De winkel van bakkerij Vreugdenhil in Maasdijk onderging een complete metamorfose. Het resultaat is een winkel waarbij de klant gezien wordt als gast en wordt verrast door speelse elementen.

In de winkel zijn er verschillende eilandjes gecreëerd voor de verschillende productgroepen, ook zijn er doorkijkjes. Achter in de zaak is een zithoek, waar tafeltjes, stoelen en een opvallende bank staan die uitnodigen om even te gaan zitten. Naast de bank kunnen klanten bestellingen ophalen. In de wand zit een ovale opening waardoor de medewerker die de bestellingen inpakt zichtbaar is en makkelijk contact kan maken met de klant. Ook heeft de winkel een speciale broodwand met een dwarspresentatie, daarna volgt de patisserie en de kassa.

Alles in één keer

“Normaliter reken je voor een winkel twaalf of dertien jaar, dus die kon nog even mee. Maar het leek ons slimmer om alles in één keer te doen. Regeren is immers vooruitzien.”, zegt Chris Vreugdenhil omdat de productieruimte te klein werd en er extra vriesruimte nodig was.

King Kongs

Vreugdenhil wist globaal wel wat hij wilde hebben, maar niet hoe hij dat moest bereiken. “Bij toeval kwam ik in contact met Martijn Gosen, van King Kongs. We hebben hem de vrije hand gelaten, de sky was the limit. Martijn heeft onze wensen geïnventariseerd, maar niet klakkeloos overgenomen. Hij heeft heel goed gekeken naar het DNA van Vreugdenhil. Dat gevoel heeft hij goed weten te behouden.”, aldus Vreugdenhil.

Hospitality

Martijn zegt: “De winkel is ingericht als hospitality omgeving. Daarbij hebben we niet alleen naar de inrichting gekeken, ook de bedrijfskleding is hierop aangepast. Winkelmedewerkers zijn in onze beleving meer gastheren of -vrouwen, vanaf de verschillende werkstations kan direct contact gemaakt worden met de klant.”

Meer weten? Lees dan het complete artikel over Bakkerij Vreugdenhil in Bakkers in bedrijf 10-2018. Nog geen abonnee? Vraag hier twee gratis nummers aan.

Altijd op de hoogte blijven?