2025 begint nu

Uit dit dossier
Consument waardeert vakmanschap - Een ‘nieuwe’ rol  voor vers

Consument waardeert vakmanschap - Een ‘nieuwe’ rol voor vers

Dat voeding gerelateerd is aan onze gezondheid en kwaliteit van leven, is al lang geen nieuws meer. En dat verse producten daar een belangrijke rol in spelen, mogen we ook veronderstellen. Maar waaróm kiezen we steeds vaker voor vers en waar kopen we die producten het liefst?

2025 begint nu!

2025 begint nu!

Tijdens Bakkersvak 2019 hebben we als Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) de slogan ‘2025 begint nu!’ geïntroduceerd. Een slogan om aandacht te geven aan de rol van brood in de toekomst. Afgelopen maanden heeft u in Bakkers in bedrijf telkens een trend kunnen lezen en hebben we beschreven waar wij de rol van brood en de bakker(ij) zien. Dit decembernummer...

Oude ambachten worden steeds populairder

Oude ambachten worden steeds populairder

Het brouwen van bier, het branden van koffie en het bakken van brood. Oude ambachten die, in een nieuw jasje, snel aan populariteit winnen. Waar komt deze ‘revival’ van oude ambachten vandaan?

Gemak, gezond, genieten

Gemak, gezond, genieten

De wereld van voeding en brood verandert in snel tempo, aangezwengeld door een jonge en online generatie (geboren na 1980). Dat deze ontwikkeling veel kansen biedt voor brood blijkt wel uit de meest recente cijfers. Samen met onderzoeksbureau GfK onderzoekt NBC ieder jaar met de NBC Broodenquête en het NBC broodmodel de stand van brood. En wat blijkt,...

We want it all…  and we want it now!!

We want it all… and we want it now!!

Deze woorden van de legendarische band Queen uit 1989 zijn actueler dan ooit. Waar Queen destijds de thema’s ‘het hebben van ambities’ en ‘opkomen voor je doelen’ al centraal stelde, past de tekst nu ook bij het consumptiepatroon van de jongere generaties Y en Z, die na 1980 zijn geboren. Zij kunnen en willen diensten en producten 24/7 verkrijgen. En...