Chocolade Compleet biedt totaalconcept op maat

Beko_Chocolade Compleet_1

Chocolade blijft een geliefd product dat door een groot publiek wordt gekocht en gegeten. Steeds meer mensen kopen het graag bij een speciaalzaak, zoals de bakker. Daar is het aanbod vaak groot. Maar veel bakkers kopen hun chocolade producten in, waardoor zij een aanzienlijk deel van de marge op dit product mislopen. Met Chocolade Compleet maakt u gemakkelijk zelf de mooiste chocolade producten!

Steeds meer ambachtsspecialisten breiden hun assortiment uit met kwaliteitsproducten die in het teken staan van genieten en goed aansluiten bij het bestaande assortiment op het gebied van brood en banket. Chocolade is daarvan een prachtig voorbeeld. Chocolade biedt toegevoegde waarde voor de klant, beleving in de winkel en extra omzet voor de ondernemer.

Concept op maat

Beko_Chocolade Compleet_2

Met Chocolade Compleet kan iedere brood- en banketbakker snel en eenvoudig zelf met de bereiding van chocolade producten aan de slag. Het concept is er voor ondernemers die net beginnen met chocolade en die bijvoorbeeld graag relatief eenvoudige producten zoals flikken of pindarotsen zelf willen maken. Maar het concept is er ook voor ondernemers die verdieping zoeken en zelf luxe bonbons, gevulde truffels of handgemaakte decoraties in opvallende vormen voor hun gebak willen produceren. Misschien wilt u zelfs wel leren om chocolade kleurrijk te airbrushen of streeft u naar vernieuwende, unieke smaakcombinaties. Chocolade Compleet biedt een compleet concept met cursussen op maat, geschikt voor elk niveau. Er is vervolgens altijd tijd en aandacht voor persoonlijke begeleiding. U staat er dus nooit alleen voor.

Bent u op zoek naar kennis of inspiratie? Of naar de juiste machines, gereedschappen of grondstoffen? Binnen Chocolade Compleet vindt u alles wat u op het gebied van chocolade nodig heeft. Chocolade Compleet is namelijk een totaalconcept. Dat betekent dat de ondernemer op het gebied van chocolade álles krijgt aangeboden om van de productie en verkoop van chocolade een succes te maken. Van verpakkingen tot verdienmodel, van grondstof tot apparatuur en van cursus tot inspiratie.

Lage kostprijs, betere marge

Beko_Chocolade Compleet_4

Marges en rendement staan bij veel productgroepen in de ambachtelijke bakkerij onder druk. Grondstoffen en arbeid worden steeds duurder. Maar de verkoopprijzen blijven verhogen, is geen optie. Interessanter is het om de kostprijs laag te houden. Dit kan met slimme recepturen en een zorgvuldige opbouw van het assortiment.

Zelf chocolade gaan produceren vraagt natuurlijk in eerste instantie wel om investeren in kennis en machines. Deze investeringen verdient u met Chocolade Compleet relatief snel weer terug door hogere marges op huisgemaakte producten en een gestegen (bij)verkoop.

Beleving

Beko_Chocolade Compleet_3

Er zijn meer redenen om met Chocolade Compleet aan de slag te gaan. Zelf chocolade produceren zorgt namelijk voor veel beleving in de winkel, zeker wanneer u dit in het zicht van de klant laat plaatsvinden. Maak chocoladeletters in de winkel in de aanloop naar december of laat rondom Valentijnsdag en Moederdag klanten hun eigen chocoladeharten decoreren. Meer verkoop is gegarandeerd en er zal volop over worden gepraat, ook op social media. Chocolade leent zich immers uitstekend voor prachtige plaatjes om te delen. Op de website van Chocolade Compleet vindt u een beeldbank vol smaakvolle,
professionele foto’s in groot formaat. Van cacaoplantages tot de mooiste chocoladeproducten. Perfect voor al uw communicatie in print, online en in uw winkel. Hiermee laat u beslist uw klanten het water in de mond lopen.

Door uw medewerkers te betrekken bij Chocolade Compleet kunnen ook zij het verhaal over chocolade in uw bedrijf vertellen. Door samen deel te nemen aan een cursus, op beurzen inspiratie op te doen of zelf te mogen produceren, leeft het verhaal ook bij hen. Ze krijgen feeling met het product en delen graag hun verhaal.

Inspiratie

Beko_Chocolade Compleet_5

Chocolade Compleet biedt ook uzelf volop inspiratie. Na een cursus aan de Chocolate Academy van Callebaut in Zundert keren deelnemers vol enthousiasme en met veel nieuwe ideeën huiswaarts. Ook de trendtours die Chocolade Compleet organiseert naar gerenommeerde chocoladesteden als Antwerpen en Gent zorgen voor veel inspiratie. Deelnemers noteren na een bezoek aan de beste bakkerijen, chocolatiers en patissiers niet alleen nieuwe ideeën voor producten, maar zeker ook voor verpakkingen en winkelpresentatie. De website van Chocolade Compleet wordt bovendien voortdurend aangevuld met nieuwe, creatieve recepturen voor elk niveau. Zo is en blijft Chocolade Compleet hét totaalconcept voor iedere brood- en banketbakker die zelf met chocolade aan de slag wil!

Unieke samenwerking

Chocolade Compleet is een unieke samenwerking tussen Beko Advies, Beko Groothandel, Beko Techniek, Beko Verpakkingen, Stolp International en Callebaut. Gezamenlijk hebben deze specialisten alles in huis om met Chocolade Compleet ook binnen uw bedrijf onderscheidend vermogen te brengen en de verkoop tot een doorslaand succes te maken.

De voordelen van Chocolade Compleet

• IJzersterk onderscheidend vermogen met ambachtelijke producten.
• Hoge marges door beperkte inkoopkosten en eenvoudige productie.
• Veelzijdigheid van bonbons tot chocolade broodproducten.
• Alle benodigde kennis en ervaring bij de partners van Chocolade Compleet, die elkaar aanvullen en versterken en u snel verder helpen.

Meer weten? Kijk op www.chocoladecompleet.nl.

Chocolade Compleet_logo

Lees ook
‘Chocolade gaat over design, vormgeving en smaak’

‘Chocolade gaat over design, vormgeving en smaak’

Lisa Matthijssen (25) werkt bij chocolatier Friandries in Tilburg als chocolatier en patissier. Het mooiste aan het vak vindt ze de creativiteit die ze erin kwijt kan. “Met chocolade kun je mousse, bonbons en hele bouwwerken maken. Als ik met dit product werk, komt mijn kunstzinnige kant naar boven.”

Beko OmzetBarometer signaleert grote verschillen tussen bakkers

Beko OmzetBarometer signaleert grote verschillen tussen bakkers

Beko Advies maakt vandaag (16 juli) de resultaten van de Beko Omzet Barometer tot en met week 26  bekend. De resultaten geven een goed beeld van het eerste halfjaar van 2019. In de gegevens is rekening gehouden met het effect van de btw-verhoging. De gegevens van 2018 zijn omgerekend naar het nieuwe btw-tarief van 9%. Pasen vorig jaar erg vroeg,...

Maak er chocola van

Maak er chocola van

‘Ik kan er geen chocola van maken.’ Een veelgebruikte uitdrukking over chocolade, dat vanwege de glans, maar ook vanwege de prijs, ook wel het ‘bruine goud’ wordt genoemd. Chocolade geldt op dit moment als een trendy en exclusief product, waaraan bijzondere eigenschappen worden toegedicht.