Hilco

2003. Ik wen net wat aan de euro. De iPhone laat nog vier jaar op zich wachten. Johnny Depp wordt wereldberoemd met the Pirates of the Caribbean. En jij start - in eigen woorden - groen als gras in de bakkerijsector. Kortom, een historisch jaar voor de bakkerij.

Je maakte Bakkers in bedrijf groot en later ook – samen met Clara - Vakblad IJs! Droeg daarmee krachtig bij aan de gezonde pluriformiteit van onze vakpers. Jij bent de man van de achtergronden. Minder van het snelle nieuws. De verbinder. Altijd betrokken. Altijd flexibel. Altijd kwaliteit. Nooit over de rug van een ander. En daarom – zelfs bij scoops – legde je je pen nogal eens neer.

Samen maakten we in de afgelopen jaren heel wat mee. Een ding móet ik noemen: onze, pakweg, twintig rondetafelgesprekken. Ik kijk er met bijzonder plezier op terug. Net als op onze telefoongesprekken. In het Fries. Voor mij altijd een beetje thuiskomen. Tige tank.

Je slaat een nieuwe weg in. Weer groen als gras. Op het vlak van business development dan. Ik heb er alle vertrouwen in.

Want onderzoek van neuropsycholoog Margriet Sitskoorn bewijst, dat talent een mens hooguit een voorsprong geeft. We kunnen ons brein en ons gedrag trainen en veranderen. Geen talent is geen excuus.

In principe kan iedereen alles leren. Als je wilt. Als je het aandacht geeft. Als je het heft in eigen handen neemt. Je nieuwe werkgever heeft dat goed begrepen.

Want Sitskoorn stelt ook, dat je nieuwe medewerkers beter kunt selecteren op hun motivatie en ambitie om iets nieuws te leren dan op kennis of ervaring. Jij wilt het. Neemt het heft in handen. En neemt bovendien talent mee.

Veel plezier alvast. En ja, ik geef het toe, een beetje jaloers ben ik wel op je nieuwe collega’s.

 
  • Groetnis,
  • Hanno
Lees ook
Bakkers in de media - week 32

Bakkers in de media - week 32

Bakken voor de buurt, de oudste bakkerij van Nederland en niet meer 's nachts bakken. Wat lazen we deze week over de branche? Een greep uit de media.

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart is in de categorie Eten en Drinken genomineerd voor Retailer of the Year. In deze categorie neemt de bakkersformule het op tegen Keurslager, Gall & Gall, Mitra Drankenspeciaalzaken en Xenos.

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.