Heb je een nieuwe bakkerij? Promoot het op deze manieren

12 december 2022 Partner content

BEDRIJFSINFORMATIE | Bakkerswinkels zijn een van de meest populaire bedrijfsmodellen in de voedingsindustrie. Als je je echter wilt onderscheiden van de massa, moet je je bakkerij op een effectieve manier promoten en op de markt brengen. Wanneer je een nieuwe bakkerij opent, is het cruciaal om je bedrijf via verschillende kanalen te promoten, zodat mensen het bestaan ​​van je bedrijf kunnen weten. Er zijn veel dingen die je kunt doen om je bakkerij te promoten. Je kunt het bijvoorbeeld promoten via sociale media, websites en influencers. Als je niet weet hoe je moet beginnen, kan het een verstandig idee zijn om een ​​online marketing bureau in te huren om je naamsbekendheid te vergroten. Probeer ook de onderstaande tips om je nieuwe bedrijf aan het publiek voor te stellen.

Een website en social media maken

Als je net met je bedrijf bent begonnen, is het maken van een website een van de belangrijkste dingen die je kunt doen. Met een website kun je meer klanten bereiken en hen informatie geven over je diensten. Als je niet genoeg tijd hebt om zelf een website te maken, zijn er veel bedrijven die betaalbare website-ontwerp diensten aanbieden. Het is een goed idee om een ​​internet marketing bureau en SEO bureau in te schakelen om je bedrijfssite te optimaliseren. Je website moet de lijst met je bakkerijproducten, beschrijving en prijs bevatten. Voeg ook indrukwekkende foto's toe van elk menu dat je serveert.

Huur influencers of foodblogger in

Het inhuren van influencers of foodbloggers is een andere manier om je nieuwe bakkerij te promoten. Influencers zijn mensen die een grote aanhang hebben op sociale mediasites zoals Instagram, Facebook en Twitter. Ze kunnen je helpen om je bakkerij te promoten door foto's van je bakkerijproducten op hun accounts te plaatsen. Ook foodbloggers hebben een publiek dat hen volgt. Op deze manier kunnen ze je helpen om je bedrijf te promoten via hun blogs. Ze kunnen gemakkelijk informatie over je bakkerij delen met hun volgers en vrienden. Dit leidt hen naar je bedrijfspagina waar ze meer informatie kunnen krijgen over de bakkerijproducten die je aanbiedt.

Geef gratis monsters

Een andere manier om je nieuwe bakkerij te promoten, is door evenementen of voedsel beurzen bij te wonen. Dit type evenement wordt meestal bezocht door duizenden bezoekers. Je moet gratis productmonsters aanbieden. Door een gratis staal van je product te geven, kun je de klanten laten proeven hoe lekker je bakkerij is. Als ze van de smaak houden, zullen ze zich ertoe verbinden om veel producten bij je te bestellen.

E-mailcampagne

Last but not least is het versturen van een e-mailcampagne. Dit houdt in dat je een e-mail stuurt naar al je vrienden en familieleden over de opening van je bakkerij. Je kunt hen vragen om je bakkerijproducten te proberen en hen vragen dit nieuws met hun vrienden te delen. Om klanten aan te trekken, moet je speciale aanbiedingen geven, zoals kortingen, koop er een, krijg er een gratis of een gratis drankje. Deze promotie is effectief om nieuwe klanten aan te trekken. Als ze je producten lekker vinden, zullen ze je bakkerij opnieuw bezoeken.

Altijd op de hoogte blijven?