Bakkers in bedrijf - editie 3-2019

Cover Bakkers in bedrijf 3-2019

In deze editie

  • Van pittige chili tot koffie-ijs
    Drie dagen Bakkersvak
  • Werken aan de meestertitel
    Hidde de Brabander spreekt zich uit
  • IJs van de bakker
    Bakker van Helden verandert met de klant mee
  • Betere regeling voor de kleine bakker
    Andere voorwaarden Transitievergoeding
  • Variëren met koffie-ijs
    Onderscheid je met je eigen smaak en presentatie
  • Kopers gezocht
    Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij aan de slag
  • Maak van je nieuwsbrief een bestseller
    Hoe zet je e-mailmarketing het beste in?

 

En de vaste rubrieken

  • De toekomst
  • Nieuws in beeld
  • Uit de branche
  • Vraagbaak NBC
  • Column Beko
  • Column NBOV
  • Financieel
  • Beurzen
  • Recept BoulangerieTeam
  • Boeken
In deze editie
Masterclass verbindt studenten en leerbedrijven

Masterclass verbindt studenten en leerbedrijven

Nederland heeft een tekort aan broodbakkers en de afgelopen jaren heeft het Horizon College veel aandacht besteed aan het vak brood bakken, met als doel om meer studenten hiervoor te interesseren. Van Den Helder tot Beverwijk en van Enkhuizen tot Schoorl kwamen bakkers en studenten woensdag 20 maart naar de school in Heerhugowaard om met de handen...

Van pittige chili tot koffie-ijs - Drie dagen Bakkersvak

Van pittige chili tot koffie-ijs - Drie dagen Bakkersvak

Nieuw waren de theaters, de Gouden IJsspatel en de derde dag. Vertrouwd waren de meeste standhouders, de Dutch Pastry Award en demonstraties van de besten uit de branche. Bakkersvak stond weer bol van inspiratie. Voor wie het gemist heeft of nog even terug wil kijken, een overzicht.

Werken aan de meestertitel - Hidde de Brabander spreekt zich uit

Werken aan de meestertitel - Hidde de Brabander spreekt zich uit

Elke branche verdient een instituut zoals het meestersgilde, vindt Hidde de Brabander. Hij ging vorig jaar de strijd aan met zichzelf en sleepte daarmee de meestertitel binnen. Nu gaat hij de strijd aan met de titel zelf. “Wat er nu staat, kan nog veel mooier worden. Daar werk ik graag van binnenuit aan.”

IJs van de bakker - Bakker van Helden verandert met de klant mee

IJs van de bakker - Bakker van Helden verandert met de klant mee

Voor een banketbakkerij is in Middelharnis niet voldoende markt, zo wezen verschillende postcode-onderzoeken uit. Toch doet Bakker van Helden al bijna zestig jaar goede zaken op het dunbevolkte eiland Goeree-Overflakkee, door continu in te spelen op de wensen van de klant. “Jongeren kopen geen gebak, wel ijs.”

Betere regeling voor de kleine bakker - Andere voorwaarden Transitievergoeding

Betere regeling voor de kleine bakker - Andere voorwaarden Transitievergoeding

Heeft u minder dan 25 medewerkers? En kunt u de transitievergoeding bij ontslag niet betalen? Sinds 1 januari 2019 zijn de voorwaarden voor de overbruggingsregeling transitievergoeding gewijzigd: wellicht hoeft u niet het volledige bedrag te betalen.

Variëren met koffie-ijs - Onderscheid je met je eigen smaak en presentatie

Variëren met koffie-ijs - Onderscheid je met je eigen smaak en presentatie

Dit jaar vond tijdens de Bakkersvak de IJsVak-wedstrijd de Gouden IJsspatel plaats. Wedstrijdsmaak was deze keer koffie-ijs. Koffie is hip, veelzijdig en een van de meest populaire dranken in wereld, en nergens wordt zo veel koffie gedronken als in Nederland: 2,4 koppen per dag per hoofd van de bevolking. Koffie-ijs daarentegen doet het minder goed,...

Kopers gezocht Stichting Bedrijfsopvolging - Bakkerij aan de slag

Kopers gezocht Stichting Bedrijfsopvolging - Bakkerij aan de slag

Afgelopen december zag de Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij het licht en werd Babiche van de Loo benoemd als projectcoördinator. Zij en Chiel van den Hout (bestuurslid namens Beko Advies) beantwoorden vijf vragen over de stand van zaken.

Maak van je nieuwsbrief een bestseller - Hoe zet je e-mailmarketing het beste in?

Maak van je nieuwsbrief een bestseller - Hoe zet je e-mailmarketing het beste in?

E-mailmarketing is nog altijd springlevend. Met een nieuwsbrief bereik je meer mensen dan met je social media-berichten. Hoe zet je e-mailmarketing het best in? Hoe maak je een nieuwsbrief die gelezen wordt?

Bolusbabbelaar - Zoet Zeeuws broodje

Bolusbabbelaar - Zoet Zeeuws broodje

Als trotse Zeeuw heeft Bas Goossen twee typisch Zeeuwse producten met elkaar gecombineerd. Van de bekendste twee streekproducten uit onze provincie, de bolus en de roomboterbabbelaar, maakt hij een heerlijk zoet broodje met een lekkere zachte vulling.

Fiscale regels voor de heilige koe

Fiscale regels voor de heilige koe

Waar we onze mond vol hebben over vereenvoudiging van de fiscale regels voor de bijtelling van de auto, daar blijkt de praktijk toch weerbarstiger.