Bakkerij Wissink kiest voor Woertman Nederland

Woertman_BIB 10-2018 en 10-2020_1

Mechteld Wissink uit Groenlo heeft dagelijks met klanten te maken in haar bakkerij, restaurant, lunchroom en ijssalon. “Mede daardoor weet ik heel goed hoe ik zelf behandeld wil worden”, stelt zij. De samenwerking met Woertman Nederland bevalt haar en haar familie uitstekend. “Woertman biedt hoogwaardige producten aan, levert goede service en doet wat men belooft. Precies wat ik als ondernemer én als klant belangrijk vind.”

Vroeger stond er een boerderij op de plek die nu het centrum van Groenlo markeert. Later werd het een busstation. Sinds 1898 is er een bloeiend bedrijf gevestigd, gerund door Koen en ­Mechteld Wissink. “Het is inmiddels een bakkerij, een restaurant, een lunchroom en een ijssalon ineen”, laat een enthousiaste Mechteld zien. “Bovendien is er een terras met ruimte voor honderd personen.” Alle ­panden komen uit op een centrale keuken en productieruimte in het midden. “Een echt familiebedrijf”, voegt ze er trots aan toe. “In 1999 is het bedrijf zelfs uitgeroepen tot hofleverancier.”

Samen met haar echtgenoot vormt Mechteld de vierde generatie Wissink die in het Grolse bedrijf de scepter zwaait. “Onze bedrijven versterken elkaar”, verklaart de onderneemster het succes. “Het speculaasje dat je bij de koffie in ons restaurant krijgt, komt uit eigen bakkerij. Net als het broodje dat in de lunchroom wordt geserveerd. Daar wordt tijdens een volgend bezoek aan de bakkerij vaak weer naar gevraagd. Bovendien geldt: als het schitterend weer is en de mensen rijendik voor de ijs­vitrine staan, is het rustiger in de bakkerij. Als we in ­december topdrukte hebben in de bakkerij, is de ijssalon gesloten. Zo hebben we in dit bedrijf altijd wel ergens genoeg te doen!”

Snelheid en kwaliteit

Woertman_BIB 10-2018 en 10-2020

De huisgemaakte kroketten zijn een specialiteit bij de familie Wissink. Ook de eigengemaakte huzarensalade vindt gretig aftrek. “Wij maken alles zelf”, aldus ­Mechteld. “Koekjes, taart en chocolade, maar ook brood, kroketten en salades. Wij zijn de enige nog ­bakkende bakker in Groenlo en hebben een arbeids­intensief, ambachtelijk bedrijf.”

De kwaliteit van producten wordt daarom goed ­bewaakt. “Dat is ook de reden dat we voor twee ­professionele magnetronovens van Woertman hebben gekozen”, vertelt Mechteld. “Wij willen geen warmhoudkast voor onze saucijzenbroodjes of appelflappen, maar wij willen de klant wel snel een warm en krokant product kunnen presenteren. De Panasonic NE-C1475 behoudt gedurende de dag een constante temperatuur en is voorgeprogrammeerd voor bepaalde producten. Het is dus een heel kleine moeite om snel een snack op te warmen; deze komt er binnen anderhalve minuut ­lekker warm en krokant uit.” De combi-ovens worden gebruikt voor hartige snacks, zoals saucijzen-, frikadel- en kaasbroodjes, maar ook voor appelbollen en ­appelflappen. “Wij hebben zowel in de bakkerij als in het restaurant een magnetronoven geplaatst. Voordat we de cappuccino klaar hebben, is de bestelde snack al warm. We kunnen deze tot verrassing van de klant dus vaak tegelijkertijd serveren. Fijn voor onze gasten, wel zo efficiënt voor ons! Uiteindelijk willen we zo snel ­mogelijk door naar de volgende tafel.”

Betrouwbare machines

De samenwerking tussen Woertman en Wissink stamt van lang geleden. “De eerste contacten waren er al rond 1990”, vertelt commercieel adviseur Erwin ­Elskamp. Hij lacht: “Er zijn huwelijken die korter meegaan!” “Dat was nog met mijn schoonouders”, weet Mechteld meteen. “Het verbaast me niet dat de ­contacten al zo lang bestaan. Wij houden van een ­bedrijf waarvan we op aan kunnen. Dat is Woertman voor ons. Het bedrijf staat voor hoogwaardige producten, ­leveren uitstekende service en komen altijd de gemaakte afspraken na. Bovendien bellen ze even voordat ze komen én ze leggen altijd uit wat ze doen. Voor ons ­voldoende reden om elke keer opnieuw voor hen te kiezen. Ik ga ook niet ‘shoppen’ wanneer we een ­nieuwe machine nodig hebben. Wat het je wellicht in de prijs aan voordeel oplevert, kost het je op z’n minst aan tijd en frustratie. Wij houden van sterke merken en ­vaste leveranciers.”

Ook de Sanomat slagroommachine is aan het Grolse ­familiebedrijf door Woertman geleverd. “Als je het je ­medewerkers gemakkelijker kunt maken, moet je dat doen”, besluit Mechteld laconiek. “Wij zijn bij uitstek een ambachtelijk bedrijf, maar we hebben niets tegen ­machines. Als die onze mensen op welke manier dan ook ondersteunen, investeren we daar graag in. Samen met Woertman leveren wij kwaliteit, elke dag opnieuw.”

Woertman Nederland

Woertman Nederland is als gespecialiseerd leverancier van professionele horeca- en bakkerijapparatuur al ruim veertig jaar actief op de Nederlandse markt. Het bedrijf is centraal in Nederland gevestigd (Nieuwegein) en beschikt over een eigen landelijk dekkende servicedienst. Door zich te concentreren op kwalitatief hoogwaardige apparatuur en door het verlenen van goede en snelle service heeft het bedrijf een aanzienlijk marktaandeel opgebouwd.

Woertman Nederland
4e Garnizoensdok 8
3439 JD  NIEUWEGEIN
T. 030 – 608 41 41
www.woertman.nl

 

Lees ook
Vernieuwingen bij Bedrijfsopvolging Bakkerij

Vernieuwingen bij Bedrijfsopvolging Bakkerij

Bedrijfsopvolging Bakkerij heeft in het eerste kwartaal van 2021 een aantal vernieuwingen doorgevoerd. Er is een nieuw logo en de website ikwileenbakkerij.nl met als belangrijkste onderdeel de interessetest is vernieuwd. Het doel van de organisatie is om meer geïnteresseerden in beeld krijgen die op korte of lange termijn een bakkerij gaan overnemen.

Bedrijfsopvolging & fiscus

Bedrijfsopvolging & fiscus

In de bakkerijsector blijft bedrijfsopvolging een actueel thema, waarover veel bakkers vroeg of laat moeten nadenken. Vaak is opvolging in de familie of door een werknemer een goede optie, waarbij vaak niet de hoofdprijs wordt gevraagd. Om te voorkomen dat de fiscus stelt dat er sprake is van schenking, wordt veelvuldig gebruikgemaakt van de bedrijfsopvolgingsregeling...

We moeten er chocola van zien te maken...

We moeten er chocola van zien te maken...

‘Dat vernieuwde Warenwetbesluit Meel en brood: ik heb geen idee wat ik nu precies moet doen en waar ik zal beginnen.’ Pauline Houtsma, kennisspecialist Hygiëne en wetgeving bij NBC, geeft antwoord.