Banketbakkerij Verspeek blij met kwaliteitsapparatuur

Woertman Verspeek_adv bib 9-2021_foto Oscar

banketbakker Vincent Verspeek uit Utrecht biedt klanten die tussen de middag een belegd broodje komen halen iets extra’s: verse sinaasappelsap. Hij kocht daarvoor een Zummo sinaasappelpers bij Woertman, en die bevalt uitstekend. Ook de Sanomat slagroommachine die hij afnam bij Woertman is de investering dubbel en dwars waard. “Een winnend elftal moet je nooit veranderen. Als ik me goed voel bij een leverancier, blijf ik daar graag bij.”

Er zijn tijden geweest dat Vincent Verspeek schouder aan schouder met winkelpersoneel en klanten stond te huilen in de winkel. Dat was in de periode dat zijn jongere broer en zakenpartner Laurens binnen enkele maanden overleed aan kanker. Sindsdien runt Vincent de banketbakkerij met zijn vrouw. “We hebben heel veel tegenslag gekend. Maar de band met onze klanten heeft ons erdoorheen getrokken. We hebben zoveel gedeeld samen. Juist daardoor heb ik geleerd: het is nooit zó donker, of het wordt weer licht.” Verspeek is dan ook volop doorgegaan met zijn bedrijf. “Ik had niet veel keus, want ik had personeel in dienst en was op dat moment zelf nog maar 49 jaar oud. Maar ik wist ook: we zitten hier al 22 jaar op een toplocatie aan de rand van het centrum van Utrecht. En bovendien vind ik het werk als bakker zo ontzettend leuk!”

Open bakkerij

WEB_16-17 Advertorial Woertman foto 1

Doordat de Utrechtse banketbakker na het overlijden van zijn broer steeds meer in de bakkerij werkt, begint hij het contact met zijn klanten te missen. “Ik kwam steeds minder in de winkel en dat vond ik echt jammer. We hebben goed contact met onze klanten; ik weet vaak als eerste wie er zwanger is!” Daarom is de winkel destijds ingrijpend verbouwd en voorzien van een modern interieur en een open bak­kerij. “Die inrichting is voortgekomen uit mijn wens om de klant ook vanuit de bakkerij te kunnen zien en spreken. Dat werkt uitstekend, en klanten vinden dat ook leuk.”

Banketbakkerij Verspeek, vooral bekend om het klassieke banket, zoals moorkoppen, slagroompunten en tompoucen, verkoopt daarnaast belegde broodjes. “Ik betrek brood van diverse bakkers uit de regio en bied onze klanten de mogelijkheid die boterhammen gesmeerd en wel mee te nemen.” Daarbij hoort een drankje, vindt Verspeek. “En dan geen blikje cola. Ik wilde iets wat past bij onze verse en ambachtelijke uitstraling.”

Zummo sinaasappelpers

Verspeek koos voor de Zummo sinaasappelpers van Woertman, waarmee hij flesjes van 0,25 en 0,5 liter vult met verse jus d’orange. “Een groot succes”, noemt hij de aanschaf van de pers. “Ik heb direct gekozen voor een iets groter formaat machine, zodat ik meer sinaasappels in de showmand bovenop kan leggen. We hebben de machine zodanig in de bakkerij geplaatst dat die de klant meteen opvalt. Deze sinaas­appelpers draagt bij aan onze uitstraling: alles is hier vers en er valt altijd iets te beleven.” De verkoop van verse sappen legt hem bovendien geen windeieren. “Er zit een uitstekende marge op. De verkoop zorgt echt voor extra omzet.”

Slagroomautomaat

Woertman adv 2021_foto Oscar

Verspeek koos voor Woertman als leverancier, omdat hij al jarenlang goede contacten heeft met het bedrijf vanwege zijn slagroomautomaat. “Ik heb heel lang slagroom met de hand geklopt, maar ben uiteindelijk toch overgestapt op een slagroomautomaat van Sanomat. In 2007 heeft Woertman de huidige machine in onze bakkerij geplaatst. Ik vind het ideaal: de slagroom gaat er vloeibaar in en komt er geklopt weer uit. Je kunt precies zoveel gebruiken als je nodig hebt, de slagroom is constant op de juiste temperatuur en ik heb veel minder schoonmaakwerk.”

Adviseur Jeroen Zeelenberg van Woertman wijst op de functie, waarmee je de slagroomautomaat automatisch kunt reinigen. “Je drukt op een knop en de machine begint te spoelen. Er wordt onder hoge druk gereinigd, zodat er geen slagroomrestanten achterblijven en de kans op bacteriën minimaal is.” Verspeek knikt bevestigend: “Ik spoel de machine elke dag. Je poetst toch ook elke dag je tanden?”

Servicemonteur

Tweemaal per jaar komt een servicemonteur van Woertman langs voor preventief onderhoud aan de slag­roomautomaat en de sinaasappelpers. “Ideaal”, vindt Verspeek het afgesloten servicecontract. “Bij Woertman denken ze echt met je mee en ze zijn servicegericht. De servicemonteur belt kort van tevoren of een bezoekje schikt. En ik hoef nergens meer naar om te kijken. Fijn! Want als ondernemer ben je druk genoeg met andere zaken.” Verspeek heeft naar eigen zeggen niet veel te wensen meer. “Met deze winkel en goede, betrouwbare leveranciers kan ik er prima tegenaan!”

Woertman_logo

Woertman Nederland
Tel.: 030 – 608 41 41
info@woertman.nl
woertman.nl

Lees ook
ABN AMRO: winstmarges in food onder druk

ABN AMRO: winstmarges in food onder druk

De stijgende kosten voor energie, grondstoffen en lonen in combinatie met de dalende koopkracht zetten de winstmarges in food onder druk. Dit gaat ten koste van verduurzaming en innovatie in foodsector. Dat blijkt uit de sectorprognose Food 2022-2023 van ABN AMRO.

Bakkers en de hoge energieprijzen - Week 46

Bakkers en de hoge energieprijzen - Week 46

Bakkers hebben het moeilijk door de torenhoge energierekeningen, toegenomen kosten voor grondstoffen en inflatie. Bakkers vragen om hulp. Wat gebeurde er de afgelopen week? Een greep uit de media.

CBS: mkb berekent kostenstijgingen door aan klant

CBS: mkb berekent kostenstijgingen door aan klant

Veel ondernemers in het mkb kunnen niet anders dan de stijgende kosten voor onder andere energie en grondstoffen doorbereken aan de klant.