of noodzaak?

Wanneer en waarom moet ik het percentage van ingrediënten op de verpakking van producten vermelden? Pauline Houtsma, kennisspecialist warenwet, geeft antwoord.