Alexandra-Gouda_2-201x300 Alexandra Gouda
Marketing Manager
D. van der Pol en zonen b.v.

Drieduizend prikkels op één dag. Dat verwerken we per persoon, per dag. De stroom aan informatie loopt bij mij weleens over en dan wil ik vooral even helemaal niets! De herkenbaarheid hiervan is groot in mijn omgeving. Het went. Ook ons filter wordt steeds vakbekwamer. Waar we ook aan wennen, is de bereikbaarheid van informatie.

Laatst vroeg ik hardop: ‘Hoeveel milliliter zit er ook al weer in een deciliter?’. Ik hoorde mijn dochter reageren. ‘Wacht maar even mam’, zei ze. Ze pakte mijn mobiel en zei: ‘Siri?’ Mijn mobiel: ‘Waarmee kan ik je van dienst zijn?’ Dochter: ‘Hoeveel milliliter zit er in een deciliter?’ Mijn mobiel: ‘Dit is wat ik heb gevonden op het web over: Hoeveel ml zit er in een dl.’ Ze zegt: ‘100 milliliter, mam. Kijk, hier staat het!’. Zelfs een 7-jarige had de tools bij de hand om mij te voorzien van de juiste informatie. Alles binnen handbereik. Conclusie: We wennen aan info binnen handbereik en leggen de lat hoog als het om informatievoorziening gaat. Ook een belangrijk aspect in de dialoog tussen verkoper en klant. We verwachten dat experts ons kunnen voorzien van informatie. Dat geeft toegevoegde waarde. Ik verwacht dat een bakker - dé expert voor de klant - mij kan vertellen wat het verschil is tussen meergranen en volkoren. Of mij precies kan vertellen hoe een bepaald brood is gemaakt. Ik wil niet weten welk artikel deze week het goedkóópst is, maar juist welke het lekkerst, het beste voor mijn dieet, het nieuwste of het meest bijzonder is. En waarom!

Waardevolle informatie, liefst gepresenteerd op een toffe en duidelijke manier. Tijdens uw bezoek aan Bakkersvak wordt u overladen met informatie over producten, inspiratie, concepten en trends. Geniet, absorbeer en vooral: gebruik uw vakbekwame filter, zoals uw klant dat ook in uw winkel doet. En als u wil sparren met eigenwijze profs uit de branche? Dan vindt u de leden van het meest eigenwijze netwerk ook op Bakkersvak: Bakery Nexus, stand H118. Tot ziens!

Altijd op de hoogte blijven?