Dossier

Wereldtrends

In dit dossier deelt AB Mauri wereldwijde trends voor ambachtelijk gebruik. “Niemand heeft tijd om alle winkels af te gaan en al helemaal niet wereldwijd”, aldus Marketing Manager Anke Nijhuis. “Maar het is wel heel interessant om te weten wat er in de broodwereld speelt. Daarom bieden wij graag deze inspiratie.”

  • AB Mauri

    Zoete markt

    In 2017 stond (gebruiks)gemak centraal in de wereld van cake en koek. Slimme oplossingen die het thuisbakkers nog gemakkelijker maken, sloegen wereldwijd aan. Lees verder →

  • AB Mauri

    Brood en broodproducten

    Om aan te sluiten bij een jongere doelgroep brengen bakkerijen wereldwijd verrassende producten op de markt. Soms geven opvallende ingrediënten zoals gin & tonic de consument een knipoog. Lees verder →

  • AB Mauri

    Let’s go!

    Op het gebied van snacks en ‘on-the-go’ consumptie kan de bakkerij momenteel aansluiting vinden bij een jongere generatie klanten. Deze consument zoekt snelle en smakelijke voeding. Lees verder →

  • AB Mauri

    Gevestigde trends

    Terug naar tradities! De vraag naar gefermenteerde producten of producten gemaakt van zuurdesem blijft stijgen. De consument verwacht wel dat er een moderne draai aan wordt gegeven. Lees verder →

  • AB Mauri

    Focus op gezondheid

    Uit marktonderzoek blijkt dat de toevoeging van positieve gezondheidsaspecten aan brood een goede manier is om aansluiting te vinden bij de consument, vooral bij de jongere doelgroep. Lees verder →

  • Gezondheid

    Gezondheid is een trend, die steeds sterker doorzet. De klant kiest óf extreem gezond óf extreem lekker (en dus ongezond). Het gebied daar tussenin wordt steeds minder interessant. Peulvruchten Het jaar 2017 zou het jaar van de peulvruchten kunnen worden. Omdat de broodmarkt steeds verder… Lees verder →

  • Oud & nieuw

    In de bakkerijsector en zeker in het ambacht wordt teruggegrepen op oude ingrediënten en werkwijzen. Juist die oude technieken gaan uitstekend samen met gloednieuwe globale trends. Oud en nieuw gaan hand in hand. Oude graansoorten zoals teff, amaranth en spelt zijn onverminderd populair. Hun lange… Lees verder →

  • Onderweg

    De traditionele maaltijd wordt zeldzamer. In plaats hiervan gaan meer en meer consumenten op zoek naar een tussendoortje, dat ze snel en gemakkelijk mee kunnen nemen. Pubers en jongvolwassenen snacken het meest: meermalen per dag. Voor bakkers ligt hier een kans door broodsnacks of cakevarianten… Lees verder →