Natuurlijk!

29 mei 2017

Bakkers-in-bedrijf_Foto-Jos-den-Otter-164x300 Het zal u niet zijn ontgaan dat de nieuwe imagocampagne voor de ambachtelijke (banket)bakker onlangs van start is gegaan. De campagne is erop gericht de sfeer, het vakmanschap en de beleving van het ambacht over te brengen op de consument. Via TV- en radiospots, social media, op nieuwssites en met posters in winkelcentra en op stations wordt ons mooie vak breed onder de aandacht van uw klanten gebracht. Want NATUURLIJK ga je als klant voor brood en banket naar de ambachtelijke bakker.

Dat is dan ook de boodschap die wij met onze campagne willen overbrengen op een brede doelgroep, van jonge gezinnen tot en met vijftigplussers. Het is voor het eerst in jaren dat het ambacht op tv en radio is te zien en te horen. In het verleden werden dit soort campagnes mogelijk gemaakt met branchegelden via de inmiddels verdwenen product- en bedrijfschappen. Nu hebben de Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) en de NBOV de handen ineen geslagen om samen het ambacht op de kaart te zetten. Op eigen kracht en zonder subsidies. Onze ‘eigen’ ambassadrice voor de ambachtelijke bakkerij Leontien van Moorsel en haar dochter Indy kruipen in de huid van de klant, maar het draait uiteraard allemaal om de bakker. Want NATUURLIJK maken wij het allemaal zelf, zoals in de campagne naar voren komt.

De campagne loopt nu een paar weken en wordt na de zomer vervolgd. Ook al wordt deze campagne mogelijk gemaakt door de SAB en de NBOV, het is ook aan u als ambachtelijke (banket)bakker om de boodschap verder uit te dragen.

Wanneer we – naast de TV- en radiocommercials - met z’n allen een impuls kunnen geven aan het ambacht via social media en in onze winkels, dan kan geen klant meer om ons heen en wordt het voor de consument weer vanzelfsprekend om voor ambachtelijk brood en banket ook weer echt naar het ambacht te gaan. Wij rekenen op u. NATUURLIJK!

Altijd op de hoogte blijven?