Online Bakkerswinkel

Foto_Jeroen2

Foto_Jeroen2-300x200 Jeroen Vorspaget
Beko Advies

Mijn neefje is vandaag jarig en ik heb nog geen cadeautje voor hem. Hij wordt 12 jaar en vroeg het nieuwste Harry Potter-boek. Vandaag is het zondag en vanavond viert hij zijn feestje. Gisteren redde ik het niet om het boek in de boekhandel op te halen. Gelukkig helpt Bol.com mij uit de brand en ik bestel en betaal het boek online. Zelfs het inpakken nemen ze voor me uit handen. Zij bezorgen ook op zondag en helpen mij om mijn rol als ‘lievelingsoom’ weer waar te maken. Toch maakt Bol.com nog lang geen winst met deze vergaande service, ondanks de milljoenenomzet. Toen Ahold het bedrijf overnam in 2014 was de verwachting dat het in 2017 zwarte cijfers zou laten zien. De vraag is of ze dat gaan halen. Een zelfde verhaal kennen we ook van de online kledingwinkel Zalando: ondanks een miljoenen omzet en beurswaarde van ruim 8 miljard euro, nog steeds geen winstgevend bedrijf.

Toch leggen dergelijke bedrijven de retail het vuur aan de schenen. Traditionele platenzaken en boekhandels verdwijnen steeds meer uit het straatbeeld, omdat we niet meer de binnenstad ingaan voor een boek of cd. De consument koopt namelijk steeds meer online. En die verwacht hele korte levertijden. Op iedere dag van de week voor bijna niets een bestelling af laten leveren op elk gewenst tijdstip op elke plaats. Gefelicitaart.nl, Graaggedaan.nl en Taartenwinkel.nl zijn ook in onze branche actief. Maar zij bezorgen (nog) niet op zondag. Ik hoop dan ook dat mijn broer niet is

vergeten een taart bij zijn bakker te bestellen en op te halen. Want deze bakker kent waarschijnlijk niet de service op zondagavond een taart te bezorgen die op diezelfde ochtend pas is besteld.

Moeten we straks echt 24/7 voor onze klant paraat staan? Gaat dat ook leiden tot betere bedrijfsresultaten? Wat zijn de verwachtingen van de jongere generatie? Een aantal vragen die op ons afkomen. Want of grote online shops nu winstgevend zijn of niet, als klant vind ik het top.

Dossiers
Lees ook
Beko OmzetBarometer signaleert grote verschillen tussen bakkers

Beko OmzetBarometer signaleert grote verschillen tussen bakkers

Beko Advies maakt vandaag (16 juli) de resultaten van de Beko Omzet Barometer tot en met week 26  bekend. De resultaten geven een goed beeld van het eerste halfjaar van 2019. In de gegevens is rekening gehouden met het effect van de btw-verhoging. De gegevens van 2018 zijn omgerekend naar het nieuwe btw-tarief van 9%. Pasen vorig jaar erg vroeg,...

Bakery Nexus inspireert winnaars Jeugdvakwedstrijden

Bakery Nexus inspireert winnaars Jeugdvakwedstrijden

Op woensdag 10 juli organiseerde Bakery Nexus een nieuwe editie van het Junior College in Zaandam. Genodigden voor deze innoverende dag waren net zoals vorig jaar de nummers 1 en 2 van de Jeugdvakwedstrijden.

Acht punten die van je winkel een experience maken

Acht punten die van je winkel een experience maken

Experience wordt steeds belangrijker voor een winkel. Klanten zijn op zoek naar een ervaring. Het begrip experience-economy is al twintig jaar geleden bedacht, maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat een ‘ervaring’ precies is. Katelijn Quartier benoemt acht eigenschappen die van een winkel een experience maken.

Banketbakker omgeving Veenendaal gezocht

Banketbakker omgeving Veenendaal gezocht

Wij zijn op zoek naar banketbakker. Dit mag een zelfstandig werkende zijn maar ook een schoolverlater die op zoek is naar een leuke baan. Je komt in een team van...

Zelfstandig werkend broodbakker, omgeving Hilversum

Zelfstandig werkend broodbakker, omgeving Hilversum

Je zal in een klein team gaan werken waar je als deegmaker/ broodbakker ingezet gaat worden. Je bent flexibel inzetbaar en wanneer nodig wissel je met collega's...

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving Harderwijk

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving Harderwijk

Voor onze klant in de omgeving van Harderwijk zijn we per direct op zoek naar (ervaren) zelfstandig werkend banketbakker. Het betreft een fulltime functie, bij goed...