75 jaar bevrijding: Nederlandse bakkers zijn belangrijke kartrekkers!

75 jaar bevrijding

Dit jaar vieren wij 75 jaar bevrijding na de Tweede Wereldoorlog. Een feestelijke gebeurtenis die landelijk groots wordt gevierd en herdacht, onder andere met een Zweeds wittebrood campagne. In de aanloop naar de bevrijding, tijdens de hongerwinter van 1944/1945, waren Nederlandse bakkers namelijk onmisbaar. Samen met het Zweedse Rode kruis en de Nederlandse regering zetten zij een noodvoedselactie op touw. Nachtenlang werd Zweeds wittebrood gebakken van Zweedse tarwebloem en margarine, in Nederlandse bakkerijen. Deze heroïsche daad wordt nu opnieuw gevierd met een Zweeds wittebrood campagne.

De smaak van nu met een vleugje nostalgie

Zweeds Wittebrood is niet zomaar witbrood. Dat zie je aan de bijzondere vorm, én dat proef je! Dit brood is heel smeuïg, bijna als cake, en bijzonder rijk. Het uiterlijk van dit brood is heel herkenbaar: 4 gedraaide vierkantjes aan de bovenkant.

Zweeds wittebrood winkelcampagne

Vier jij 75 jaar bevrijding mee met het nostalgische Zweeds wittebrood? Hiervoor is een GRATIS professioneel promotiepakket beschikbaar. Dit pakket bestaat uit sfeervolle winkelmaterialen, receptondersteuning én materialen om online en in de media te communiceren. Royal Koopmans en BEKO groothandel stellen dit pakket exclusief beschikbaar bij aankoop van 5 zakken Tarwebloem Zweeds wit.

Lees ook
Beko distributiepartner en Veenhuizen Groep ambassadeur van Babbi

Beko distributiepartner en Veenhuizen Groep ambassadeur van Babbi

Vipam gaat samenwerken met Beko en Veenhuizen Groep. Beko wordt distributiepartner van de producten van Babbi. Veenhuizen Groep wordt ambassadeur van Babbi en gaat de producten gebruiken tijdens demonstraties. Samenwerking met Beko Babbi is een hoogwaardig Italiaans ijsgrondstoffenmerk. Vipam is sinds 2017 exclusief verdeler van deze producten. Door...

Beko op Bakkersvak 2020

Beko op Bakkersvak 2020

Beko is een van de exposanten op Bakkersvak 2020. In twee stands op de beursvloer vertellen de specialisten en adviseurs wat Beko als totaalpartner in business de bakker kan bieden.

Beko OmzetBarometer: daling aantal kassabonnen in derde kwartaal

Beko OmzetBarometer: daling aantal kassabonnen in derde kwartaal

De Beko OmzetBarometer laat zien dat in het derde kwartaal het aantal kassabonnen verder is gedaald ten opzichte van de eerste helft van het jaar. Beko signaleert deze dalende trend al een enige jaren gaande is en stelt op basis van de gegevens dat bakkerswinkels wekelijks gemiddeld twintig klanten minder hebben.