Bakkerij Wissink kiest voor Woertman Nederland

Bakkers in bedrijf_Woertman_Bakkerij Groenlo

‘Wij houden van sterke merken en vaste leveranciers’

Mechteld Wissink uit Groenlo heeft dagelijks met klanten te maken in haar bakkerij, restaurant, lunchroom en ijssalon. “Mede daardoor weet ik heel goed hoe ik zelf behandeld wil worden”, stelt zij. De samenwerking met Woertman Nederland bevalt haar en haar familie uitstekend. “Woertman biedt hoogwaardige producten aan, levert goede service en doet wat men belooft. Precies wat ik als ondernemer én als klant belangrijk vind.”

Vroeger stond er een boerderij op de plek die nu het centrum van Groenlo markeert. Later werd het een busstation. Sinds 1898 is er een bloeiend bedrijf gevestigd, gerund door Koen en Mechteld Wissink. “Het is inmiddels een bakkerij, een restaurant, een lunchroom en een ijssalon ineen”, laat een enthousiaste Mechteld zien. “Bovendien is er een terras met ruimte voor honderd personen.” Alle panden komen uit op een centrale keuken en productieruimte in het midden. “Een echt familiebedrijf”, voegt ze er trots aan toe. “In 1999 is het bedrijf zelfs uitgeroepen tot hofleverancier.”

Samen met haar echtgenoot vormt Mechteld de vierde generatie Wissink die in het Grolse bedrijf de scepter zwaait. “Onze bedrijven versterken elkaar”, verklaart de onderneemster het succes. “Het speculaasje dat je bij de koffie in ons restaurant krijgt, komt uit eigen bakkerij. Net als het broodje dat in de lunchroom wordt geserveerd. Daar wordt tijdens een volgend bezoek in de bakkerij vaak weer naar gevraagd. Bovendien geldt: als het schitterend weer is en de mensen rijen dik voor de ijsvitrine staan, is het rustiger in de bakkerij. Als we in december topdrukte hebben in de bakkerij, is de ijssalon gesloten. Zo hebben we in dit bedrijf altijd wel ergens genoeg te doen!”

Bakkers-in-bedrijf_Woertman_Bakkerij-Groenlo_3-300x200 Snelheid en kwaliteit

De huisgemaakte kroketten zijn een specialiteit bij de familie Wissink. Ook de eigengemaakte huzarensalade vindt gretig aftrek. “Wij maken alles zelf”, aldus Mechteld. “Koekjes, taart en chocolade, maar ook brood, kroketten en salades. Wij zijn de enige nog bakkende bakker in Groenlo en hebben een arbeidsintensief, ambachtelijk bedrijf.”

De kwaliteit van producten wordt daarom goed bewaakt. “Dat is ook de reden dat we voor twee professionele magnetronovens van  Woertman hebben gekozen”, vertelt Mechteld. “Wij willen geen warmhoudkast voor onze saucijzenbroodjes of appelflappen, maar wij willen de klant wel snel een warm en krokant product kunnen presenteren. De Panasonic NE-C1475 behoudt gedurende de dag een constante temperatuur en is voorgeprogrammeerd voor bepaalde producten. Het is dus een heel kleine moeite om snel een snack op te warmen; deze komt er binnen anderhalve minuut lekker warm en krokant uit.” De combi-ovens worden gebruikt voor hartige snacks zoals saucijzen-, frikadel- en kaasbroodjes, maar ook voor appelbollen en appelflappen. “Wij hebben zowel in de bakkerij als in het restaurant een magnetronoven geplaatst. Voordat we de cappuccino klaar hebben, is de bestelde snack al warm. We kunnen deze tot verrassing van de klant dus vaak tegelijkertijd serveren. Fijn voor onze gasten, wel zo efficiënt voor ons! Uiteindelijk willen we zo snel mogelijk door naar de volgende tafel.”

Bakkers-in-bedrijf_Woertman_Bakkerij-Groenlo_2-300x199 Investeren in betrouwbare machines

De samenwerking tussen Woertman en Wissink stamt al van lang geleden. “De eerste contacten waren er al rond 1990”, vertelt commercieel adviseur Erwin Elskamp. Hij lacht: “Er zijn huwelijken die korter mee gaan!” “Dat was nog met mijn schoonouders”, weet Mechteld meteen. “Het verbaast me niet dat de contacten al zo lang bestaan. Wij houden van een bedrijf waarvan we op aan kunnen. Dat is Woertman voor ons. Ze staan voor hoogwaardige producten, leveren uitstekende service en komen altijd de gemaakte afspraken na. Bovendien bellen ze even voordat ze komen én leggen altijd uit wat ze doen. Voor ons voldoende reden om iedere keer opnieuw voor hen te kiezen. Ik ga ook niet ‘shoppen’ wanneer we een nieuwe machine nodig hebben. Wat het je wellicht in de prijs aan voordeel oplevert, kost het je op z’n minst aan tijd en frustratie. Wij houden van sterke merken en vaste leveranciers.”

Ook de Sanomat slagroommachine is aan het Grolse familiebedrijf door Woertman geleverd. “Als je het je medewerkers gemakkelijker kunt maken, moet je dat doen”, besluit Mechteld laconiek. “Wij zijn bij uitstek een ambachtelijk bedrijf, maar we hebben niets tegen machines. Als deze onze mensen ondersteunen op welke manier dan ook, investeren we daarin graag. Samen met Woertman leveren wij kwaliteit, iedere dag opnieuw.”

Woertman Nederland

Woertman Nederland is als gespecialiseerd leverancier van professionele horeca- en bakkerijapparatuur al ruim veertig jaar actief op de Nederlandse markt. Woertman Nederland is centraal in Nederland gevestigd (Nieuwegein) en beschikt over een eigen landelijk dekkende servicedienst. Door zich te concentreren op kwalitatief hoogwaardige apparatuur en door het verlenen van goede en snelle service heeft het bedrijf een aanzienlijk marktaandeel opgebouwd.

Woertman Nederland

  • 4e Garnizoensdok 8
  • 3439 JD NIEUWEGEIN
  • T. 030 – 608 41 41
  • www.woertman.nl
Lees ook
Drie tips voor monstername bij zoutbepaling

Drie tips voor monstername bij zoutbepaling

Sinds 2009 spreekt de bakkerijsector over de vermindering van zout in brood. Vorig jaar is ook de brooddefinitie aangepast, waardoor meer broodsoorten onder die definitie vallen. De zoutnorm blijft hoe dan ook een belangrijk punt. NBOV geeft drie tips voor monstername bij zoutbepaling.

Potentiële klanten vinden met  gebiedsanalyse

Potentiële klanten vinden met gebiedsanalyse

Je hebt een vast assortiment en je doet waarin je al jarenlang goed bent. Toch blijkt ineens de omzet terug te lopen. Wat nu? De Stichting Ambachtelijke Bakkerij biedt ambachtelijke bakkers de helpende hand door een gebiedsanalyse aan te bieden. Met de uitkomsten hiervan kun je (nog) beter inspelen op de behoeften van potentiële klanten in jouw regio.

Naast brood ook ijs verkopen. Is dat slim?

Naast brood ook ijs verkopen. Is dat slim?

Bakkersvak 2019: drie dagen vol met kennis tijdens de verschillende presentaties, mensen ontmoeten en inspiratie opdoen met producten en productinnovaties. Het grote ijsplein doet vermoeden dat veel bakkers overwegen om hun assortiment uit te breiden naar ijs.