Vier tips om je vaste klanten te behouden... En nieuwe klanten aan te trekken

Callebaut_adv 2-2021_1

In coronatijd is het belangrijker dan ooit om je vaste klanten te behouden én nieuwe klanten aan te trekken. Daarbij zijn creativiteit en ondernemingslust sleutelwoorden. Om je te stimuleren eruit te halen wat erin zit vind je hieronder een aantal tips. Doe er je voordeel mee!

Tip 1: Val op met je webshop

E-commerce is als een broodje met veel gist dat uit de bakvorm rijst. We kunnen online shops niet meer wegdenken. Vooral het gemak van klikken en laten bezorgen is iets waar de jongere generatie – in dit geval letterlijk – van smult. Investeer dus in een goede webshop en zorg dat je aanbod opvalt, want de concurrentie is groot. Verras de klant regelmatig met een bijzonder product. Denk bijvoorbeeld aan een browniebox: goed voor het humeur, lekker en met één klik snel in huis.

Tip 2: Beloon trouwe klanten

Om trouwe klanten vast te houden, moet je ze in de watten leggen. Geef daarom een kortingscode bij de volgende online aankoop. Zo komen ze sneller bij je terug om patisserie of brood te kopen. Dat levert de beste mond-tot-mondreclame. En als elke mond dan nog graag hapt in een gebakje of lekker brood, zal je online shop nog beter gaan draaien.

Tip 3: Wees transparant

Steeds meer mensen willen weten waar grondstoffen vandaan komen: ‘Waar komt de cacao vandaan? Hoe gezond is chocolade? Zijn de ingrediënten duurzaam verbouwd?’ Vragen die je vast ook regelmatig krijgt.
Weten waar een product vandaan komt was al langer belangrijk, maar sinds de lockdown hechten we nog meer waarde aan veiligheid en verantwoordelijkheid. Daarom kiezen consumenten steeds vaker voor producten die goed zijn voor henzelf en voor de planeet. Je hebt er dan ook veel baat bij om hierin transparant te zijn en het vertrouwen van de consument te winnen.

Alle chocolade van Callebaut is duurzaam en wordt met zorg geproduceerd, samen met de cacaoboeren. Zo zijn de Finest Belgian Chocolates volledig traceerbaar van ‘bean to bar’. Dit is wat klanten willen. Gebruik het dus als storytelling bij je product. Om je leven net iets makkelijker te maken, hebben we onze duurzaamheidsclaims, teksten en communicatietools op onze website geplaatst.

Tip 4: Verleid de klant op Instagram

Instagram is bezaaid met sterke visuele content. Hoe kun je daarin nog onderscheidend zijn? Laat je creativiteit de vrije loop. Geef je patisserie een facelift en speel met vorm, textuur, decoratie en kleur. Gebruik bijvoorbeeld Ruby chocolade om een ‘touch of pink’ te geven aan je croissant of madeleine. Of beleg een luscious Ruby donut met meringuestukjes of Ruby biscottino. Zo pimp je bekende producten en creëeer je aantrekkelijk beeld, dat volgers graag zullen delen. Vooral de jongere generatie is gek op Instagrammable content. Voor jou is het de ideale manier om ook die doelgroep te bereiken en binnen te halen.

logo Callebaut

Callebaut Finest Belgian Chocolate
Tel.:+31 76 597 84 60
customer_care_gmbnl@­callebaut.com
callebaut.com
facebook.com/callebaut

Paasinspiratie

Samen genieten in kleine kring staat tijdens Pasen centraal. En wie wil er nu niet een ‘meesterwerk’ op tafel? Een lust voor het oog en heerlijk om te delen. Hoewel we nog steeds erg kunnen genieten van de klassieke chocolade-eieren, worden we ook heel enthousiast van nieuwe inspiratie. Probeer deze bijzondere combinatie eens en laat je verrassen door de knapperige texturen. Wil je de andere vier chocolade-eieren van deze serie ook proberen? Ga dan naar de website.

Golden pistache dream

Ingrediënten

  • 50 gram Gekaramelliseerde pistachenoten
  • 200 gram Callebaut Gold karamel chocolade
  • 60 gram Callebaut W2 witte chocolade
  • 40 gram Cacao Barry Pure Pistache Pasta
  • 30 gram Callebaut Pistache Brésilienne
  • Vorm Cacao Barry Egg Origami 18 cm

Bereiding

  1. Leg in elke helft van de vorm 25 gram pistachenoten en zet ze vast met een cornetje van gold chocolade.
  2. Tempereer en mouleer de vorm. Laat uitkristalliseren. Mouleer opnieuw en laat weer uitkristalliseren.
  3. Meng de pistachepasta met de witte chocolade en kwast in de vorm.
  4. Strooi de Brésilienne in beide helften van de vorm en laat uitharden.
  5. Los de vorm, plak de eierhelften aan elkaar en plaats op een voetje.

Chocolade-inspiratie: @cheftonjongejan

Lees ook
Investeren in de toekomst

Investeren in de toekomst

Met de start van het nieuwe schooljaar beginnen ook weer de stages. Meestal zijn deze al voor de zomer geregeld, maar er zijn altijd een paar leerlingen die geen stageplek hebben weten te vinden. Op zich is dat bijzonder, in een tijd waarin het personeel niet voor het oprapen ligt en we nieuwe aanwas hard nodig hebben.

Coco & Sebas opent nieuwe vestiging in Utrecht

Coco & Sebas opent nieuwe vestiging in Utrecht

Coco & Sebas opent woensdag 13 oktober een nieuwe vestiging in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Het is de vijfde brandstore van het Brabantse chocolademerk. De officiële opening vindt plaats om 11.00 uur.  Het Brabantse chocolademerk Coco & Sebas bestaat vier jaar bestaat en groeit snel. Hun pay-off ‘Sparkle...

Bakery Nexus eindelijk weer op inspiratiereis

Bakery Nexus eindelijk weer op inspiratiereis

Alle trossen los want eindelijk mocht Bakery Nexus weer op inspiratiereis. Deze keer hadden de leden geen vliegtuig als vervoer, maar verbleven ze aan boord van de driemaster Leafde fan Fryslân. Het weekend stond in het teken van inspiratie, netwerken, gezelligheid en natuurlijk zeilen.