Natuurlijk!

Bakkers in bedrijf_Foto Jos den Otter_uitsnede

Bakkers-in-bedrijf_Foto-Jos-den-Otter-164x300 Het zal u niet zijn ontgaan dat de nieuwe imagocampagne voor de ambachtelijke (banket)bakker onlangs van start is gegaan. De campagne is erop gericht de sfeer, het vakmanschap en de beleving van het ambacht over te brengen op de consument. Via TV- en radiospots, social media, op nieuwssites en met posters in winkelcentra en op stations wordt ons mooie vak breed onder de aandacht van uw klanten gebracht. Want NATUURLIJK ga je als klant voor brood en banket naar de ambachtelijke bakker.

Dat is dan ook de boodschap die wij met onze campagne willen overbrengen op een brede doelgroep, van jonge gezinnen tot en met vijftigplussers. Het is voor het eerst in jaren dat het ambacht op tv en radio is te zien en te horen. In het verleden werden dit soort campagnes mogelijk gemaakt met branchegelden via de inmiddels verdwenen product- en bedrijfschappen. Nu hebben de Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) en de NBOV de handen ineen geslagen om samen het ambacht op de kaart te zetten. Op eigen kracht en zonder subsidies. Onze ‘eigen’ ambassadrice voor de ambachtelijke bakkerij Leontien van Moorsel en haar dochter Indy kruipen in de huid van de klant, maar het draait uiteraard allemaal om de bakker. Want NATUURLIJK maken wij het allemaal zelf, zoals in de campagne naar voren komt.

De campagne loopt nu een paar weken en wordt na de zomer vervolgd. Ook al wordt deze campagne mogelijk gemaakt door de SAB en de NBOV, het is ook aan u als ambachtelijke (banket)bakker om de boodschap verder uit te dragen.

Wanneer we – naast de TV- en radiocommercials - met z’n allen een impuls kunnen geven aan het ambacht via social media en in onze winkels, dan kan geen klant meer om ons heen en wordt het voor de consument weer vanzelfsprekend om voor ambachtelijk brood en banket ook weer echt naar het ambacht te gaan. Wij rekenen op u. NATUURLIJK!

Dossiers
Lees ook
Voorkomen is beter

Voorkomen is beter

Een interessante vraag die je jezelf als ondernemer af en toe moet stellen: waarom koopt iemand niet bij mij? Vertaald naar de NBOV luidt die: waarom wordt iemand geen lid van de NBOV? De laatste weken heb ik daarom veel contact gehad met ondernemers die de toegevoegde waarde van de NBOV niet zien. Sommigen zijn nooit lid geweest; anderen hebben recent...

NBOV start 1,5-meter-herfstactie

NBOV start 1,5-meter-herfstactie

Een van de belangrijkste basismaatregelen in de strijd tegen het coronavirus is de 1,5 meter afstand. Ook bakkers moeten ervoor zorgen dat ze deze regel handhaven in hun onderneming. NBOV wil haar leden hierbij helpen en start de 1,5-meter-herfstactie.

Cadeaupakketten: wat mag, en wat moet?

Cadeaupakketten: wat mag, en wat moet?

Sinterklaas en de kerstperiode zijn natuurlijk bij uitstek momenten om een of meer cadeaupakketten in uw assortiment op te nemen. Ook voor deze pakketten gelden regels, bijvoorbeeld voor etikettering, allergenenvermelding en naamgeving van producten. En mag u een fles wijn aan uw pakket toevoegen? De NBOV zet het voor u op een rijtje.

Allround broodbakker omgeving Doorn

Allround broodbakker omgeving Doorn

Wat ga je doen?Ben jij een bakker/ ovenist? Dan is deze vacature zeker weten iets voor jou! Door een verschuiving in het personeelsbestand komt er binnen het bestaande...

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Wat ga je doen?Wil jij werken in een bakkerij waarbij jouw (nieuwe) ideeën welkom zijn en waarbij je kan meedenken over nieuwe producten? Wij zoeken voor een...

Broodbakker in Den Haag

Broodbakker in Den Haag

Wat ga je doen? Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In...