2025 begint nu

Uit dit dossier
We want it all…  and we want it now!!

We want it all… and we want it now!!

Deze woorden van de legendarische band Queen uit 1989 zijn actueler dan ooit. Waar Queen destijds de thema’s ‘het hebben van ambities’ en ‘opkomen voor je doelen’ al centraal stelde, past de tekst nu ook bij het consumptiepatroon van de jongere generaties Y en Z, die na 1980 zijn geboren. Zij kunnen en willen diensten en producten 24/7 verkrijgen. En...

Gemak, gezond, genieten

Gemak, gezond, genieten

De wereld van voeding en brood verandert in snel tempo, aangezwengeld door een jonge en online generatie (geboren na 1980). Dat deze ontwikkeling veel kansen biedt voor brood blijkt wel uit de meest recente cijfers. Samen met onderzoeksbureau GfK onderzoekt NBC ieder jaar met de NBC Broodenquête en het NBC broodmodel de stand van brood. En wat blijkt,...

Oude ambachten worden steeds populairder

Oude ambachten worden steeds populairder

Het brouwen van bier, het branden van koffie en het bakken van brood. Oude ambachten die, in een nieuw jasje, snel aan populariteit winnen. Waar komt deze ‘revival’ van oude ambachten vandaan?

Ook in 2025 brood op de plank

Ook in 2025 brood op de plank

Ziet de Nederlandse consument er in het jaar 2025 hetzelfde uit? Koopt hij nog hetzelfde brood, op dezelfde plaats en op hetzelfde moment? De wereld van voeding en brood verandert in snel tempo, aangezwengeld door een jonge en online generatie. Aan de hand van vijf relevante trends laten we zien welke verschuivingen de verschillende generaties in 2025...

Het moment van aankoop en consumptie van brood komt samen

Het moment van aankoop en consumptie van brood komt samen

In het vorige artikel in Bakkers in bedrijf hebben we u geïntroduceerd in vijf belangrijke veranderingen in de verkoop van brood richting 2025. In dit artikel staan we stil bij misschien wel de belangrijkste van die vijf ontwikkelingen: het feit dat het moment van aankoop en consumptie van brood steeds dichterbij elkaar komt te liggen.