Dossier

Wereldtrends

In dit dossier deelt AB Mauri wereldwijde trends voor ambachtelijk gebruik. “Niemand heeft tijd om alle winkels af te gaan en al helemaal niet wereldwijd”, aldus Marketing Manager Anke Nijhuis. “Maar het is wel heel interessant om te weten wat er in de broodwereld speelt. Daarom bieden wij graag deze inspiratie.”

  • kruidnotenbrood

    Kruidnotenbrood

    Dit rijk gevulde kruidnotenbrood in de vorm van een klassieke tulband smaakt uitstekend op koude najaarsdagen, wanneer de wind guur door de bomen waait. Als extra verwennerij kunt u er spijspillen aan toevoegen. Zo wordt het wel een erg heerlijk avondje! Lees verder →

  • Stoofpeerrondjes

    Stoofpeerrondjes

    De winter leent zich bij uitstek voor recepten met stoofperen. De donkere, kruidige smaak van dit ouderwets lekkere fruit past uitstekend bij het seizoen. De aanloop naar de feestdagen biedt u als bakker bovendien de gelegenheid flink te experimenteren met broodproducten. Met deze stoofpeerrondjes dus… Lees verder →

  • AB Mauri

    Begin op tijd!

    Het is wellicht een open deur. Maar één van de belangrijkste tips wanneer het gaat om het bakken van oliebollen is toch wel: begin op tijd. Natuurlijk geeft oliebollen bakken veel rommel en een vette aanslag in de bakkerij. Maar: een goede voorbereiding is nog altijd het halve werk. Lees verder →

  • AB Mauri

    ‘Perfectie schuilt in de eenvoud’

    Met de AD Oliebollentest in het vooruitzicht bakte bakker Ruud Gremmee de afgelopen jaren zeker tweeduizend oliebollen bij wijze van proef. Nu er dit jaar geen test meer is, begint hij wat later. Maar in zijn bakkerij in Rossum staat alles al in de startblokken voor een nieuw oliebollenseizoen. “De laatste dagen van het jaar bakken we dag en nacht.” Lees verder →

  • AB Mauri

    Zoete markt

    In 2017 stond (gebruiks)gemak centraal in de wereld van cake en koek. Slimme oplossingen die het thuisbakkers nog gemakkelijker maken, sloegen wereldwijd aan. Lees verder →

  • AB Mauri

    Brood en broodproducten

    Om aan te sluiten bij een jongere doelgroep brengen bakkerijen wereldwijd verrassende producten op de markt. Soms geven opvallende ingrediënten zoals gin & tonic de consument een knipoog. Lees verder →

  • AB Mauri

    Let’s go!

    Op het gebied van snacks en ‘on-the-go’ consumptie kan de bakkerij momenteel aansluiting vinden bij een jongere generatie klanten. Deze consument zoekt snelle en smakelijke voeding. Lees verder →

  • AB Mauri

    Gevestigde trends

    Terug naar tradities! De vraag naar gefermenteerde producten of producten gemaakt van zuurdesem blijft stijgen. De consument verwacht wel dat er een moderne draai aan wordt gegeven. Lees verder →

  • AB Mauri

    Focus op gezondheid

    Uit marktonderzoek blijkt dat de toevoeging van positieve gezondheidsaspecten aan brood een goede manier is om aansluiting te vinden bij de consument, vooral bij de jongere doelgroep. Lees verder →