Artikelen
Omdenken in de bakkerij

Omdenken in de bakkerij

Laatst woonde ik een presentatie bij over omdenken: de overgang van een ja-maar naar een ja-en-manier van denken. De kern: voor de pessimist is het glas half leeg. Voor de optimist is het glas half vol. Omdenken gaat uit van een derde benadering: waar is de kraan? Het zette me aan het denken.

Let op de berekening van heffingen

Let op de berekening van heffingen

U betaalt misschien te veel waterschapsbelasting, omdat sommige waterschappen ervan uitgaan dat bakkerijen al het gebruikte water lozen, terwijl een deel daarvan natuurlijk in de producten terechtkomt. Hoe zit dat? De NBOV krijgt steeds vaker vragen van bakkers over de hoogte van de waterschapsbelasting: de heffing voor het gebruik van water en de lozing...

Acht redenen om bij de ambachtelijke bakker te kopen

Acht redenen om bij de ambachtelijke bakker te kopen

Winkelcentra met uitsluitend winkels van grote ketens vinden we vaak saai en ongezellig. Het zijn de zelfstandige winkeliers die het straatbeeld opfleuren en verrijken. Ook de winkel van je ambachtelijke bakker geeft een straat of winkelcentrum een fijne uitstraling. Koop daarom je brood bij de ambachtelijke bakker! Acht redenen om bij hem langs te...

Ongeduldige (jonge) consumenten - Veranderende koop- en eetpatronen

Ongeduldige (jonge) consumenten - Veranderende koop- en eetpatronen

We want it all and we want it now. Deze woorden van de legendarische band Queen uit 1989 zijn actueler dan ooit. Waar Queen destijds de thema’s ‘het hebben van ambities’ en ‘opkomen voor je doelen’ al centraal stelde, past de tekst nu ook bij het consumptiepatroon van de jongere generaties Y en Z, die na 1980 zijn geboren. Zij kunnen en willen diensten...

Hofleverancier van de Sint - Met sfeerpakket klaar voor het Sinterklaasfeest

Hofleverancier van de Sint - Met sfeerpakket klaar voor het Sinterklaasfeest

Geen zegels of andere spaaracties meer, dit jaar gooien Bakeplus en partners het over een andere boeg. Voor het Sinterklaasfeest worden bakkers in 2019 ondersteund met een sfeerpakket voor de winkel. “Bakkers doen acties steeds vaker zelf, daarom pakken we het dit jaar anders aan”, aldus Paul van Pelt, verantwoordelijk voor de marketing van deze campagne...

Trendsetter in de bakkerij-industrie - Südback (Keulen) ook voor Nederlandse bakker

Trendsetter in de bakkerij-industrie - Südback (Keulen) ook voor Nederlandse bakker

Van 21 t/m 24 september vindt in Stuttgart Südback plaats, een groot evenement voor ambachtelijke bakkers en banketbakkers. Vier dagen lang zullen meer dan 700 exposanten innovaties presenteren op alle gebieden uit de bakkerijsector. De organisatie wil zich meer richten op landen rondom Duitsland, en nodigt ook geïnteresseerden uit Nederland uit om...

Succesvol door sociale media - Jan Snippenberg ziet overal kansen

Succesvol door sociale media - Jan Snippenberg ziet overal kansen

Vijf jaar geleden startte Jan van Snippenberg Bakkerijwereld, een bedrijf dat zich specialiseert in de in- en verkoop van bakkerijmachines. Door creatieve marketing en handig gebruik van sociale media werd Bakkerijwereld een succes. Waar anderen bedreigingen zien, ziet Jan kansen, óók in de bakkerijbranche.

Klaar voor alle inspectiediensten - Wie ziet waarop toe?

Klaar voor alle inspectiediensten - Wie ziet waarop toe?

Vrijdagochtend. De winkelbel rinkelt regelmatig, de bakkerij draait volop productie, uw bezorger wacht op veertig stuks gebak voor een horecaklant. En dan meldt zich onverwacht een inspecteur van de NVWA voor een inspectie van uw bedrijf ...

‘Minder stof, meer werkgenot’ - Bart Lamers leidt rond in nieuwe bakkerij

‘Minder stof, meer werkgenot’ - Bart Lamers leidt rond in nieuwe bakkerij

Al jaren kampte Bakkerij Lamers met ruimtegebrek, groeien kon niet meer. Het familiebedrijf liet een nieuwe vestiging bouwen aan de Cereslaan in Heesch, waar nu alles voor hun twee winkels wordt gebakken. Trots geeft Bart Lamers een rondleiding langs de bakkerijmachines.

Nu al investering in energiebesparing

Nu al investering in energiebesparing

Het Klimaatakkoord. Voorlopig is het alleen nog een voorstel, maar duidelijk is wel dat er de komende jaren heel wat staat te gebeuren. We moeten van het gas, en de CO2-uitstoot moet naar beneden. Wat betekent dit voor de branche? En hoe bereiden bakkers zich hierop voor? De verschillende brancheorganisaties zijn er al volop mee bezig.

Bakkers in bedrijf – editie 10
Bakkers in bedrijf – editie 10

Met onder andere: VakWedstrijden 2019, Patisserie Butter, Patissier Frank Haasnoot, NBA traint jonge ondernemers in ondernemen

Bekijk de inhoud
Superaanbieding
Superaanbieding

Superaanbieding! 1 jaar slechts
€ 39,99  ex. BTW

Aanvragen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de gratis digitale nieuwsbrief van Bakkers in bedrijf en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen in de bakkerijbranche.

Inschrijven
Evenementen

ProSweets Cologne 2020

2 februari 2020 - 5 februari 2020

Lees meer

HAS Food Experience 2020

4 februari 2020

Lees meer

Training VITAL risicobeoordeling allergenen Kasterlee, België

6 februari 2020

Lees meer
Bakkers in bedrijf op Social

Social Logo Facebook AleaSocial Logo Instagram AleaSocial Logo Twitter Alea

Social Logo Linkedin Alea