Bakkers in bedrijf | editie 10 - 2020

Bakkers in bedrijf 10-2020

Het thema van dit nummer van Bakkers in bedrijf is trends.

In deze editie

  • Eenvoudig maar troostrijk voedsel
    Trends 2021: van digital food tot injera
  • ‘Ondernemen geeft meeste voldoening’
    Waldo blijft (zichzelf) ontwikkelen
  • Op naar een gezond 2021!
    Terugblikken en vooruitkijken in december
  • ‘Steeds meer chefs maken eigen brood’
    Vijf vragen aan broodsommelier Max Roelvink
  • Bakkers die het net even anders doen
    Vier portretten
  • Bakkerij Wissink kiest voor Woertman
    ‘Onze bedrijven versterken elkaar’
  • Sociale media
    Alles onder controle?

Rubrieken

  • De toekomst
  • Nieuws in beeld
  • Uit de branche
  • Column NBOV
  • Vraagbaak NBC
  • Maud
  • Financieel
  • Column Beko
  • Recept NPT
  • Boeken
In deze editie
Sociale media:  alles onder controle?

Sociale media: alles onder controle?

Uw medewerker onderhoudt al jaren uw website, webshop en Facebookpagina. Maar wat als hij ziek wordt of een andere baan vindt? Sociale en online­media zijn voor veel bakkerijen inmiddels onmisbare communicatie- en verkoopkanalen. Ga daarom eens na of u het aan ‘de achterkant’ allemaal goed geregeld hebt: op technisch, organisatorisch en juridisch vlak....

Entremet aubrun - Abrikozentaartje met een toets van gianduja

Entremet aubrun - Abrikozentaartje met een toets van gianduja

Voor dit desserttaartje heb ik gekozen voor een multisensorische ervaring in texturen en smaken. Geniet van de broze structuur van de streusel, van het zuurtje, de softgrain en het fruitige van de abrikozencompote. Dat alles omhuld met een zachte giandujamousse.

Wat doet corona met de broodverkoop?

Wat doet corona met de broodverkoop?

In 2019 groeide het broodvolume in Nederland sinds lange tijd weer licht, zo liet het NBC aan de hand van de laatste broodcijfers zien. In hoeverre haalt corona een streep door deze groene cijfers? En zet deze trend de komende jaren door?

Yes, we can!

Yes, we can!

Trends hebben vaak te maken met de manier waarop we leven en met veranderingen in de maatschappij. Het blijft altijd de vraag wat er eerst kwam: de vraag van de consument of de trend zelf? Het valt niet mee om als relatief kleine speler te bedenken wat de klant van morgen wil.