Nieuws

De Winkel van de Toekomst

Omzet bakkerij

Op dinsdag 5 juni organiseert het Genootschap voor de Bakkerij de bijeenkomst ‘Winkel van de Toekomst’. Heeft de fysieke winkel nog toekomst? Of kopen we straks alles online? Deze vragen staan centraal tijdens deze bijeenkomst in de Store of the Future in Amersfoort.

Of het nou om een paar schoenen of een brood gaat: de nieuwe generatie consumenten koopt meer en vaker online. Toch wil diezelfde consument ook in de toekomst wel graag lekker blijven winkelen. Hoe kunnen de fysieke en digitale wereld worden gecombineerd om tot een optimale winkelervaring te komen voor een nieuwe generatie klanten? Hoe transformeer je een winkel van een plek waar je spullen koopt tot een plaats waar iets te beleven valt? Van een plek om boodschappen te doen (‘point of purchase’) naar een plaats waar de consument zich betrokken voelt en nieuwe ervaringen kan opdoen (‘point of engagement’)?

Store of the Future

Adviesbureau Q&A onderzocht de winkelbehoeftes van de toekomstige generatie. Op basis van de uitkomsten hebben zij een ‘Store of the Future’ ingericht: eerst in Den Haag, nu in Amersfoort. De bijeenkomst van het Genootschap vindt plaats in de huidige testwinkel in Amersfoort. John Terra van Q&A vertelt daar over hun onderzoek en de resultaten. Ook toont hij diverse innovatieve praktijkvoorbeelden uit de foodwereld.

Daarnaast geeft Terra ook een rondleiding door zijn Store of the Future. De deelnemers krijgen zo een indruk van de manier waarop de fysieke en digitale beleving kunnen worden verbonden in een winkelomgeving. Hoe kun je technologie effectief inzetten om klantbeleving en klantbetrokkenheid te verhogen? Hoe kun je digitale media integreren in een retailomgeving? Wat werkt wel en wat werkt juist niet?

Belangstellende kunnen voor meer informatie of om zich aan te melden contact opnemen met het Genootschap voor de Bakkerij.

Deel dit artikel