Voortschrijdend inzicht

Alleen het Broodnodige

Optimist of pessimist. Het lijkt wel of het daar om draait deze dagen voor de verkiezingen. Een ondernemer is natuurlijk een echte optimist. Kansen zien, bereid zijn risico´s te nemen en te investeren om je droom te verwezenlijken. Optimistisch ondernemen gaat gepaard met het maken van fouten, missers en tegenvallers. Maar een echte optimist schaamt zich hier niet voor. Hij geeft deze toe en doet er zijn voordeel mee. Hij past dingen aan en gaat weer verder. Voortschrijdend inzicht noemen we dat. Als we dat toen geweten hadden dan……. Als ondernemer moet je gebruik maken van dit voortschrijdend inzicht. Het is beter om je koers te veranderen dan vast te houden aan iets dat niet succesvol of achterhaald is.

Albert Heijn maakt ook veel gebruik van voortschrijdend inzicht door in te zetten op: Steeds een beetje beter. Albert Heijn durft te zeggen dat wat er tot nu toe in de producten zat niet zo goed was of beter kan. Ze doen dit bij verschillende producten. Nu is brood aan de beurt. Op de site staat dat Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland  uitsluitend dagvers brood verkoopt zonder kunstmatige broodverbetermiddelen. “Alleen het broodnodige” is de nieuwe slogan voor het brood. Er zijn twee commercials gemaakt waarin de Albert Heijn bakkers Coen en Patrick “hun” verhaal vertellen. Zij vertellen dat Albert Heijn anders over brood is gaan denken . Ze hebben alles uit het brood gehaald dat niet nodig is om vers en puur brood te bakken. Ze gebruiken alleen nog meel, water, gist en zout. Ze gebruiken geen kunstmatige broodverbetermiddelen meer. De lange rijstijd van 18 uur zorgt voor de lekkere smaak en knapperige korst. Wat je proeft is brood, niets meer en niets minder!

Albert Heijn zet hiermee een nieuwe standaard voor brood. Klanten zullen zich nog meer gaan afvragen of jij als bakker broodverbetermiddelen gebruikt en waarom dit nodig is? E-nummers passen, volgens de klant, niet in brood. De klant zal meer gaan vragen om allergenen- en ingrediëntenspecificaties. Voortschrijdend inzicht is hier op voorbereid te zijn en je aan te passen aan de nieuwe standaard!

Lees ook
Jan Linders Beste supermarkt in brood

Jan Linders Beste supermarkt in brood

Onderzoeksbureau GfK heeft Jan Linders Supermarkten uitgeroepen tot de Beste supermarkt in Brood. Consumenten beoordeelde de broodafdeling van de supermarkt met een 7,65. Het is de vijftiende keer dat de supermarktketen de ranglijst aanvoert.

ABN AMRO verwacht een krimp van 4 procent in de foodsector

ABN AMRO verwacht een krimp van 4 procent in de foodsector

De invloed van de coronacrisis op de foodsector is groot. ABN AMRO verwacht voor 2020 een volumedaling van 4 procent voor de gehele foodsector. Herstel wordt pas weer verwacht in 2021. Met name de bedrijven die aan de horeca leveren en de drankensector zijn zwaar getroffen. Tegelijkertijd is er ook groei voor bijvoorbeeld supermarkt leveranciers. Het...

Consumenten weten de lokale versspecialist weer te vinden

Consumenten weten de lokale versspecialist weer te vinden

Consumenten zijn tijdens de coronacrisis meer gaan kopen bij de lokale versspecialist. Uit cijfers van marktonderzoeksbureau Gfk blijkt dat bij slagers de omzet met 36 procent groeide en bij groenteboeren met 40 procent. Voor bakkers was dit 16 procent.

Allround broodbakker omgeving Doorn

Allround broodbakker omgeving Doorn

Wat ga je doen?Ben jij een bakker/ ovenist? Dan is deze vacature zeker weten iets voor jou! Door een verschuiving in het personeelsbestand komt er binnen het bestaande...

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Wat ga je doen?Wil jij werken in een bakkerij waarbij jouw (nieuwe) ideeën welkom zijn en waarbij je kan meedenken over nieuwe producten? Wij zoeken voor een...

Broodbakker in Den Haag

Broodbakker in Den Haag

Wat ga je doen? Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In...