Geluksmomentje?

2017-11-22 blog 40

Vorige week kreeg ik een appje met een video en de tekst: Unboxing, I love it! Op de video staat een vriend van me. Hij maakt een pakket open met daarin de allernieuwste zilveren Nespresso. Tijdens het openmaken deelt hij zijn indrukken en geluk. Hij laat zien hoe blij hij is met zijn nieuwe aankoop. Erg leuk om te zien dat hij zijn gevoel van geluk deelt. Ik word er ook blij van. Later kom ik hem tegen. Hij vertelt dat hij het filmpje van het openmaken van het nieuwe Nespresso apparaat al heel vaak heeft bekeken op internet. Hij is verbaasd dat ik dit nog nooit heb gedaan. Unboxing is een hit op internet. Het geeft de koper een reëel beeld van hetgeen dat hij op internet bestelt. Het brengt de online aankoop nog dichter bij een fysieke aankoop in een winkel. Je hebt bijna het gevoel dat je het product, net als in de winkel, voelt voordat je over gaat tot aankoop. Het versterkt de internet aankopen nog meer! Unboxing zorgt voor een geluksmomentje bij de klant.

Een geluksmomentje is een belangrijke reden waarom een klant bij jou koopt. Misschien wel de belangrijkste! Een bezoek aan onze bakkerswinkel zit vol met geluksmomentjes. Maar zijn we ons hier wel van bewust? En maken we hier voldoende gebruik van? In onze winkel bezorgt niet alleen de aankoop voor een geluksmomentje maar het gehele bezoek. Het begint eigenlijk al voor het bezoek. Het halen van vers brood in de ochtend is voor veel klanten het ultieme gevoel van geluk tijdens vakanties. Een welgemeende begroeting, de geur van vers gebakken brood of speculaas, het vooraf mogen proeven van je aankoop, een krentenbolletje voor je kinderen, een kop koffie tijdens het wachten. Het zijn er te veel om op te noemen. Het klinkt allemaal zo gewoon. Met de feestdagen voor deur een mooi voornemen. Geef je klanten geluksmomentjes cadeau. Zo maak je het verschil met online winkelen.

 
Lees ook
Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Het afgelopen jaar is het aantal winkels voor het eerst sinds 2010 toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Er zijn vooral winkels die voedingsmiddelen verkopen bijgekomen, zoals supermarkten, (banket)bakers, slijterijen en viswinkels.

Patisserie de Rouw lanceert paaskunstwerk L’Art de Vivre

Patisserie de Rouw lanceert paaskunstwerk L’Art de Vivre

Patisserie de Rouw in Vught voegt ter gelegenheid van pasen een chocoladekunstwerk aan het assortiment toe. Het kunstwerk L’Art de Vivre symboliseert het leven en de kunst van het leven. Het is voorzien van eieren in een zonnebloemgele kleur en staat op een voet van chocolade-eitjes.

Bakker blijft populair na coronacrisis, omzetgroei supermarkten neemt af

Bakker blijft populair na coronacrisis, omzetgroei supermarkten neemt af

Twee jaar na het begin van de coronacrisis, neemt de omzet van bakkers nog steeds toe, schrijft Nu.nl naar aanleiding van cijfers van marktonderzoeker GfK. Bij supermarkten, boeren en andere speciaalzaken is de groei eruit.