Corona

Uit dit dossier
Voorbeeld registratieformulier gasten IJssalon

Voorbeeld registratieformulier gasten IJssalon

Vanaf 10 augustus moeten horecaondernemers alle gasten vragen om zich te registreren. Dit geldt ook voor ijssalons met zitgelegenheid. Hoe moet zo'n registratieformulier eruit zien? De Vereniging Ambachtelijk IJscentrum helpt ijssalons hierbij en deelt een registratieformulier.

Ambachtelijk IJscentrum past coronaprotocol voor ijssalons aan

Ambachtelijk IJscentrum past coronaprotocol voor ijssalons aan

Vereniging Ambachtelijk IJscentrum past het bestaande coronaprotocol aan naar de nieuwe voorwaarden. Vanaf 10 augustus worden de maatregelen om het coronavirus te bestrijden uitgebreid. “We gingen natuurlijk voor een geleidelijke afschaling van maatregelen”, zegt voorzitter Teun Loonen namens de branchevereniging weten. “Helaas geldt hier: één stap...

Consumenten weten de lokale versspecialist weer te vinden

Consumenten weten de lokale versspecialist weer te vinden

Consumenten zijn tijdens de coronacrisis meer gaan kopen bij de lokale versspecialist. Uit cijfers van marktonderzoeksbureau Gfk blijkt dat bij slagers de omzet met 36 procent groeide en bij groenteboeren met 40 procent. Voor bakkers was dit 16 procent.

NBOV: Nog steeds omzetverlies bij bakkers

NBOV: Nog steeds omzetverlies bij bakkers

Bakkers hebben nog steeds last van de coronacrisis. Hoewel veel ambachtelijke bakkers meer klanten in de winkel zien, constateert 80 procent nog steeds een afname van de omzet uit het ‘derde kanaal’. 40 procent kampt nog steeds met een omzetverlies van gemiddeld 20 procent. Dat blijkt uit de enquête van NBOV.

Omzetontwikkeling bakkerswinkels tijdens coronacrisis

Omzetontwikkeling bakkerswinkels tijdens coronacrisis

Beko Advies zet met de Beko OmzetBarometer alle gegevens tijdens de coronacrisis op een rijtje. De omzet van bakkerijen die goed bereikbaar zijn groeide in deze periode, terwijl bakkerswinkels in de grote steden, toeristische centra en grote winkelcentra het moeilijk hebben.