Chocolade

Uit dit dossier
Dikke chocoladelaag als handelsmerk

Dikke chocoladelaag als handelsmerk

Wat doe je als je bonbons te veel hetzelfde vindt smaken? Dan ga je zelf aan de slag en bedenk je een bedrijfsconcept met minder zoete, handgespoten bonbons in een iets groter formaat waarin je echte chocolade proeft. Bij Puccini Bomboni is dat 36 jaar na de start nog steeds het handelsmerk.

Nederlandse chocolatiers kunnen meedoen aan Belgium Chocolate Awards

Nederlandse chocolatiers kunnen meedoen aan Belgium Chocolate Awards

In 2022 organiseert het Belgische vakblad Chocolaterie voor de tiende keer de Belgium Chocolate Awards plaats. Ook Nederlandse chocolatiers kunnen aan deze wedstrijd meedoen. Inschrijven kan nog tot 15 maart.

Callebaut lanceert zuivelvrije chocolade NXT

Callebaut lanceert zuivelvrije chocolade NXT

Callebaut lanceert de volledig veganistische chocolade onder de naam NXT. De chocolade is speciaal ontwikkeld voor chefs en patissiers en de smaak komt volgens het bedrijf zo dicht mogelijk in de buurt bij die van originele Belgische chocolade. Daarnaast lanceert Callebaut een digitaal platform waar chefs inspiratie voor recepten kunnen opdoen.

Dubbele special IJscentrum: drageren en grab & go chocolade

Dubbele special IJscentrum: drageren en grab & go chocolade

Het IJscentrum komt in maart met een dubbele special voor ijsbereiders, bakkers en banketbakkers. Met Drageren en Grab&Go Chocolade kunnen deze ondernemers hun omzet een flinke boost geven.

Chocolate Academy geeft webinar Paasinspiratie met Jurgen Koens en Christa Muyldermans

Chocolate Academy geeft webinar Paasinspiratie met Jurgen Koens en Christa Muyldermans

Op 18 januari is de gratis webinar Paasinspiratie van Chocolate Academy bij te wonen. Tijdens de webinar geven Chocolate Ambassador Jurgen Koens en Chocolate Academy chef Christa Muyldermans inspiratie voor de Paasdagen, met een variatie van patisserie en chocoladecreaties.