Bakeplus Sinterklaascampagne 2021: Tel samen met Bakpiet af tot 5 december!

Bakeplus Sinterklaascampagne 2021_1

Bakeplus nam het initiatief voor een sinterklaascampagne voor (kinderen van) consumenten van de bakker, samen met partners Barry Callebaut, CSM ingredients, Dossche Mills, Friesland Campina Foods en Koekjesbakkerij Veldt.

Met de slogan ‘Tel samen met Bakpiet af tot 5 december!’ presenteren de zes partners een consumentenactie voor de bakker. De actie bestaat uit een adventkalender, op maat gemaakt voor de sinterklaasperiode bij de bakker. Daarbij hoort een marketingpakket met posters, online materiaal en wobblers, waarmee je als bakker van de sinterklaasperiode een groot succes maakt!

‘Help jij Bakpiet het kruidnotenrecept terug te vinden?’ valt er te lezen op de kleurrijke poster. Daarnaast zijn er nog veel meer handige tools die de actie ondersteunen. Bakeplus biedt pakketten om consumenten in de tijd voorafgaand aan het sinterklaasfeest naar de winkel te laten komen. “Met deze actie ondersteunt Bakeplus samen met vijf partners de bakker, om de consument op een speelse manier te benaderen. De actie geeft aanleiding tot extra winkelbezoek, wat de bakker extra omzet oplevert”, legt Yvonne Vermeulen van Bakeplus uit. Zij is verantwoordelijk voor de marketing en pr bij Bakeplus.

Ontzorgen

Bakeplus Sinterklaascampagne 2021_2

Met de aftelkalender kunnen kinderen vanaf de aankomst van Sinterklaas in Nederland tot 5 december elke dag een vakje openen. Zo ontdekken ze leuke weetjes, doe-opdrachten, spelletjes en filmpjes. En gaan ze op zoek naar het verdwenen kruidnotenrecept in de bakkerij. Bovendien ontvangen ze drie cadeautjes. Daarvan kunnen ze er elke week één ophalen bij de bakker.

Marketeer Paul van Pelt: “De aftelkalender is interactief en educatief. We gaan dit jaar een stapje verder in de ondersteuning van de bakker, zodat we die volledig ontzorgen. Dit doen we door middel van filmpjes waarin Bakpiet de kinderen meeneemt in het verhaal. Deze filmpjes zijn universeel en komen op de Youtube-pagina van ‘Uw bakker, hofleverancier van de Sint’ te staan. Via QR-codes kunnen de kinderen de filmpjes bekijken, maar je kunt ze ook op je eigen socialemediakanalen delen.”

Bakeplus organiseert de sinterklaascampagne al zestien jaar. “Juist in deze periode vinden bakkers het fijn dat ze ondersteuning krijgen met extra marketingmateriaal. Ze zijn vaak druk met het bereiden van alle sinterklaas­lekkernijen en hebben dan weinig tijd voor extra campagnes. Wij nemen ze dit graag uit handen”, aldus Van Pelt.

Vermeulen vult aan: “Het openmaken van de vakjes op de kalender geeft kinderen elke dag een verrassings­moment. Dat zorgt ervoor dat de aandacht blijft hangen en dat het kind (en de ouder) telkens weer met de kalender, en dus met de bakker, bezig is. Dit zorgt voor extra pr voor de branche en meer reuring in en rond de bakkerswinkels.”

Eigen actie

Er zijn verschillende manieren om deze campagne in te zetten en de bakker is vrij om er zijn eigen actie van te maken. “Naast de twee cadeautjes in het pakket geef je een lekkernij weg, en welke dat is bepaalt waarschijnlijk of je als bakker de kalender weggeeft of verkoopt. Al met al een aantrekkelijke, ludieke, maar vooral toegankelijke actie voor elke bakker”, besluit Vermeulen.

Meer weten over de kalender en de inhoud van het pakket? Kijk op www.bakeplus.nl of vraag ernaar bij je ­Bakeplus-accountma­nager.

bakeplus logo_klein

BakePlus
Tel.: +31 (0)418 59 74 44
marketing@bakeplus.nl
www.bakeplus.nl

Lees ook
'We zijn constant bezig met het verbeteren van onze producten'

'We zijn constant bezig met het verbeteren van onze producten'

Automatisering, duurzaamheid en het vergroten van de efficiency: dat zijn momenteel de belangrijkste thema’s op het gebied van bakkerijmachines. Het zijn ontwikkelingen die al een aantal jaren spelen. Dat geldt voor zowel de ambachtelijke als de industriële bakkerij. Bakkers in bedrijf sprak met drie leveranciers. Vandaag het laatste deel met de EverBake...

Kansen door corona

Kansen door corona

Kansen door corona is een tegendraads boek dat de positieve effecten van de coronacrisis behandelt. Met dit boek brengen Tom Sleeuwaert en Jan Anton Brouwer hulde aan de creativiteit die de coronacrisis aangewakkerd heeft.

'We willen onze machines energiezuiniger maken'

'We willen onze machines energiezuiniger maken'

Automatisering, duurzaamheid en het vergroten van de efficiency: dat zijn momenteel de belangrijkste thema’s op het gebied van bakkerijmachines. Het zijn ontwikkelingen die al een aantal jaren spelen. Dat geldt voor zowel de ambachtelijke als de industriële bakkerij. Bakkers in bedrijf sprak met drie leveranciers. Vandaag het tweede deel met Divardy.