Zonnatura opent breakfast pop-up in Amsterdam

SunnysBar_©IrisDuvekot_24Jan2018_0027

Zonnatura en Nina Pierson, founder van SLA en Bedrock, openden 24 januari een nieuwe all day breakfast pop-up in de Amsterdamse Pijp. De pop-up genaamd ‘Sunny’s’ is drie weken lang geopend en serveert de hele dag voedzame biologische Muesli Bowls. De aanleiding is een het onderzoek van Zonnatura waaruit blijkt dat een op de vier Nederlanders niet ontbijt. De pop-up is onderdeel van de nieuwe campagne van Zonnatura, waar Rico Verhoeven het gezicht van is.

Volgens het onderzoek van Zonnatura ontbijt 26,4 procent van de ondervraagden niet. Degene die wel ontbijten doen dit vaak met producten die niet in de Schijf van Vijf passen, zoals witbrood, croissants of beschuit (41,2 procent) en ongezond beleg zoals 40-60+ kaas en vet vleesbeleg (81 procent) of zoet beleg (59,5 procent).

Met Sunny’s wil Zonnatura Nederland van het belang van een goed ontbijt overtuigen. In Sunny’s zijn alleen maar biologische en plantaardige producten te vinden en spelen de nieuwe muesli’s van Zonnatura de hoofdrol. De kleurrijke Muesli Bowls worden opgebouwd met een plantaardige basis zoals amandeldrink met zwarte bonen en cacao, en afgetopt met toppings zoals hennepzaad, kokos, granaatappel en passievrucht. Onder toeziend oog van Nina Pierson zijn de recepten ontwikkeld en hanteert Sunny’s een milieuvriendelijk beleid.

Sunny’s is geopend vanaf 25 januari tot en met 14 februari op de Eerste Sweelinckstraat 20 in de Amsterdamse Pijp, in de buurt van de Albert Cuypstraat. Van 7.30 uur tot en met 17.00 uur (Za en Zo v/a 9.00 uur) kan iedereen terecht voor een all day breakfast. Voor meer informatie, kijk op www.sunnysbreakfastbar.nl.

 
Lees ook
Biologisch groeit niet meer, consumenten vinden het te duur

Biologisch groeit niet meer, consumenten vinden het te duur

Het marktaandeel van biologisch in Nederland is weliswaar klein (3,2%), maar het groeide jarenlang met en hoog percentage. In 2018 was nog sprake van een groei van 8,2%. Net nu de Europese Commissie heeft laten weten dat 25% van de Europese landbouw krachtens de Green Deal biologisch moet zijn in 2030, lijkt de groei eruit.

Omzet voedsel met duurzaamheidskeurmerk groeit als kool

Omzet voedsel met duurzaamheidskeurmerk groeit als kool

In 2019 werden verhoudingsgewijs veel meer producten met een duurzaamheidskeurmerk verkocht ten opzichte van 2018. Dat blijkt uit de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI, schrijft het Financieele Dagblad.

BioNederland bestaat 25 jaar

BioNederland bestaat 25 jaar

BioNederland, een vereniging van biologische producenten en handel, bestaat 25 jaar. De vereniging heeft bijna 100 leden, die een omzet in biologische producten van meer dan 2 miljard euro vertegenwoordigen.

Banketbakker omgeving Amersfoort

Banketbakker omgeving Amersfoort

Wat ga je doen?Voor een ambachtelijke bakkerij in de omgeving van Amersfoort zijn we per direct op zoek naar een zelfstandig werkend banketbakker. Het betreft een...

Groot ambachtelijk broodbakker te Zutphen

Groot ambachtelijk broodbakker te Zutphen

Wat ga je doen?In deze functie voor de lange termijn werk je met een vast team aan 1 lijn, je wisselt handwerk af met machinaal. En bent met het gehele proces bezig...

Industriele bankerbakkers gezocht, zowel pt als ft, omgeving West Betuwe

Industriele bankerbakkers gezocht, zowel pt als ft, omgeving West Betuwe

Wat ga je doen?Vanwege de groei van ons bedrijf zijn we op zoek naar een parttime of fulltime industriele banketbakker. Als je parttime wilt werken, dan wordt je...