Natuurlijk!

Bakkers in bedrijf_Foto Jos den Otter_uitsnede

Bakkers-in-bedrijf_Foto-Jos-den-Otter-164x300 Het zal u niet zijn ontgaan dat de nieuwe imagocampagne voor de ambachtelijke (banket)bakker onlangs van start is gegaan. De campagne is erop gericht de sfeer, het vakmanschap en de beleving van het ambacht over te brengen op de consument. Via TV- en radiospots, social media, op nieuwssites en met posters in winkelcentra en op stations wordt ons mooie vak breed onder de aandacht van uw klanten gebracht. Want NATUURLIJK ga je als klant voor brood en banket naar de ambachtelijke bakker.

Dat is dan ook de boodschap die wij met onze campagne willen overbrengen op een brede doelgroep, van jonge gezinnen tot en met vijftigplussers. Het is voor het eerst in jaren dat het ambacht op tv en radio is te zien en te horen. In het verleden werden dit soort campagnes mogelijk gemaakt met branchegelden via de inmiddels verdwenen product- en bedrijfschappen. Nu hebben de Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) en de NBOV de handen ineen geslagen om samen het ambacht op de kaart te zetten. Op eigen kracht en zonder subsidies. Onze ‘eigen’ ambassadrice voor de ambachtelijke bakkerij Leontien van Moorsel en haar dochter Indy kruipen in de huid van de klant, maar het draait uiteraard allemaal om de bakker. Want NATUURLIJK maken wij het allemaal zelf, zoals in de campagne naar voren komt.

De campagne loopt nu een paar weken en wordt na de zomer vervolgd. Ook al wordt deze campagne mogelijk gemaakt door de SAB en de NBOV, het is ook aan u als ambachtelijke (banket)bakker om de boodschap verder uit te dragen.

Wanneer we – naast de TV- en radiocommercials - met z’n allen een impuls kunnen geven aan het ambacht via social media en in onze winkels, dan kan geen klant meer om ons heen en wordt het voor de consument weer vanzelfsprekend om voor ambachtelijk brood en banket ook weer echt naar het ambacht te gaan. Wij rekenen op u. NATUURLIJK!

Dossiers
Lees ook
NBOV wil ondernemen werkbaarder maken - een goed ondernemersklimaat voor bakkers

NBOV wil ondernemen werkbaarder maken - een goed ondernemersklimaat voor bakkers

Een goed ondernemersklimaat voor brood- en banketbakkers in het mkb - dat is het doel van brancheorganisatie NBOV. De organisatie werkt hard om te zorgen dat ‘Den Haag’ rekening houdt met de belangen van bakkers.

Laat van je horen, juist in december!

Laat van je horen, juist in december!

December: de drukste maand van het jaar. Zowel in de bakkerij als in de winkels is het deze weken flink aanpoten geblazen. Daardoor schiet het gebruik van social media er wellicht bij in. Zonde! Want juist in deze maand kun je met al die heerlijke decemberlekkernijen de klant verleiden, informeren én naar je winkel(s) lokken! Laat je daarom ondersteunen...

Bakeplus en partners maken winnaars Sinterklaascampagne bekend

Bakeplus en partners maken winnaars Sinterklaascampagne bekend

Bakeplus en partners lanceerden dit jaar de vernieuwde Sinterklaascampagne, een sfeerpakket voor bakkerswinkels. Zonder dat de deelnemende bakkers het wisten, is er gekeken hoe zij het pakket inzetten. Er kwamen drie winnaars uit naar voren die op 5 december in het zonnetje werden gezet.

Flexmedewerker inpak

Flexmedewerker inpak

Wat ga je doen?Wij zijn per direct opzoek naar een flexmedewerker inpak voor deze centrale bakkerij. De volgende twee diensten wissel je om de week af: Vrijdagavond...

Broodbakker in de 3 ploegen

Broodbakker in de 3 ploegen

Wat ga je doen?In deze functie ben je verantwoordelijk voor een goed verloop van de productie van brood. Je zal in een team van 3 a 4 bakkers per ploeg, kleinbrood,...

rose & vanilla is op zoek naar een assistent banketbakker

rose & vanilla is op zoek naar een assistent banketbakker

rose& vanilla is dé bakker van unieke cakes en taarten die écht lekker zijn, er prachtig uitzien, gemaakt zijn van de beste biologische ingrediënten en gegarandeerd...