Voortschrijdend inzicht

Alleen het Broodnodige

Optimist of pessimist. Het lijkt wel of het daar om draait deze dagen voor de verkiezingen. Een ondernemer is natuurlijk een echte optimist. Kansen zien, bereid zijn risico´s te nemen en te investeren om je droom te verwezenlijken. Optimistisch ondernemen gaat gepaard met het maken van fouten, missers en tegenvallers. Maar een echte optimist schaamt zich hier niet voor. Hij geeft deze toe en doet er zijn voordeel mee. Hij past dingen aan en gaat weer verder. Voortschrijdend inzicht noemen we dat. Als we dat toen geweten hadden dan……. Als ondernemer moet je gebruik maken van dit voortschrijdend inzicht. Het is beter om je koers te veranderen dan vast te houden aan iets dat niet succesvol of achterhaald is.

Albert Heijn maakt ook veel gebruik van voortschrijdend inzicht door in te zetten op: Steeds een beetje beter. Albert Heijn durft te zeggen dat wat er tot nu toe in de producten zat niet zo goed was of beter kan. Ze doen dit bij verschillende producten. Nu is brood aan de beurt. Op de site staat dat Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland  uitsluitend dagvers brood verkoopt zonder kunstmatige broodverbetermiddelen. “Alleen het broodnodige” is de nieuwe slogan voor het brood. Er zijn twee commercials gemaakt waarin de Albert Heijn bakkers Coen en Patrick “hun” verhaal vertellen. Zij vertellen dat Albert Heijn anders over brood is gaan denken . Ze hebben alles uit het brood gehaald dat niet nodig is om vers en puur brood te bakken. Ze gebruiken alleen nog meel, water, gist en zout. Ze gebruiken geen kunstmatige broodverbetermiddelen meer. De lange rijstijd van 18 uur zorgt voor de lekkere smaak en knapperige korst. Wat je proeft is brood, niets meer en niets minder!

Albert Heijn zet hiermee een nieuwe standaard voor brood. Klanten zullen zich nog meer gaan afvragen of jij als bakker broodverbetermiddelen gebruikt en waarom dit nodig is? E-nummers passen, volgens de klant, niet in brood. De klant zal meer gaan vragen om allergenen- en ingrediëntenspecificaties. Voortschrijdend inzicht is hier op voorbereid te zijn en je aan te passen aan de nieuwe standaard!

Lees ook
Supermarktsector staat op z’n kop

Supermarktsector staat op z’n kop

Waar ambachtelijke foodspeciaalzaken al hun creativiteit uit de kast trekken om consumenten te bedienen, schiet de omzet in de supermarktbranche bijna als vanzelf tot ongekende hoogte. Hoe gaat het nu bij de grote retailers en welke ontwikkelingen kunnen we bij deze concurrenten nog verwachten?

95 procent van huishoudens koopt biologisch

95 procent van huishoudens koopt biologisch

In 2019 kocht 95,1 procent van de huishoudens biologische producten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek dat is uitgevoerd door Gfk in opdracht van Bionext. De meerderheid (89 procent) koopt deze producten gewoon in de supermarkt.

Supermarktsector staat op z’n kop

Supermarktsector staat op z’n kop

Waar ambachtelijke foodspeciaalzaken al hun creativiteit uit de kast trekken om consumenten te bedienen, schiet de omzet in de supermarktbranche bijna als vanzelf tot ongekende hoogte. Hoe gaat het nu bij de grote retailers en welke ontwikkelingen kunnen we bij deze concurrenten nog verwachten?

Deegmaker productie omgeving Zoetermeer

Deegmaker productie omgeving Zoetermeer

Wat ga je doen?Voor een bakkerij in de omgeving van Zoetermeer zijn wij op zoek naar deegmakers in de productie. Werkzaamheden: > Afwegen, mengen en kneden van de(hulp)grondstoffen...

Broodbakker ambachtelijk omgeving Zwolle

Broodbakker ambachtelijk omgeving Zwolle

Wat ga je doen?In deze functie voor de lange termijn ga je als zelfstandig werkend broodbakker ga jij samen met je collega's het perfecte brood maken. Dit doe je...

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Apeldoorn

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Apeldoorn

Wat ga je doen?Voor een bakkerij in de omgeving van Apeldoorn zijn we per direct op zoek naar een zelfstandig werkend broodbakker voor de nachtploeg. In deze functie...