Uit het magazine

Uit dit dossier
Food Innovation Academy wordt etalage voor werken in voeding

Food Innovation Academy wordt etalage voor werken in voeding

De Food Innovation Academy (FIA) in Vlaardingen wil gekwalificeerde medewerkers opleiden voor voeding gerelateerde bedrijven, gezamenlijk foodonderzoek doen en een bijdrage leveren aan het imago van food. Steeds meer partners uit het bedrijfsleven sluiten zich aan bij het samenwerkingsverband, zoals onlangs de Veenhuizen Groep en EverBake.

Bakkerij Mama wil verbinden met brood

Bakkerij Mama wil verbinden met brood

Wie bakkerij Mama van bakker Karel Goudsblom binnenstapt, staat ook meteen in de ruimte waar het deeg wordt gedraaid en de broden worden gebakken. De bakker in Zwanenburg is van huis uit beeldend kunstenaar. De visie die hij als kunstenaar heeft zet hij ook door in zijn bakkerij. “Mensen verbinden, dat is en blijft mijn voornaamste drijfveer.”

Cargill investeert vier miljoen om bewuste snoeper te lokken

Cargill investeert vier miljoen om bewuste snoeper te lokken

Cargill investeert vier miljoen euro in haar Belgische fabriek in Moeskroen om chocolade met dertig procent minder suiker te kunnen produceren. Hiermee wil het Amerikaanse familiebedrijf de groeiende nichemarkt van zoetwaren met verlaagde suikergehaltes bedienen.