Dossier

Wereldtrends

In dit dossier deelt AB Mauri wereldwijde trends voor ambachtelijk gebruik. “Niemand heeft tijd om alle winkels af te gaan en al helemaal niet wereldwijd”, aldus Marketing Manager Anke Nijhuis. “Maar het is wel heel interessant om te weten wat er in de broodwereld speelt. Daarom bieden wij graag deze inspiratie.”

  • Gezondheid

    Gezondheid is een trend, die steeds sterker doorzet. De klant kiest óf extreem gezond óf extreem lekker (en dus ongezond). Het gebied daar tussenin wordt steeds minder interessant. Peulvruchten Het jaar 2017 zou het jaar van de peulvruchten kunnen worden. Omdat de broodmarkt steeds verder… Lees verder →

  • Oud & nieuw

    In de bakkerijsector en zeker in het ambacht wordt teruggegrepen op oude ingrediënten en werkwijzen. Juist die oude technieken gaan uitstekend samen met gloednieuwe globale trends. Oud en nieuw gaan hand in hand. Oude graansoorten zoals teff, amaranth en spelt zijn onverminderd populair. Hun lange… Lees verder →

  • Onderweg

    De traditionele maaltijd wordt zeldzamer. In plaats hiervan gaan meer en meer consumenten op zoek naar een tussendoortje, dat ze snel en gemakkelijk mee kunnen nemen. Pubers en jongvolwassenen snacken het meest: meermalen per dag. Voor bakkers ligt hier een kans door broodsnacks of cakevarianten… Lees verder →

  • Ontbijt

    Voor het ontbijt nemen veel mensen te weinig tijd. Waar in andere landen het brood in alle vroegte vers wordt gekocht, ontdooien de meeste Nederlanders snel enkele boterhammen. Ook alternatieve ontbijtproducten zijn in opmars. Havermoutpap of een schaaltje yoghurt met granola zijn populair onder een… Lees verder →

  • ‘We know baking!’

    Brood op basis van peulvruchten, donuts in alle kleuren van de regenboog, blauw brooddeeg en per stuk verpakte snacks voor onderweg. In dit dossier deelt AB Mauri de meest opvallende en globale trends met de ambachtelijke bakker. “Niemand heeft tijd om alle winkels af te gaan… Lees verder →

FB B