Callebaut lanceert zuivelvrije chocolade NXT

Callebaut NXT chocolade

Callebaut lanceert een volledig veganistische chocolade onder de naam NXT. De chocolade is speciaal ontwikkeld voor chefs en patissiers en de smaak komt volgens het bedrijf zo dicht mogelijk in de buurt bij die van originele Belgische chocolade. Daarnaast lanceert Callebaut een digitaal platform waar chefs inspiratie voor recepten kunnen opdoen.

NXT chocolade wordt gemaakt met een plantaardig melkalternatief afkomstig van de knolcyperus en is vrij van zuivel, lactose en allergenen. Het kostte de experts van Callebaut drie jaar om de chocolade te ontwikkelen, zegt Xuan-Lai Huynh, Global Brand Leader van Callebaut in een persbericht. "De ontwikkeling van het concept werd niet alleen ondersteund door ons R&D-team, maar ook door gepassioneerde chefs en mensen uit het ambacht.”

Platform NXT

Op het digitale platform van NXT kunnen chefs en bakkers informatie en recepten vinden voor het creëren van producten met de plantaardige chocolade. Voor het platform werkte Callebaut samen met verschillende chefs en patissiers, waaronder patissier Marike van Beurden. “Deze innovatie revolutioneert het gebruik van chocolade in de veganistische keuken. NXT biedt chefs een oplossing naar de groeiende vraag voor plantaardige producten”, vertelt Van Beurden.

Huynh: “We zijn trots op deze lancering, maar hier houdt het zeker niet op. Met NXT willen we ons inzetten voor het creëren van gezonde oplossingen. Er komen in de toekomst nog veel meer spannende lanceringen aan.”

Bron: Callebaut

Dossiers
Lees ook
Najaarsbrochure Mona Lisa verschenen

Najaarsbrochure Mona Lisa verschenen

De nieuwe najaarsbrochure van Mona Lisa is verschenen. In de brochure staat een uitgebreid assortiment thema- en seizoensdecoraties gericht op Halloween, herfst, Sinterklaas, winter en Kerst.

Callebaut zet weer een stap vooruit in duurzaam geteelde cacao

Callebaut zet weer een stap vooruit in duurzaam geteelde cacao

We houden allemaal van chocolade en we willen dat die voor altijd blijft bestaan. Daarvoor moet duurzame chocolade de norm worden. Callebaut loopt al sinds 2012 voorop in duurzaam geteelde cacao. Maar onze ambities gaan verder. Wij nemen onze verantwoordelijkheid met gedurfde doelen die we tegen 2025 bereikt willen hebben.

Vier tips om je vaste klanten te behouden... En nieuwe klanten aan te trekken

Vier tips om je vaste klanten te behouden... En nieuwe klanten aan te trekken

In coronatijd is het belangrijker dan ooit om je vaste klanten te behouden én nieuwe klanten aan te trekken. Daarbij zijn creativiteit en ondernemingslust sleutelwoorden. Om je te stimuleren eruit te halen wat erin zit vind je hieronder een aantal tips. Doe er je voordeel mee!