Events

Uit dit dossier
Meester Boulangers in gesprek met consumenten

Meester Boulangers in gesprek met consumenten

Het Nederlands Bakkerij Centrum organiseert op 13 januari de tweede inspiratiesessie onder de noemer ‘Blik van de Meester Boulangers op 2030’. Deze sessies worden ingevuld met de Meester Boulangers en zijn onderdeel van de campagne ‘Brood uit Europa, goed verhaal’.

Blik op 2030 -  Brood als superfood?

Blik op 2030 - Brood als superfood?

In 2030… eten we veel minder brood. In 2030… staat brood als medisch voedsel op de kaart. Dinsdag 22 september schoven drie Meester Boulangers aan tafel met andere mensen uit de branche aan, om te kijken waar we ons op voor kunnen en moeten bereiden. Dit is het verslag van het tweede deel van de middag.

Blik op 2030... Aandacht voor passie, imago en transparantie

Blik op 2030... Aandacht voor passie, imago en transparantie

In 2030… komen de bakkerijgrondstoffen hoofdzakelijk uit eigen land. In 2030... is al het brood clean label. In 2030... zijn er geen bakkers meer maar graan barista's. Dinsdag 22 september schoven drie Meester Boulangers aan tafel met andere mensen uit de branche om te kijken waar we ons op voor kunnen en moeten bereiden.

‘Door onze ideeën te delen, komen we allemaal verder’

‘Door onze ideeën te delen, komen we allemaal verder’

“Het is voor de hele branche goed om verder te kijken dan alleen morgen”, vindt Meester Boulanger Peter Bienefelt. Hij praat tijdens de bijeenkomst ‘Blik van de Meester Boulangers op 2030’ met vak- en branchegenoten over de toekomst van brood. “Waar zouden we terecht kunnen komen en wat hebben we dan nodig? Het is belangrijk daar samen over na te denken.”

Livestream met chef Graham Mairs - Vipam en IRCA bieden chocolade-inspiratie

Livestream met chef Graham Mairs - Vipam en IRCA bieden chocolade-inspiratie

Inspiratie in coronatijd: met een doos bonbons op tafel en de Britse patissier Graham Mairs op het computerscherm stimuleren distributeur Vipam en Italiaans chocolademerk IRCA Nederlandse banketbakkers om nieuwe producten uit te proberen, met cacao in de hoofdrol.