Online Bakkerswinkel

Foto_Jeroen2

Foto_Jeroen2-300x200 Jeroen Vorspaget
Beko Advies

Mijn neefje is vandaag jarig en ik heb nog geen cadeautje voor hem. Hij wordt 12 jaar en vroeg het nieuwste Harry Potter-boek. Vandaag is het zondag en vanavond viert hij zijn feestje. Gisteren redde ik het niet om het boek in de boekhandel op te halen. Gelukkig helpt Bol.com mij uit de brand en ik bestel en betaal het boek online. Zelfs het inpakken nemen ze voor me uit handen. Zij bezorgen ook op zondag en helpen mij om mijn rol als ‘lievelingsoom’ weer waar te maken. Toch maakt Bol.com nog lang geen winst met deze vergaande service, ondanks de milljoenenomzet. Toen Ahold het bedrijf overnam in 2014 was de verwachting dat het in 2017 zwarte cijfers zou laten zien. De vraag is of ze dat gaan halen. Een zelfde verhaal kennen we ook van de online kledingwinkel Zalando: ondanks een miljoenen omzet en beurswaarde van ruim 8 miljard euro, nog steeds geen winstgevend bedrijf.

Toch leggen dergelijke bedrijven de retail het vuur aan de schenen. Traditionele platenzaken en boekhandels verdwijnen steeds meer uit het straatbeeld, omdat we niet meer de binnenstad ingaan voor een boek of cd. De consument koopt namelijk steeds meer online. En die verwacht hele korte levertijden. Op iedere dag van de week voor bijna niets een bestelling af laten leveren op elk gewenst tijdstip op elke plaats. Gefelicitaart.nl, Graaggedaan.nl en Taartenwinkel.nl zijn ook in onze branche actief. Maar zij bezorgen (nog) niet op zondag. Ik hoop dan ook dat mijn broer niet is

vergeten een taart bij zijn bakker te bestellen en op te halen. Want deze bakker kent waarschijnlijk niet de service op zondagavond een taart te bezorgen die op diezelfde ochtend pas is besteld.

Moeten we straks echt 24/7 voor onze klant paraat staan? Gaat dat ook leiden tot betere bedrijfsresultaten? Wat zijn de verwachtingen van de jongere generatie? Een aantal vragen die op ons afkomen. Want of grote online shops nu winstgevend zijn of niet, als klant vind ik het top.

Dossiers
Lees ook
Jimdo helpt kleine ondernemers met online corona steunpakket

Jimdo helpt kleine ondernemers met online corona steunpakket

Vanwege de coronacrisis stijgt de omzet van webshops. Dit betekent dat veel kleine en lokale winkeliers, zoals de bakker, slager en de visspecialist, een vertaalslag moeten maken naar online. Internetplatform Jimdo wil ondernemers hierbij helpen en stelt daarom een online coronasteunpakket beschikbaar. Hiermee kunnen winkeliers en zelfstandigen snel...

Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten ook na de coronacrisis online boodschappen blijft doen. Consumenten kopen vooral dranken, verse producten en verpakt voedsel vaker online dan voor de uitbraak van het virus.

Eten of gegeten worden

Eten of gegeten worden

Een beroemde uitspraak van Darwin luidt: “Het is niet de sterkste van een soort die overleeft, ook niet de intelligentste. Wel degene die zich het best aan veranderingen kan aanpassen.”

Deegmaker productie omgeving Zoetermeer

Deegmaker productie omgeving Zoetermeer

Wat ga je doen?Voor een bakkerij in de omgeving van Zoetermeer zijn wij op zoek naar deegmakers in de productie. Werkzaamheden: > Afwegen, mengen en kneden van de(hulp)grondstoffen...

Broodbakker ambachtelijk omgeving Zwolle

Broodbakker ambachtelijk omgeving Zwolle

Wat ga je doen?In deze functie voor de lange termijn ga je als zelfstandig werkend broodbakker ga jij samen met je collega's het perfecte brood maken. Dit doe je...

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Apeldoorn

Zelfstandig werkend broodbakker omgeving Apeldoorn

Wat ga je doen?Voor een bakkerij in de omgeving van Apeldoorn zijn we per direct op zoek naar een zelfstandig werkend broodbakker voor de nachtploeg. In deze functie...